1

Phaeron opublikowal test: http://www.atariage.com/forums/topic/17 … est-suite/


moje atari 130 xe z/bez vbxe nie przechodzi testu:

GTIA: Special modes collision test...FAIL.
GR.10 $1 collision incorrect: $02

"this means that the test detected a collision between missile 1 and the player 1 color of Gr. 10 mode"

ze slyszenia wiem ze atarki nie przechodza tez innych testow, podajcie swoje konfiguracje i efekt dzialania testera

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

cpu bugs skipped
antic hires bug fail, collision not found with bug 00
Phantom DMA byte 1 was not AD (was00)
GTIA collisions test Fail M/P collisions were not correct in total case
GTIA P/M retriggering Fail Player did not retrigger properly
GTIA pseudo mode E  Fail cycle 14 test failed: 00
MMU  XL banking Fail  unable to bank in BASIC ROM

65 xe z 1088 ram, 816 cpu, vbxe 1.20,

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

3

u mnie przeszedł wszystkie testy, vbxe 1.20, 65xe

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

Miesiąc temu zgłosiłem błąd w Altirze dotyczący znaczników 6502 w trybie dziesiętnym. Dołączyłem też prosty program testujący (wyczerpujący test ADC i SBC). Atari800 przechodził test, a Altirra i ASAP nie - ale szybko poprawiliśmy. :) Miałem zamiar dopisywać nowe testy, fajnie że Phaeron mnie ubiegł. :)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

5

o co chodzi z tymi kolizjami w trybie gr.10 ? sa atarki w ktorych kolizje w tym trybie dzialaja i takie gdzie nie wykrywa kolizji? z czego to moze wynikac?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Hardkorowiec. Człowiek czuje się malutki jak patrzy co facet robi w tej emulacji...

7 Ostatnio edytowany przez Pin (2010-10-26 21:54:33)

nie rozumiem tego programu :) - odpalam i widzę komunikat:

GTIA: Specjal modes collision test...
MxPF: 00 00 00 00


... i na tym kończy się działanie programu - oczywiście zwiechą :)

Kontakt: pin@usdk.pl

8

Czyli standardowo jak większość programów na Twoim kompie :P

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

9

:P - czyli normalne dla każdego źle napisanego programu ;) :P

Kontakt: pin@usdk.pl

10

Pin, tak się zastanawiam, o co może chodzić. Patrzyłem z Pecusiem w MSDOS i kurrrrcze, tam nic nie ma, co mogłoby powodować objawy, o których piszesz. Zwis testu Phaerona nasuwa mi takie podejrzenie, że Twój sprzęt działa na granicy możliwości - jakaś linia, szyna czy układ w przypadku specyficznego obciążenia zaczyna dziwnie reagować.

To dobrze, bo odkrywasz nowe tereny. Ale ten test powinien na sprawnej atarce działać. Najciekawiej byłoby odbudować Twoją konfigurację krok po kroku sprawdzając, co powoduje pady.

http://www.5oft.pl/

11

pirx napisał/a:

Najciekawiej byłoby odbudować Twoją konfigurację.

:D

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

12

Tam jest więcej warstw archeologicznych niż na Wzgórzu Świątynnym w Jerozolimie ;)

13

Czepiacie się, że coś nie działa... Przecież to konsola a nie komputer :D

14

Śmichy-chichy, ale dobrze byłoby sprawdzić, w którym miejscu się toto u pinokia wiesza.

KMK
? HEX$(6670358)

15

Nie mogę się oprzeć....w środku XEGSa :) :) :)

16

slepy slepego prowadzi...

z tego co napisal to mozna wnioskowac ze uruchomil test gtiacollision2.obx a ten konczy sie mniej wiecej tak:

stop jmp stop - co mogl zaobserwowac jako zwis

@Pin uruchom program acid800.atr

zastanawiajace jest dlaczego niektore atari wykrywaja kolizje w trybie 10 a inne nie. moze to ktos zinterpretowac? kolejny bug GTIA?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17 Ostatnio edytowany przez Pin (2010-10-28 20:11:27)

Nie mam problemu ze stabilnością kompa, zasilanie z prądowym "nadmiarem" - bo jest to 5V i 5A. Test odpalałem z SDLOAD (Draco), MSDOS na razie nie używam, bo "na moim /sprzęcie/" (jak to niektórzy mawiają) :) - nie działa prawidłowo. Podobne problemy z MSDOS zgłaszał Zaxon, więc nie jestem sam :P

XXL - w którym archiwum ZIP znajdę wspomniany plik? .... bo nie mam teraz czasu na zastanawianie się, która wersja jest bardziej poprawna politycznie ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

18

http://www.atariage.com/forums/topic/17 … est-suite/

post 10 w zalaczniku

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

19 Ostatnio edytowany przez Pin (2010-10-28 21:18:43)

ten test odpalił. Z całości wszystko jest ok, wypluł się jedynie przy:

MMU: XL banking...FAIL.
Unable to bank in BASIC ROM

być może jest to spowodowane odpalaniem w trybie 1088kB ram.

EDIT: owszem - w trybie 576k pozostał tylko XL banking fail


... nawet tryb 80 pod VBXE bardzo ładnie działa. Sprawdzę jeszcze, bo może w wersji plikowej zacznie to normalnie działać...


... nie ma wersji plikowej testu z ATR??

przyznam, że ładnie wygląda tryb 80 znakowy dla standardowego Atari. Zaskakująco ładnie.

Kontakt: pin@usdk.pl

20 Ostatnio edytowany przez Jacques (2010-10-28 21:02:58)

U mnie tak samo tylko: MMU: XL banking...FAIL. reszta bezbłędnie. 130XE, 1088 KB RAM (schemat Pasia, płytka od Pajero), SDX 4.42, VBXE 2,  QMEG 4.04, Simplestereo.

21

sprawdzalem dwie rozne atari 130xe, obydwie pokazuja:

GR.10 $1 collision incorrect: $02


moje atari 65xe przechodzi test

interpretacja?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

22

Pin napisał/a:

ten test odpalił. Z całości wszystko jest ok,

a to odszczekuję, hał hał

http://www.5oft.pl/

23

;)- ... no, nie miał innego wyjścia

Kontakt: pin@usdk.pl

24

w trybie gr.10 z tego co zrozumialem na wiekszosci atari nie dzialaja kolizje pomiedzy PM a kolorami 0,1,2,3

0 to kolor z rejestru colpm0
1 - colpm1
2 - colpm2
3 - colpm3

chyba zadna atarka nie wykryje kolizji pomiedzy kolorem tla a obiektami PM
ale na niektorych atari w tym tescie moze pojawic sie blad poniewaz jakas czesc atari wykrywa kolizje pomiedzy reszta tych kolorow a obiektami PM.
czyli np. plajer rysowany kolorem z rejestru np. colpm3 wykryje kolizje z piksem narysowany kolorem pochodzacym z rejestru colpm3 !!!

czy wiecej osob moze przeprowadzic te testy? niemozliwe zeby tylko moje dwie atarki wykrywaly te kolizje!

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

25

Testowałem kilka atarek...

Przy 3 miałem błedy :-)
Co do tej 800XL niewiem czy do konca byla sprawna ale test sie uruchomił po nim zrobił sie zwis :-) , SELF-TEST a pozniej zielony ekran z dziwnymi p*.* u góry ekranu ....
Fotki testów w linku: http://stryker.pigwa.net/atari/test/

CO o tych błedach myslicie ? Czym sa spowodowane ?

65XE, 1MB, stereo,TTP,65sc816 ...
GTIA: Phantom PMG DMA...FAIL.
Phantom DMA byte #1 was not $AD (was $0D)
-----------------------------------------

800XL
POKEY: Two-tone mode...FAIL.
Too many timer 2 interrupts on mark: 4 8 (should be 16)
-----------------------------------------------------

800XE
GTIA: Special modes collision test...FAIL.
GR.10 $1 collision incorrect: $02

"wszystko się kiedyś kończy......."