26 Ostatnio edytowany przez atari classic (2010-10-04 15:51:35)

jamesd napisał/a:

Who knows better demo for 1MB on atari? you? or you? show me one:) long boring texts? press space in title part. I like this demo is nice, powerfull and quick, in main part not boring. Music is nice, rmx of draconus is nice with new melodies, nice techno track in main part, and nice remix in end part again with new melodies. Yes there is very many pictures, but greatly cutted into the music clip.

First off, take it easy and relax. Nobody is bashing the authors, a lot of people over there just have a different opinion on this demo. That's all and I hope it's not a crime ;) Second, if the authors had not written such a bombastic text (like, we are the future, this and that sucks... blah, blah, blah...) people would probably have been less critical.

jamesd napisał/a:

... how you can do movies, animations and other motion pictures without pictures? every animka must have pictures, many and many pictures:)...  ...this animka is very long and fluently and it needs some space....

If so, it means that we are going backward, since many years ago two blokes, known as Mechner and Cook, did similar animations but for two characters, added some background and managed to squeeze it into 64KB.

jamesd napisał/a:

On Pouet this demo has bad reactions, why?...

The simplest answer that comes to my mind is: it might just be a poor demo.

Dziękuję za wspólnie spędzone chwile... Na szczęście, póki co odejście z forum uważam za niemożliwe do realizacji. Jeszcze długo tak będzie... Witam.

27

wieczor napisał/a:
jamesd napisał/a:

Who knows better demo for 1MB on atari? you? or you? show me one:)


I know better demos for 64KB :P

Me too.

Dziękuję za wspólnie spędzone chwile... Na szczęście, póki co odejście z forum uważam za niemożliwe do realizacji. Jeszcze długo tak będzie... Witam.

28

obecnie latwiej jest wlutowac sobie 1MB niz cokolwiek nizej wiec z praktycznego punktu widzenia super :)

29

Demko jest ładnie złożone, działa płynnie itp. Jednak uważam, że 1MB to za dużo jak na takie demo.

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

30

Na scenie atarowskiej niestety pomstuje sporo skrótów myślowych. Nie u wszystkich się one objawiają, ale niektórzy myślą, że robienie prezentacji na komputer z innej epoki polega na pokazaniu, że jak mu się wmontuje 1GB, to będzie potrafił pokazać to, co nowoczesny komputer z 1GB. Raczej nie tędy droga - pokażmy, że potrafimy zrobić w 64/128 KB to, na co nowe pokolenie bez fantazji potrzebuje gigabajtów.

Widzieliście może Cubase64 na C64?
http://www.youtube.com/watch?v=MDrqBYkco-Y

Nie znam szczegółów technikaliów, ale jeżeli to działa w 64KB, to nasze 1MB możemy podkładać pod koślawą nogę stołu.

--
Dhor/M.E.C.

31

What dhor said.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

32

róbta co chceta

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

33

dhor napisał/a:

Na scenie atarowskiej niestety pomstuje sporo skrótów myślowych. Nie u wszystkich się one objawiają, ale niektórzy myślą, że robienie prezentacji na komputer z innej epoki polega na pokazaniu, że jak mu się wmontuje 1GB, to będzie potrafił pokazać to, co nowoczesny komputer z 1GB. Raczej nie tędy droga - pokażmy, że potrafimy zrobić w 64/128 KB to, na co nowe pokolenie bez fantazji potrzebuje gigabajtów.

Całkowicie się zgadzam. Zupełnie do mnie nie trafia koncepcja, ze skoro sie da to ładujmy do 8bitowego kompa ile wlezie ramu, romu, kart graficznych i tym podobnych pierdoł, a potem podniecajmy sie jaki to nasz 8bitowy komputer jest super i ile to on potrafi. Tyle tylko, że jak w pewnym momencie dotrze do nas, że wlaśnie skopiowaliśmy Amigę (co akurat osiągneliśmy w zakresie ramu), to pojawi się pytanie po co, skoro Amiga już jest? No i czy tak właściwie to jeszcze jest małe Atari? Jezeli mnie ostatnio cos nie omineło, to tak właśnie działa rynek gier na PCeta. Autorom nie chce sie optymalizować kodu, bo i po co skoro sa nowe proce i wieksze kosci ramu. Niech se bambusy idą i kupią jak chca grac. No i kilka milionow ludkow, karnie i srednio co poł roku, idzie do sklepow i napedza caly ten przemysł. Natomiast wracając do "Prototype" to jego przeciętność jest tym bardziej bolesna na tle tego co właśnie pojawiło się na gołe C64. Żeby być fair i porównać do demek atarowskich, to tak na szybko do głowy przychodzi mi np. Drunk Chessboard, Elenium czy Unplugged (i tego ostatniego przykładu bynajmniej nie podaje dlatego, ze akurat sie zgadzam z autorem). Te 3 "małe" demka to doskonały pokaz tego, że dobry dezajn, ciekawy pomysł i umiejetne korzystanie z mocnych stron maszyny prawie zawsze rozkłada technologiczne popisy typu 1 megabajtowych animacji czy anemicznie poruszajacych sie trojwymiarowych brył.

Dziękuję za wspólnie spędzone chwile... Na szczęście, póki co odejście z forum uważam za niemożliwe do realizacji. Jeszcze długo tak będzie... Witam.

34

Stary nudny flejm w temacie "czy to jeszcze Atari", strach otworzyć lodówkę... :/ Tak, Atari z 1088 KB RAM to nadal Atari, tyle, że z 1088 KB RAM a nie Amiga. Bo zachowuje swoje pierwotne możliwości graficzne, muzyczne i przetwarzania. Sorry, scena C64 robi sobie wszystko w 64 KB, to niech sobie robi. A i tak nie wszystko, wystarczy wspomnieć o demie C64 na REU 16 MB(!).
Generalnie nie widzę powodu, by ktoś dyktował komuś kiedy to jeszcze jest Atari a kiedy nie. Owszem, demo na VBXE + Covoxa w dużej mierze nie byłoby już w duchu Atari 8-bit. Ale dopóki ktoś korzysta z GTIA+Antica oraz Pokeya, to miłoby już nie słyszeć tej zdartej płyty marudzenia Commodorowców nt. EXT-RAM u NAS.

35 Ostatnio edytowany przez atari classic (2010-10-06 23:16:26)

Żeby wszystko było jasne, to dla mnie (analogicznie jak w przypadku Atari), REU nie jest żadnym C64, tylko ślepą uliczką. Tyle tylko, ze w przypadku wspomnianego dema na C64, to przynajmniej widac na co te megabajty pamieci zostaly wykorzystane. Natomiast odpowiadając w duchu i stylistyce przedmówcy to również nie widzę powodu, aby ktoś wytykał mi posiadanie własnych i innych, niż  zadowolona w swojej masie wiekszość, pogladów, jako dyktowanie komukolwiek czegokolwiek. Ośmielam się również zauważyć, że pewne jednostki strasznie kiepsko znoszą odmienne zdanie, tak więc miłoby mi było już nie słyszeć od nich takich dyrdymałów. Alternatywnie polecam jakieś grupy wsparcia lub zgromadzenia o charakterze religijnym, tam zawsze ludki gromadzą się wokół jakiegoś guru lub jednej, jedynej, zawsze prawdziwej i nigdy nie podlegajacej dyskusji myśli przewodniej o charakterze sacrum. Poza tym, tak sobie myślę, że niegłupio by było, gdyby co niektórzy nie próbowali wypowiadać się w imieniu całego środowiska, chyba że "u NAS" dotyczy jakiejś wąskiej grupy wzajemnej adoracji lub też tych wszystkich 5 osób, które moga sobie odpalić "Prototype" na realnym sprzęcie. Dobranoc.

Dziękuję za wspólnie spędzone chwile... Na szczęście, póki co odejście z forum uważam za niemożliwe do realizacji. Jeszcze długo tak będzie... Witam.

36 Ostatnio edytowany przez Jacques (2010-10-06 23:26:00)

Oj tam, od razu z psychoanalizą wyskakujesz... A "u nas" znaczyło pośród użytkowników Atari. Poczytaj Atari Age. Po prostu "U NAS", czyli w świecie Atari, rozszerzenie RAM jest czymś normalnym i popularnym, dla użytkowników C64 nie, z różnych przyczyn pewnie, nie wnikam. I tyle.

P.S. 5 osób z rozszerzeniem RAM do 1088 KB? Bez komentarza. Po prostu negujesz rzeczywistość środowiska Atari 8-bit. Nie tylko w Polsce, zachód ostatnimi czasy też się "zbroi" ;) I nie są to Amigi :)

37

Jacques, trochę przesadzasz w tych limitach. Demo na VBXE nadal może być w duchu Atari. Bo nie chodzi o to jakie rozszerzenia to wykorzystuje tylko JAK je wykorzystuje. Nie mam nic przeciwko demom czy grom używającym VBXE lub 1088 KB , ale niech ich na miłość boską UŻYJĄ a nie NADużyją :) Wykorzystanie ext ramu w takim celu jak robi to demo, to jakieś nieporozumienie :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

38

Ale ja też bym chętnie zobaczył porządne demko na VBXE ;) Nie no.. W porównaniu z moim przedmówcą moje opnie nt. "limitów" są liberalne :) Niech każdy pisze na taki sprzęt na jaki ma ochotę, użytkownik za to może wyrazić zdanie.

39

Tak, ale o duchu 8-bitów decyduje właśnie wyciskanie ze sprzętu, a nie taki tumiwisizm :) Już w czasach PC pamiętam że na niektórych party były takie restrykcje że demo nie może zawierać muzy w ścieżce (czyli ma być np. moduł) o animacjach w sensie odtwarzania klatek filmu nawet nie wspominając

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

40

ktos poczytal o tym cubase64? bardzo sprytnie jest to zrobione
25 minut stratnej kompresji audio na pc zeby bylo 2 minuty dzwieku (tylko glosu - ze wzgledu na metode kompresji), po czym wiekszosc efektow udaje sie sprowadzic do prostych zabiegow bez potrzeby jakichkolwiek mnozen (to zalatwiaja tablice) i transformat fouriera (to zalatwia kompresja)
tak czy owak na atarku z 64k tez sie da, co wiecej bylo by wiecej cykli na granie sampla (nawet jakby atarku chodzilo na 1mhz) ze wzgledu na mozliwosc bezposredniego sterowania membrana, bez uciekania sie do trickow potrzebnych do tego na c64

tak slepo patrzec sie na c64 tez  nie widze powodu - genialni sa - duma dla nich jest nieposiadanie zadnego programu pod normalny (czytaj wspolczesny) system operacyjny do emulacji stacji
bo co? bo nie da sie? takie cubase sie da, ale juz zaemulowac stacje nie pod dosem to juz awykonalne?

wracajac do "prototype" - to demo jest chyba zbyt duzym slowem na ta produkcje - 288 klatek animacji z kawalka "karateka.gif" przedstawione na szerokim ekranie, w trybie znakowym, bez zadnej kompresji - cut - normalny cut - jeszcze troche to by i tego 1mb zbraklo. mysle ze jesli ktos bylby sprytny to na 128k tez by to pokazal
obrazki w tipie to coz - zajmuja ile zajmuja - nie schudna

pytanie tylko czy jest sens to roztrzasac

przechodze na tumiwisizm

41

Patrząc na karatekę i elementy z jakich się składa to myślę że i 128k jest niepotrzebne. Nie ma potrzeby w ogóle trzymania tego obrazu w takiej rozdzielczości

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

42

Hem, a tak w ogóle to taki właśnie karateka był w cracktrach d-bugów. Więc tym mniej odkrywcze toto...

43

tak i myślę że autorów powinno się wystrzelać za to, i to w trybie natychmiastowym.

44

Powiem tak - Ass Kicker sprzed ponad 10 lat, który wymagał 128 KB pamięci (10 razy mniej) powala nadal na kolana. A to osobliwe "coś" można traktować jedynie jako ciekawostkę przyrodniczą lub tester pamięci dodatkowej :-D

Jako test monitora - OK, ładna animka :-) Jako demo - dno dna z kosmicznymi wymaganiami sprzętowymi.

EOT

45

Moderatora proszę o przeniesienie mojego posta ( #43 ) pod post alex'a ( #44 ) czyli tak jak było oryginalnie wczoraj!!!
I może zabranie mu uprawnień do modyfikowania forum wg jego upodobań.

MM: Nic nie przeniesiemy ponieważ nikt nic nie zmieniał. Nawet gdybyśmy chcieli to forum nie umożliwia takich zmian z panelu. A kwestię zabierania uprawnień proszę pozostawić organom ku temu uprawnionym. Dziękujemy za uwagę.

46 Ostatnio edytowany przez Dracon (2010-10-08 10:07:34)

A kto pamieta takie megademo Bit Bustersow sprzed (ponad) 10 lat pt. "Sheol" ?  Wymagalo co najmniej 320 kB. Ilez to bylo lamentow, narzekan (tu i owdzie), ze nie mozna odpalic na zwyklym Atari. Sam sie wkurzalem posiadajac wtedy "zaledwie" 256 kB od TOMSow....  Podejrzewam, ze wlasnie przez te wymagania pamieciowe demo to nigdy nie stalo sie tak popularne i docenione, na ile mu sie to nalezy.

Swoja droga Alex powinien kiedys opowiedziec jaka ten demos zrobil furore za Oceanem. ;)

47 Ostatnio edytowany przez alex (2010-10-08 16:10:56)

@jury: Mój wczorajszy post się wysłał dwa razy, dzisiaj widzę jeden, więc może dlatego coś się przesunęło. Nie mam żadnych uprawnień ponad te, które mają zwykli użytkownicy. A co do animki, to nie mam nic przeciwko autorom. Krytyka dotyczy dzieła.

@Dracon: Sheol był właściwie poskładany w ostatniej chwili, żeby mógł pójść na Intel Outside. To, że się wyrobiliśmy jest przede wszystkim zasługą Peta, który niezmordowanie ogarniał wszystko do ostatniej chwili. Pewnie spokojnie dałoby się pewne rzeczy zmienić, ale o ile dobrze pamiętam większość efektów była pisana dla wygody na 256KB pamięci dodatkowej (Quick Assembler zajmował całą podstawową i wygodniej sie pisało). Paru rzeczy, które miały w tym demie być, nie ma, ale i tak w sumie fajnie wyszło jak na tamte czasy :-)

48

@alex,
w takim razie przepraszam, a zareagowałem dlatego że właśnie zobaczyłem Twój post, moją odpowiedz, znów Twój post, a dzisiaj rano tylko drugi Twój post, co zaburzyło chronologię :) sorki za zamieszanie.

49

Candle napisał/a:

tak slepo patrzec sie na c64 tez  nie widze ......

no.
i naśladują (ważne że dobrze)

http://www.youtube.com/watch?v=raJq_D71M80

50

Mógłby ktoś dla mnie wyrypać muzę, skoro w RMT. Ciekawa :) k thx :)