1 Ostatnio edytowany przez booker (2010-09-30 12:03:00)

Jeżeli kogoś ominęło Piesiu swoimi Świętymi Pielgrzymami zajął drugie miejsce na Silesi 4 która odbyła się dwa tygodnie temu w Czeladzi pod Katowicami.

Gratuluję i czekam na kolejne kickassy :)

http://noname.c64.org/csdb/gfx/releases/94000/94235.png

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=94235

2

nie pod Katowicami tylko pod Sosnowcem :P

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

3 Ostatnio edytowany przez Adam Klobukowski (2010-09-29 14:04:23)

A Sosnowiec to nie jest dzielnica Katowic? ;)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

4 Ostatnio edytowany przez pajero (2010-09-29 16:06:04)

Zaraz się czeladź potrzaska....

Zadziwia mnie dbałość o szczegóły, Brafo Piesiu.
Pierwsza trójca to debezt !
Po piątym miejscu zaczyna się przepaść....

Czy macie może muzę w formacie SID?
PRG to się mi nie chcę odpalać...

Ciekawe dlaczego to wygrało ?

http://noname.c64.org/csdb/gfx/releases/94000/94194.png

Trzecie miejsce:

http://noname.c64.org/csdb/gfx/releases/94000/94214.png




Crazy kompo:

http://lh4.ggpht.com/_u5IBaBqCVd8/TJZUQ7takMI/AAAAAAAABUo/VE4GlvVs_aY/s720/DSCF7061.JPG

5

Bo poziom......wody....był niski :)

6 Ostatnio edytowany przez booker (2010-09-29 16:18:33)

pajero, kto wystawia swoje zaki w .sid to wystawia, kto nie...no to albo .prg wystarczy drag-n-drop na Vice'a (nie zapominając o ustawieniu chipa z residem-fp!) i wio. Carrion #1 mnie nie dziwi, dziwi mnie #3 bez żenady skonwertowanego Borisa Vallejo, bo były o wiele lepsze prace, choćby #6:

http://noname.c64.org/csdb/gfx/releases/94000/94251.png


Mojego 2SIDa nie polecam słuchać ani z .prg ani z .sid bo po spakowaniu się okazało, że najwyraźniej Stereo Koza ma jakiegoś buga, bo zak gra inaczej niż w edytorze (mp3 dołączyłem ;P)

sqward :P :)

7

Piesiu jest genialny! :D A przy całym kunszcie naszych topowych grafików mi się marzy też czasem mniej bajkowa a nieco bardziej poważna tematyka autorskich grafik na Atari niż obecne tematy Powrooza czy Piesia - jakiś cyberpunk, S-F, martwa natura... cokolwiek :)

pajero napisał/a:

Ciekawe dlaczego to wygrało ?
http://noname.c64.org/csdb/gfx/releases/94000/94194.png

O madafaka, bo to hires 320/200 full-kolorowy.
Biorąc pod uwagę brak koloru maskującego na Commodore'rze, to ktoś tu odwalił niezłą robotę. No chyba, że to interlace (nie znam się).
Jeśli to stabilny obraz bez użycia procka, to lepszego nie widziałem (abstrahuję od względów artystycznych, bo to pewnie zależy od gustu, jakkolwiek ja uważam, że to bardzo dobre jest).

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.
Jacques napisał/a:

cyberpunk, S-F, martwa natura... cokolwiek :)

Zajeb tego goryla u góry i już natura będzie martwa.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

10

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

O madafaka, bo to hires 320/200 full-kolorowy.
Biorąc pod uwagę brak koloru maskującego na Commodore'rze, to ktoś tu odwalił niezłą robotę. No chyba, że to interlace (nie znam się).

Z tego co się orientuję, to jest obrazek w trybie NUFLI, czyli 320x200x16kol. bez interlace-u. Z jakimiś tam ograniczeniami dotyczącymi użycia kolorów, ale dokładnie nie wiem ;) Było jakieś demko prezentujące szereg grafik w tym trybie - zrywa kask!

A co do grafiki Piesia, to ma ocenę 9.4 na CSDB gdy ta zwycięska praca 9.1 :D

11 Ostatnio edytowany przez booker (2010-09-30 10:04:15)

Jacques napisał/a:

Z tego co się orientuję, to jest obrazek w trybie NUFLI, czyli 320x200x16kol. bez interlace-u. Z jakimiś tam ograniczeniami dotyczącymi użycia kolorów, ale dokładnie nie wiem ;) Było jakieś demko prezentujące szereg grafik w tym trybie - zrywa kask!

Zgadza się :)

To demko to Crest Slide Story - grafiki, które wcześniej były w interlejse przekonwertowane na NUFLI (na emulatorze bardzo dobrze to widać :D )

Inne demo z tym trybem to Blu Reu  (też zrywa kaszkiet)

Jacques napisał/a:

A co do grafiki Piesia, to ma ocenę 9.4 na CSDB gdy ta zwycięska praca 9.1 :D

Jak dla mnie Piesiu także wystawił lepszą pracę (bardziej autorską) aczkolwiek i tak pokłon dla Carriona.
Notabene edytor do NUFLI jest tylko na C64 a rysowanie w tym trybie to jest jakaś makakra. (co nie znaczy, że nie da się konwertnąc/rysować na Timantesie (PC) a potem przerzucić takież to na NUFLI ;) )

booker napisał/a:

Notabene edytor do NUFLI jest tylko na C64 a rysowanie w tym trybie to jest jakaś makakra. (co nie znaczy, że nie da się konwertnąc/rysować na Timantesie (PC) a potem przerzucić takież to na NUFLI ;) )

Aha. Czyli jednak wyświetlanie tego męczy kompa?
Jak bardzo?

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

13 Ostatnio edytowany przez booker (2010-09-30 12:20:29)

Nie no edytor na C64 działa normalnie. Tylko pitolenie jest ze stawianiem pikseli.

Gdzieś 70% czasu procka (cała środkowa cześć ramki, bez górnego i dolnego bordera) jest zajęte na wyświetlenie. Obrazek zajmuje ok 32KB.

Jak widać starcza na odegranie muzyki i wczytywanie animacji z 16-to megowego REU (patrz BluReu [youtube]) (oba zaki pisane na 8580, prawy kanał ;) koleżka wymyślił że puści to na 6581 i 8580 na stronę heh )

14 Ostatnio edytowany przez jury (2010-09-30 12:16:34)

Żeby nie było że wszyscy tylko liżą tyłek Piesiowi :] , to według mnie pierwsze miejsce jest ZASŁUŻONE !!!! :D dla mnie po prostu masakra, pozostałe nie dorastają do pięt i już :) Ale co by nie było Piesia praca i tak klasa.

15

W ogóle cieszy mnie bardzo pozytywne przyjęcie pracy Piesia na CSDb :)

Fajnie, że te czasy pt. "co? koleżka jest atarowcem? won! słabe!" już minęły :D

16

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:
pajero napisał/a:

Ciekawe dlaczego to wygrało ?
http://noname.c64.org/csdb/gfx/releases/94000/94194.png

O madafaka, bo to hires 320/200 full-kolorowy

A mnie pozostało z tam tych lat - jak to pisał Bajtek - klanowanie.
Zobaczyłem mydelniczkę i już się mi nie podoba :lol:

17

w NUFLI zostały wykorzystane duchy jako jeden z "bitplanów", 160x200 to "bitplan" z multipleksowanych duchów C64, dla których kod rozpętlony jest w stylu GED+, GED-- z G2F, czyli tam gdzie grafa CPU zajęty jest w 100%

pomysł podobny do G2F tyle że z dużo większymi możliwościami, duchy C64 mają na dzień dobry 4 kolory, do tego mapa kolorów w HiRes

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

18

Grafika pierwsza klasa, chociaż moim zdaniem Piesiu na ATARI popełnił lepsze pikczery. Swoją drogą to zabawne są te komentarze commodorowców z CSDb, którzy zachęcają Piesia do zmiany obozu. Dobitnie świadczy to o tym, że właśnie zaliczył on wjazd na scene C64 w wielkim stylu ;)

Dziękuję za wspólnie spędzone chwile... Na szczęście, póki co odejście z forum uważam za niemożliwe do realizacji. Jeszcze długo tak będzie... Witam.

19 Ostatnio edytowany przez gl.h (2010-10-01 20:39:11)

Te laski na smokach. W pierwszej chwili pomyślałem, że to straszny jelen na rykowisku, ale przynajmniej widać, zę autor umie rysować :) (pomijajac dziwne plamy). No i pan Boris Vallejo - król kiczu fantasy - byl kiedys moim idolem, a to pod Vallejo podchodzi. Coś mnie tknelo i poszukałem. Z googla wynika, że to na 99% Vallejo, tylko kolory na kompie  zwalone, bo to co w oryginale jest grą światła, w komputerze stało się paskudnymi zielonymi plamami kolidującymi z całością. Nie bardzo widzę sens w takiej aktywności "artystycznej". Treść cudza, a konwersja zupełnie bez zrozumienia oryginału. Czyli można być scenowym artystą nie umiejąc rysować ani dobrze obrabiać obrazu?

20

Też myślę, że jest to Vallejo.

Byl hrozný tento stát, když musel jsi se dívat, jak zakázali psát a zakázali zpívat,
a bylo jim to málo, poručili dětem modlit se jak si přálo Veličenstvo Kat.

21

booker napisał/a:

Inne demo z tym trybem to Blu Reu  (też zrywa kaszkiet)

Ja pier... :O Wygląda szokująco, animacje w 320x200 i 16 kolorach... No no ;) Szkoda, że można odpalić tylko na WinVICE albo C64 z 1541-Ultimate.

22

niedługo pewnie ktoś "wymyśli" emulator który udostępni bibliotekę DirectX z poziomu emulowanego 6502, to dopiero będzie się działo ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

23

No no  Szkoda, że można odpalić tylko na WinVICE albo C64 z 1541-Ultimate.

1541-Ultimate powoli staje się u nas standardem mimo wysokiej ceny i problemów z dostępnością... Ktoś tam po premierze składał deklaracje przeróbki oryginalnego REU na 16MB.

niedługo pewnie ktoś "wymyśli" emulator który udostępni bibliotekę DirectX z poziomu emulowanego 6502, to dopiero będzie się działo

Koledzy ze sceny Spectrum zrobili coś w tym stylu, w ich 64k intrze na PC zmieścili uproszczony emulator Spectruma który dodatkowo udostępniał 'chip' graficzny napisany w C++ z którym komunikował się Z80. Cały kod dema prócz owego chipa jest napisany w Z80 asmie.
http://www.youtube.com/watch?v=7KegY8YIzQ4

24 Ostatnio edytowany przez booker (2010-10-09 01:51:31)

booker napisał/a:

Jak widać starcza na odegranie muzyki i wczytywanie animacji z 16-to megowego REU

Sory tfu endszuldigung. Nie starcza, zak w BluReu jest streamowany również.

Jacques napisał/a:
booker napisał/a:

Inne demo z tym trybem to Blu Reu  (też zrywa kaszkiet)

Ja pier... :O Wygląda szokująco, animacje w 320x200 i 16 kolorach... No no ;) Szkoda, że można odpalić tylko na WinVICE albo C64 z 1541-Ultimate.

No ale to na tym polega, że potrzebuje większego REU :) a takie jest narazie tylko na Ultimejcie.

Nowa pokazówka Wired. Chodzi w niej o pokazanie możliwości konwertera Mufflon. Koleżka na tym jutubsie założył jakąś gamme beznadziejną no ale ew. odpal sobie pod wickiem z CSDb ;)

Te "w 16 kolorach" ponownie to nie jest tak, że w NUFLI możesz postawić koło siebie 16 kolorów. Ale i tak dość dobrze. Chociaż i są tacy co w natywnym hiresie, w którym masz dwa kolory w polu 8x8 wydłubują oczy ;)

http://hevonkuusi.org/~duce/gfx/must_ache_the_moustache.gif
Duce

25 Ostatnio edytowany przez booker (2010-10-09 02:28:41)

atari classic napisał/a:

. Swoją drogą to zabawne są te komentarze commodorowców z CSDb, którzy zachęcają Piesia do zmiany obozu. Dobitnie świadczy to o tym, że właśnie zaliczył on wjazd na scene C64 w wielkim stylu ;)

Mam nadzieję iż (wjazd) nie ostatni.

Zapraszamy (Was all) na Silesię 5 w Czeladzi (wrzesień 2011) ;) Grafy, muzy, dema, 4k. Co chcecie. Czytam na Atarionline, że robienie dem na C64 jest prostsze niż na Atari. Może więc mała zmiana raz na rok była by dobrym jumpstartem na własną platformę? Ja np. dłubię sobie trochę w POKEYu ;P Trochę mnie AY wystraszył ale co tam, może się coś uda popełnić (choćby I dla polewy publiczności :D )