Jeżeli kogoś ominęło Piesiu swoimi Świętymi Pielgrzymami zajął drugie miejsce na Silesi 4 która odbyła się dwa tygodnie temu w Czeladzi pod Katowicami.
Gratuluję i czekam na kolejne kickassy :)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Scena - 8bit » Piesiu na C64 (i inne sprawy :) )
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jeżeli kogoś ominęło Piesiu swoimi Świętymi Pielgrzymami zajął drugie miejsce na Silesi 4 która odbyła się dwa tygodnie temu w Czeladzi pod Katowicami.
Gratuluję i czekam na kolejne kickassy :)
nie pod Katowicami tylko pod Sosnowcem :P
A Sosnowiec to nie jest dzielnica Katowic? ;)
Zaraz się czeladź potrzaska....
Zadziwia mnie dbałość o szczegóły, Brafo Piesiu.
Pierwsza trójca to debezt !
Po piątym miejscu zaczyna się przepaść....
Czy macie może muzę w formacie SID?
PRG to się mi nie chcę odpalać...
Ciekawe dlaczego to wygrało ?
Trzecie miejsce:
Crazy kompo:
Bo poziom......wody....był niski :)
pajero, kto wystawia swoje zaki w .sid to wystawia, kto nie...no to albo .prg wystarczy drag-n-drop na Vice'a (nie zapominając o ustawieniu chipa z residem-fp!) i wio. Carrion #1 mnie nie dziwi, dziwi mnie #3 bez żenady skonwertowanego Borisa Vallejo, bo były o wiele lepsze prace, choćby #6:
Mojego 2SIDa nie polecam słuchać ani z .prg ani z .sid bo po spakowaniu się okazało, że najwyraźniej Stereo Koza ma jakiegoś buga, bo zak gra inaczej niż w edytorze (mp3 dołączyłem ;P)
sqward :P :)
Piesiu jest genialny! :D A przy całym kunszcie naszych topowych grafików mi się marzy też czasem mniej bajkowa a nieco bardziej poważna tematyka autorskich grafik na Atari niż obecne tematy Powrooza czy Piesia - jakiś cyberpunk, S-F, martwa natura... cokolwiek :)
Ciekawe dlaczego to wygrało ?
O madafaka, bo to hires 320/200 full-kolorowy.
Biorąc pod uwagę brak koloru maskującego na Commodore'rze, to ktoś tu odwalił niezłą robotę. No chyba, że to interlace (nie znam się).
Jeśli to stabilny obraz bez użycia procka, to lepszego nie widziałem (abstrahuję od względów artystycznych, bo to pewnie zależy od gustu, jakkolwiek ja uważam, że to bardzo dobre jest).
cyberpunk, S-F, martwa natura... cokolwiek :)
Zajeb tego goryla u góry i już natura będzie martwa.
O madafaka, bo to hires 320/200 full-kolorowy.
Biorąc pod uwagę brak koloru maskującego na Commodore'rze, to ktoś tu odwalił niezłą robotę. No chyba, że to interlace (nie znam się).
Z tego co się orientuję, to jest obrazek w trybie NUFLI, czyli 320x200x16kol. bez interlace-u. Z jakimiś tam ograniczeniami dotyczącymi użycia kolorów, ale dokładnie nie wiem ;) Było jakieś demko prezentujące szereg grafik w tym trybie - zrywa kask!
A co do grafiki Piesia, to ma ocenę 9.4 na CSDB gdy ta zwycięska praca 9.1 :D
Z tego co się orientuję, to jest obrazek w trybie NUFLI, czyli 320x200x16kol. bez interlace-u. Z jakimiś tam ograniczeniami dotyczącymi użycia kolorów, ale dokładnie nie wiem ;) Było jakieś demko prezentujące szereg grafik w tym trybie - zrywa kask!
Zgadza się :)
To demko to Crest Slide Story - grafiki, które wcześniej były w interlejse przekonwertowane na NUFLI (na emulatorze bardzo dobrze to widać :D )
Inne demo z tym trybem to Blu Reu (też zrywa kaszkiet)
A co do grafiki Piesia, to ma ocenę 9.4 na CSDB gdy ta zwycięska praca 9.1 :D
Jak dla mnie Piesiu także wystawił lepszą pracę (bardziej autorską) aczkolwiek i tak pokłon dla Carriona.
Notabene edytor do NUFLI jest tylko na C64 a rysowanie w tym trybie to jest jakaś makakra. (co nie znaczy, że nie da się konwertnąc/rysować na Timantesie (PC) a potem przerzucić takież to na NUFLI ;) )
Notabene edytor do NUFLI jest tylko na C64 a rysowanie w tym trybie to jest jakaś makakra. (co nie znaczy, że nie da się konwertnąc/rysować na Timantesie (PC) a potem przerzucić takież to na NUFLI ;) )
Aha. Czyli jednak wyświetlanie tego męczy kompa?
Jak bardzo?
Nie no edytor na C64 działa normalnie. Tylko pitolenie jest ze stawianiem pikseli.
Gdzieś 70% czasu procka (cała środkowa cześć ramki, bez górnego i dolnego bordera) jest zajęte na wyświetlenie. Obrazek zajmuje ok 32KB.
Jak widać starcza na odegranie muzyki i wczytywanie animacji z 16-to megowego REU (patrz BluReu [youtube]) (oba zaki pisane na 8580, prawy kanał ;) koleżka wymyślił że puści to na 6581 i 8580 na stronę heh )
Żeby nie było że wszyscy tylko liżą tyłek Piesiowi :] , to według mnie pierwsze miejsce jest ZASŁUŻONE !!!! :D dla mnie po prostu masakra, pozostałe nie dorastają do pięt i już :) Ale co by nie było Piesia praca i tak klasa.
W ogóle cieszy mnie bardzo pozytywne przyjęcie pracy Piesia na CSDb :)
Fajnie, że te czasy pt. "co? koleżka jest atarowcem? won! słabe!" już minęły :D
pajero napisał/a:Ciekawe dlaczego to wygrało ?
O madafaka, bo to hires 320/200 full-kolorowy
A mnie pozostało z tam tych lat - jak to pisał Bajtek - klanowanie.
Zobaczyłem mydelniczkę i już się mi nie podoba :lol:
w NUFLI zostały wykorzystane duchy jako jeden z "bitplanów", 160x200 to "bitplan" z multipleksowanych duchów C64, dla których kod rozpętlony jest w stylu GED+, GED-- z G2F, czyli tam gdzie grafa CPU zajęty jest w 100%
pomysł podobny do G2F tyle że z dużo większymi możliwościami, duchy C64 mają na dzień dobry 4 kolory, do tego mapa kolorów w HiRes
Grafika pierwsza klasa, chociaż moim zdaniem Piesiu na ATARI popełnił lepsze pikczery. Swoją drogą to zabawne są te komentarze commodorowców z CSDb, którzy zachęcają Piesia do zmiany obozu. Dobitnie świadczy to o tym, że właśnie zaliczył on wjazd na scene C64 w wielkim stylu ;)
Te laski na smokach. W pierwszej chwili pomyślałem, że to straszny jelen na rykowisku, ale przynajmniej widać, zę autor umie rysować :) (pomijajac dziwne plamy). No i pan Boris Vallejo - król kiczu fantasy - byl kiedys moim idolem, a to pod Vallejo podchodzi. Coś mnie tknelo i poszukałem. Z googla wynika, że to na 99% Vallejo, tylko kolory na kompie zwalone, bo to co w oryginale jest grą światła, w komputerze stało się paskudnymi zielonymi plamami kolidującymi z całością. Nie bardzo widzę sens w takiej aktywności "artystycznej". Treść cudza, a konwersja zupełnie bez zrozumienia oryginału. Czyli można być scenowym artystą nie umiejąc rysować ani dobrze obrabiać obrazu?
Też myślę, że jest to Vallejo.
Inne demo z tym trybem to Blu Reu (też zrywa kaszkiet)
Ja pier... :O Wygląda szokująco, animacje w 320x200 i 16 kolorach... No no ;) Szkoda, że można odpalić tylko na WinVICE albo C64 z 1541-Ultimate.
niedługo pewnie ktoś "wymyśli" emulator który udostępni bibliotekę DirectX z poziomu emulowanego 6502, to dopiero będzie się działo ;)
No no Szkoda, że można odpalić tylko na WinVICE albo C64 z 1541-Ultimate.
1541-Ultimate powoli staje się u nas standardem mimo wysokiej ceny i problemów z dostępnością... Ktoś tam po premierze składał deklaracje przeróbki oryginalnego REU na 16MB.
niedługo pewnie ktoś "wymyśli" emulator który udostępni bibliotekę DirectX z poziomu emulowanego 6502, to dopiero będzie się działo
Koledzy ze sceny Spectrum zrobili coś w tym stylu, w ich 64k intrze na PC zmieścili uproszczony emulator Spectruma który dodatkowo udostępniał 'chip' graficzny napisany w C++ z którym komunikował się Z80. Cały kod dema prócz owego chipa jest napisany w Z80 asmie.
http://www.youtube.com/watch?v=7KegY8YIzQ4
Jak widać starcza na odegranie muzyki i wczytywanie animacji z 16-to megowego REU
Sory tfu endszuldigung. Nie starcza, zak w BluReu jest streamowany również.
booker napisał/a:Inne demo z tym trybem to Blu Reu (też zrywa kaszkiet)
Ja pier... :O Wygląda szokująco, animacje w 320x200 i 16 kolorach... No no ;) Szkoda, że można odpalić tylko na WinVICE albo C64 z 1541-Ultimate.
No ale to na tym polega, że potrzebuje większego REU :) a takie jest narazie tylko na Ultimejcie.
Nowa pokazówka Wired. Chodzi w niej o pokazanie możliwości konwertera Mufflon. Koleżka na tym jutubsie założył jakąś gamme beznadziejną no ale ew. odpal sobie pod wickiem z CSDb ;)
Te "w 16 kolorach" ponownie to nie jest tak, że w NUFLI możesz postawić koło siebie 16 kolorów. Ale i tak dość dobrze. Chociaż i są tacy co w natywnym hiresie, w którym masz dwa kolory w polu 8x8 wydłubują oczy ;)
Duce
. Swoją drogą to zabawne są te komentarze commodorowców z CSDb, którzy zachęcają Piesia do zmiany obozu. Dobitnie świadczy to o tym, że właśnie zaliczył on wjazd na scene C64 w wielkim stylu ;)
Mam nadzieję iż (wjazd) nie ostatni.
Zapraszamy (Was all) na Silesię 5 w Czeladzi (wrzesień 2011) ;) Grafy, muzy, dema, 4k. Co chcecie. Czytam na Atarionline, że robienie dem na C64 jest prostsze niż na Atari. Może więc mała zmiana raz na rok była by dobrym jumpstartem na własną platformę? Ja np. dłubię sobie trochę w POKEYu ;P Trochę mnie AY wystraszył ale co tam, może się coś uda popełnić (choćby I dla polewy publiczności :D )
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Scena - 8bit » Piesiu na C64 (i inne sprawy :) )
Wygenerowano w 0.150 sekund, wykonano 10 zapytań