51

20 lat minęło a tyle emocji :lol:
Mam STE 4Mb (i STf też) i widzę że przy Amidze blado wypada ten komputerek :(
Amiga ma gry w nie dość że większej ilości kolorów, z samplowanym dźwiękiem to jeszcze znacznie płynniejsze. Nawet gry które lepiej się gra na ST bo jest np. lepsza muzyka (kocham chipową muzykę :cool:) na amidze chodzą znacznie płynniej! :mad: Atari ST i STE raczej nie ma gier które chodzą te 50 czy 60 klatek na sekundę a na amidze są i to większość!

Osobiście ST kupiłem dla scenowych a nie grania. Coś tam się pogra oczywiście ale głównie chodzi o to aby się pobawić, posiadać w kolekcji i pooglądać ciekawe dema. Gry w 99% lepiej grać na Steemie gdzie daje się 128MHz i gra nie przycina a do tego można grać padem z Playstation :D

(Atari 1040STe 4MB)(Atari 1040STf)(SatanDisk){Atari 65XE}[Panasonic 37PV80][Wyse 9150SE][jakiś mało ważny PC na i3@4.6GHz;][Samsung F2380][Technics RP-F30]

E tam.

Po prostu wszyscy mieliście czarnobiałe telewizory 'Beryl' i kolumienki do walkmana 'Kajtek', to wam się wydawało, że gry na ST źle chodzą.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

53 Ostatnio edytowany przez Urborg (2010-07-03 08:03:42)

Podejrzewam że jak wszyscy mieli Beryle, Neptuny, Jowisze czy nie daj boże Rubiny to problemu nie było. Zrobił się jak się ludzie obkupili w 40-to czy 50-cio calowe LCDeki czy plazmy. Im mniej cali tym gra wydaje się chodzić płynniej. Na maleńkim ekraniku np od Atarowskiego dedykowanego monitora mało płynny scrolling tak bardzo nie przeszkadza, na wielkim ekranie zaś tak szarpie że nie da isę grać wręcz czasami. Na Atari ST/STE z płynnośćią jest trochę problem, ale płynnie działające gry, nawet w 50 klatkach można znaleźć. Zobacz chociazby te które wyminialiśmy w tym wątku. Z płynnych gier polecam też jeszcze "Jim Power".

54 Ostatnio edytowany przez jury (2010-11-10 08:45:30)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

...  ale już raczej z powodu tego, że nie jestem graczem.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

E tam.

Po prostu wszyscy mieliście czarnobiałe telewizory 'Beryl' i kolumienki do walkmana 'Kajtek', to wam się wydawało, że gry na ST źle chodzą.

Yerz'u, sio z wątku o grach :) , sam się przyznałeś że nie jesteś graczem, więc:
co Ty ku...a możesz wiedzeć o zabijaniu ? hehehe, bez urazy ale musiałem :D :D :D

a wracając do Twoich filozofii, to ja od początku zabawy z STE miałem 21 cali kolorowy ( bodajże ) Neptun, potem przerzuciłem się na monitor 14 cali Commodore 1084S, co do dzwięku, to zawsze był to wbudowany, czy to w Neptun'ie czy w 1084S.

jury napisał/a:

Yerz'u, sio z wątku o grach :) , sam się przyznałeś że nie jesteś graczem

Wiem, wiem. :) Już idę. :)

Jakkolwiek zdania nie zmienię. :) Na Atari ST grywam często. I nie narzekam. :)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

56

tak z ciekawości :D , sprawdzałeś może część z tych gier ( choćby na youtube'ie ) które np. wymienił Piesiu, np:

Lionheart:
http://www.youtube.com/watch?v=zDQUQwrBTM4

Elfmania:
http://www.youtube.com/watch?v=zCqLqj3QOEQ

dobra, też już kończę to naganianie na Amigę, bo staje się nudne i jeszcze dostanę za to bana :)

Albo BANana.

Następna gra wyglądająca dokładnie tak samo na ST i A500 - Captain Dynamo. Właściwie to na ST chłopek łazi nawet szybciej, przez co gra jest bardziej "grywalna".

http://www.youtube.com/watch?v=VWtIof6PT38

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

58

Szukaj, szukaj, raz na kilka miesięcy może faktycznie uda się znaleźć jakąś grę które szybciej, bardziej, lepiej :) będzię chodzić na ST :]]]]]
Ale jak to się mówi, raz w roku to i wąż pierdnie :P
A co do Capitan Dynamo, to przyznam szczerze, że pierwszy raz widzę tą grę i wygląda całkiem fajnie ( ja takie gry lubię ), że wręcz odkurzę swoje STE i pogram w tą grę, dzięki za wykopanie :)

59 Ostatnio edytowany przez drac030 (2010-09-02 17:02:28)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

Właściwie to na ST chłopek łazi nawet szybciej, przez co gra jest bardziej "grywalna".

W ST zegar jest jakieś 10% szybszy niż w A500, z czego wynika, że komputer pewnie też jest co najmniej 10% szybszy, a może nawet więcej, zważywszy że Amiga zapewne winszuje sobie więcej danych graficznych do przesłania po szynie w 1 ramce.

KMK
? HEX$(6670358)

60

Myślę, że nawet gdyby ST miał Motkę pędzoną na 10 MHz, to blitter i sprzętowe sprajty na Amidze są lepszym rozwiązaniem do gier :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

61

dely napisał/a:

to blitter i sprzętowe sprajty na Amidze są lepszym rozwiązaniem do gier :)

O to to, mądrości prawicie Kierowniku :)

62 Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2010-09-02 22:45:48)

Kierowniku, stos już na Was oczekuje (jak sznycel na Isaaka); jest to wszystko "srakowatą papką wymyślnych pierdół", jak powiedziano w "Radiu Penis", więc NIE SŁUCHAM CIĘ, tylko sobie gram na STeeeeeeeeeeeeeeeeeee.................... eeeeee............. eeeee......... eeee...... ee.....

I mam was w dup..............................................ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........................

I takie tam. :)








K u r w a ,  co to za forum, chyba pomyliłem z PPA. :)







Eee, pochlaliśmy dzisiaj z siostrą. :) Było miło. Jej dzieciątko jak podrośnie też pogra sobie na ST. ;) ALE WY JUŻ TEGO NIE DOCZEKACIE, ZMIERZŁE BYDLAKI Z MARSA, WENUS I PLUTONA!!!!!!!!!!!





.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

63

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

Albo BANana.

Następna gra wyglądająca dokładnie tak samo na ST i A500 - Captain Dynamo. Właściwie to na ST chłopek łazi nawet szybciej, przez co gra jest bardziej "grywalna".

http://www.youtube.com/watch?v=VWtIof6PT38


Gra wygląda ładnie i ma fajnego chiptuna. Tyle tylko że scroll jest co 20 pikseli, a nie co jeden piksel jak w Amidze.

co do blittera to jest to potęga. Taki np. blitter w STE potrafi przerzucić 2 MB danych na sekundę. Na ramkę daje to 40 kb danych. Motorolka 68000 nie może się z tym równać i to nawet przy prostym kopiowaniu danych, a blitter potrafi jeszcze kopiować dane od razu wykonując na nich funkcje logiczne. No i oczywiście gdy blitter odwala czarną robote, ptrocesor może się zająć swoimi sprawami. Co prawda przy bitplanowej organizacji grafiki trzeba kopiować dane w czterech paczkach osobno dla każdego z bitplanów, ale to i tak jest ogromne przyśpieszenie. Gdzieś miałem taki programik testujący i pokazujący informacje o komputerze (ilość pamięci, numr TOS-u itp). Programik testował też szybkość rysowania jakichś tam prostokątów, trójkątów, okręgów itp. Na STE wyniki były w granicach 190-300% w stosunku do ST.

Tyle że BliTTer w STE jest dosyć ograniczony w funkcjonalości - potrafi tylko kopiować "kwadratowe" kawałki pamięci (+funkcje logiczne). Amigowy potrafi znacznie więcej.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

65

Czy to że kwadratowe w czymś szczególnie przeszkadza? Do animowania spritów układ nadaje się świetnie.

66

Blitter jest miłym dodatkiem do ST, jak ktoś chce i umie, to będzie z niego umiał skorzystać ku ogólnemu pożytkowi (bo sam będzie miał łatwiej a program będzie działał lepiej). Jak nie, to będzie jęczenie: najpierw, że nie ma blittera. Jak jest blitter, że nie rysuje linii. Jak rysuje linie, to że dlaczego nie rysuje kółek itd. ;)

KMK
? HEX$(6670358)

67

drac030 napisał/a:

... Jak nie, to będzie jęczenie: najpierw, że nie ma blittera. Jak jest blitter, że nie rysuje linii. Jak rysuje linie, to że dlaczego nie rysuje kółek itd. ;)

a optymista powie, że przecież rysuje kółka, tyle że kwadratowe :D

68

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

Kierowniku, stos już na Was oczekuje (jak sznycel na Isaaka); jest to wszystko "srakowatą papką wymyślnych pierdół", jak powiedziano w "Radiu Penis", więc NIE SŁUCHAM CIĘ, tylko sobie gram na STeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Ale ja również gram na STe, mam całkiem sporą kolekcję gierek, w które tniemy wraz z synem starszym. I absolutnie nie twierdzę, że STe ssie wora tylko, że Amigowy hardware jest po prostu lepszy do gier. Tak samo, jak jestem zdania że mam super samochód osobowy, ale do przewożenia wanien nadaje się bardziej ciężarówka.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

Ale ja tu nie walczę z faktami, tylko z poglądami.

Faktem jest, że A500 jest technicznie lepsza.
Poglądem jest, że Atari ST nie nadaje się do grania. Jest to pogląd nie mający poparcia w faktach.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

70

Tego również nie powiedziałem. Miałem na myśli to, że ta sama gra zazwyczaj wygląda lepiej na Amidze ze względu na płynniejszy skrol, nierzadko większą ilość kolorów, a także brzmi lepiej. Co nie wyklucza możliwości przyjemnego pykania na Atari ST.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

71 Ostatnio edytowany przez drac030 (2010-09-03 19:42:20)

Tak offtopowo, czy ktoś ma jakieś dane na temat tego, jak wypada raw power motki 68k w ST (czy tam STE) w porównaniu do A500?

Bo zegar jest 8 MHz vs 7,09 MHz. O ile dobrze liczę (ale może mi się coś merdać, bo już sporo zapomniałem), przepustowość magistrali m68k to 4 cykle na word, czyli w ST jest to 3906,25 KB/s a w Amidze - 3462 KB/s. Z tego w ST shifter zżera 1562,5 MB/s (320x200x4bppx50Hz) , a w A500 taki tryb 32-kolorowy -  2500 KB/s (320x256x5bppx50Hz).

Wychodziłoby, że dla CPU zostaje w ST 3906,25-1562,5 = 2343,75 KB/s, a w A500 3462-2500 = 962 KB/s. Czyli z obliczeń wychodzi, że ST jest 2,43 raza szybsze od Amigi ;) Gdzieś się pomyliłem?

KMK
? HEX$(6670358)

72 Ostatnio edytowany przez Adam Klobukowski (2010-09-03 18:15:20)

Raw power jest na A500 oczywiście mniejszy. Kiedyś widziałem screen z zoomrotatorem zrobiony przez Sanity (na ST) - i w skrolu było tam napisane, że ten sam (oczywiście z odpowiednimi zmianami podyktowanymi inna organizacją bitplanów na Amidze) kod na Ami się niestety nie wyrabia.

Draco, na Ami też możesz mieć tryb czteroplanowy, więc trochę tu nieładnie porównujesz.

W sumie zawsze zastanawiało mnie czemu w Amidze częstotliwości procków były zaniżone w stosunku do częstotliwości nominalnych (mówię o A500 i A1200). Jest ktoś mi w stanie na to odpowiedzieć?

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

73 Ostatnio edytowany przez drac030 (2010-09-03 18:21:15)

Gdyby porównać te same tryby graficzne, to różnica byłaby oczywiście mniejsza. Tylko że wtedy odpadłby argument o "nierzadko większej liczbie kolorów" jako zalecie A500. Nigdy nie miałem Amigi[1], więc nie mam pojęcia, który tryb graficzny jest używany najczęściej.

[1] ST też nie - tylko f030 - ale w ST sytuacja jest jasna.

KMK
? HEX$(6670358)

74

Obliczenia wyglądają na mające sens ;) Ze strony Amigi tylko trzeba dodać sprzętowe duszki oraz blitter i okazuje się, że procek podczas gry tak naprawdę to odpala tylko playera do muzyki co ramę nadaje co mają inne custom chipy robić ;)

WIEM, przejaskrawiam nieco sytuację. Mam Amigę oraz ST i... No niestety jest bardzo biednie kiedy bierze się tą samą grę na Atari i Amigę, o ile screeny początkowe są - przyjmijmy tak, bowiem nikt nie będzie liczyć pikseli - takie same to po odpaleniu gry można się zniesmaczyć nieco.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

75

Z tym że, oczywiście, dzisiejsza wszechobecność megabajtów na sekundę padła mi trochę na mózg, więc raczej:

ST 3906,25-1562,5 = 2343,75 KB/s (2,29 MB/s)

A500 3462-2500 = 962 KB/s (0,94 MB/s)

KMK
? HEX$(6670358)