Player aktualnie jest dla SDX tylko i szczerze powiem, że nie bardzo mam ochotę pisać go dla standardowego DOSa 2.x ;-)
Co to może?:
- gra NEO Tracker'owe pliki .NEO w formacie 1.12 i 1.4+,
- uzupełnia domyślne rozszerzenie .NEO jeśli się nie podało,
- wykrywa SB pod adresami $D600, $D500, $D2C0 w takiej właśnie kolejności ($D600 jest zrobione tylko dla prototypu działającego na VBXE2),
- rozwija znaki globalne (*?) i podaje nazwę pliku, który faktycznie ładuje,
- pozwala na przyporządkowanie każdego kanału z osobna do dowolnego wyjścia stereo out czyli tzw. panning.
SB ma aktualnie tylko 512K RAM więc ilość wszystkich sampli wykorzystywanych w module nie może przekraczać tej wielkości.
Wartości dla panningu oznaczają:
0 - kanał gra na lewym wyjściu z max głośnością, na prawym jest maksymalnie wyciszony,
128 - kanał gra na obydwu wyjściach z połowiczną głośnością,
255 - kanał gra na prawym wyjściu z max głośnością, na lewym jest maksymalnie wyciszony.
Przykładowe uruchomienie modułu:
NEOPLAY JSETNEO 255,0,0,255
zamieni miejscami wyjścia stereo (domyślnie jest 0,255,255,0).
Aktualnie Altirra ma support dla SB (nazywa się to u niego ABXE) jako zamiennik dla VBXE2.
Edit: Oczywiście wielkie dzięki należą się Epiemu za oryginalną procedurę do playera .NEO na bazie której powstał mój kod.
Edit 2: Aaaa. Candle nie napisał, ale będzie też dostępny player .NEO w wersji developerskiej, który każdy będzie sobie mógł wmontować do swojego programu/gry/dema. Będzie to potrafiło oczywiście wykryć kartę, załadować plik .NEO z urządzenia, ale będzie można też i podać mu wszystkie parametry programowo.
Edit 3: Oczywiście panning może być określony dowolną wartością z przedziału 0..255 (w przyszłości będzie -1.0..1.0).
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje