1

Hej,

Powiedzcie mi ludzie która wersja TMC2 jest ostateczna. Na stronie Jaskiera jest jakieś TMC2 (2.0), na atariage znalazłem w wątkach TMC2f (wersja 2.0f), nic mi z tych oznaczeń nie wynika.

A już na pewno nie poprawiają one takiego tricku, że TMC2 w którejkolwiek wersji olewa starsze nibble dla audctl (czyli włączenie zegarka 1.79 MHz wartościami $20 i $40 i inne takie). Dodam, że w poprzedniej wersji działa to normalnie. Wiem, są źródła, 'se popatrz', ale czymże by było człowieczeństwo bez odrobiny dialogu :)

--
Dhor/M.E.C.

2

Tak trochę offtopic, ale dla PAL jest to włączenie zegara 1,77MHz,  a nie 1.79MHz (to wartość dla NTSC). Piszę, bo wiele osób pisze tak "potocznie" wiedząc o tym, ale "osoby uczące się wnętrza atarki" mogą później wbić sobie tę wartość do głowy.

3 Ostatnio edytowany przez Fox (2010-08-29 16:31:21)

Poszukiwany Jaskier.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

4

... właśnie go szukam, bo niejasną jak dla mnie sprawą jest zmiana ilości wywołań na ramkę playera. Im więcej, tym tempo globalne odpowiednio większe. W wersji 1.x działało to zupełnie inaczej.

Kontakt: pin@usdk.pl

5

Co tu niejasnego? Tempo w TMC2 jest podawane w wywołaniach playera, a nie w ramkach, jak w TMC1.
tempo_tmc2 = tempo_tmc1 * ile_na_ramke

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

6 Ostatnio edytowany przez Pin (2010-08-31 19:55:02)

.. i to jest bez sensu :) - jest to jeden z powodów, dla którego nie używam tego programu mimo szczerych chęci :) ... a chęci mam od czasu posiadania VBXE, bo wreszcie Foxowy (dobrze pamiętam? :) ) tryb tekstowy jest ultra - czytelny.. po RGB oczywiście :)

Kontakt: pin@usdk.pl

7 Ostatnio edytowany przez mono (2010-08-31 20:50:13)

Ale pin - taki sposób liczenia tempa daje ci większą granulację - możesz płynniej zmienić tempo.

Edit: Może bardziej do muzyka tafiałoby bpm, a nie jakieś "ramki"?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

8

Właśnie - dlaczego nie ma być możliwości ustawienia tempa 5.5 ramki, jak player jest 2x na ramkę?

Tryb rzeczywiście mój.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

9 Ostatnio edytowany przez mono (2010-08-31 21:01:46)

Bpm można by prosto przeliczać na linie ekranowe (1/15625s) co uwolniłoby człowieka zarówno od problemów PAL/NTSC, jak i od pytania się "a ile to razy na ramkę gra"?

Edit: Kwestia złożenia potem dlisty, która przerwania wywoływałaby w odpowiednich miejscach :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

10

Nie jest tak prosto wywoływać na przerwaniach player co dowolną liczbę linii. Display lista jest tylko na ekranie - co z wygaszeniem? Jeśli chcemy użyć muzyki w demie lub w grze, to efekty na ekranie mogą wykluczać wywołanie w tym momencie playera.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

11

Tak, tak - ja zdaję sobie sprawę z tych trudności, ale jednak ciekaw jestem czy drobne nieścisłości wynikające z wywołania przerwania kilka linii niżej (max 15 dla wiersza trybu OS2) aż tak bardzo wpłynęły by na wynik. W końcu nie gramy tu sampli, a tylko zwykłe czipy więc i liczba linii co jaką wywoływany byłby player nie będzie na poziomie kilku, a kilkunastu/kilkudziesięciu. A mając taką granulację można by rzeczywiście używając korekty co jakiś czas trzymać faktycznie zadane bpm. Oczywiście max bpm zależy od czasu potrzebnego playerowi.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

12

Mozna by to robic w ten sposob, ze ustawiamy serie dli+vblank. Potem oblozyc calosc odpowiednimi licznikami (uwzgledniajac pesymistyczny czas trwania playera) i mozna w miare symulowac bpm. Wazne, zeby wejsc w jakis cykl w kilku(nastu) ramkach. Obrazowo:
jezeli na ekranie mamy 10 przerwan dli (brak vblank), gramy na co 6 przerwaniu to mamy kolejno: 0, 6, 2, 8, 4, 0.
Trzeba by sprobowac vblank wlaczyc w ta zabawe (jak nie na jego poczatku, to moze gdzies w polowie, a moze nawet 2 razy? - tu by trzeba pokombinowac) - zeby muzyka byla w miare jednostajnie uruchamiana.
Ale poki co - w TMC2 za to sie nie zabieram w tej chwili :).

13 Ostatnio edytowany przez mono (2010-09-05 23:13:41)

W rozmowie telefonicznej Pin naświetlił mi problem i okazało się, że rzecz nie leży w synchronizacji tempa (choć byłoby miło, gdyby kawałki chodzące w PAL mogły też działać w NTSC - wystarczy spojrzeć, co Pavros kombinuje przy odtwarzaniu muzyki w IK+ (nawiasem mówiąc uważam numery ze wstrzymywaniem playera na jedną ramkę na 6 za pomyłkę)), lecz zupełnie gdzie indziej.
Mianowicie - wg Pina tempo TRACKÓW/PATTERNÓW mogłoby już zostać po staremu, bo to nie jest wielki problem, ale potrzebne jest DRUGIE ZUPEŁNIE NIEZALEŻNE TEMPO -- tempo odtwarzania instrumentów! które byłoby tempem "subramkowym", czyli instrumenty odtwarzane byłyby co n linii rastra.
Może rzeczywiście warto by się nad tym zastanowić?

Edit: wtręt odnośnie Pavrosa i IK+

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje