cześć, wszystko było maglowane w tym wątku:
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=7851
Są linki do dokumentacji i odnośniki do różnych tutoriali. Do kodowania np. dem polecam tutorial Jamesa Ingrama:
http://nokturnal.pl/downloads/atari/tut … INGRAM.zip
Poszukaj jeszcze w sieci tutoriali periheliona(na atari-forum.com)i earxa(powinny być dwa). Niezłą rzeczą jest przestudiowanie biblioteki reservoir gods (dla PureC + assembler http://rg.atari.org).
Opcji jest dużo: GFA basic, c, m68k asm. Najbardziej optymalne jest łączenie dwóch pierwszych z assemblerem. Odnośnie narzędzi i środowisk to jest gfa basic, devpac(assembler m68k), PureC, vbcc (kompilator C), vasm (kompilator m68k), gcc (kompilacja skrośna, do kompilowania na atari potrzebny jest bardziej wypasiony sprzęt np TT lub falcon).
To oc będziesz jeszcze potrzebował to mapa pamięci ST/STE jako materiał referencyjny i jedziesz z koksem. http://www.powerphenix.com/ct60/F30_REGS.ZIP
Ja np. w tej chwili korzystam z cross kompilatora gcc 4.3 i vasma pod linuxem. To co w czym robisz to raczej kwestia preferencji, wybierasz środowisko, które Ci pasuje i robisz to co chcesz.
=========================================
[www]
https://nokturnal.pl[ 16/32 bit Atari development wiki]
https://bus-error.nokturnal.pl