1 Ostatnio edytowany przez drac030 (2010-06-24 17:03:07)

Cześć

Programik - bardzo prymitywny - do odtwarzania klatka po klatce filmików zapisanych na dysku w postaci pliku:

http://drac030.krap.pl/vs.arc

Wymagania: IDEa, 5,5 MB wolnego miejsca na partycji.

Zalecane: SDX 4.4, odtwarzanie z partycji z 512-bajtowymi sektorami.

Użycie:

1) wkopiować VS.ARC na dysk

2) odpakować komendą ARC X VS (potrwa to parę minut)

3) odpalać komendą VS nazwapliku.vs

Pliki *.VS składają się ze sklejonych ze sobą obrazków w GR.8, po 7680 bajtów każdy. Program po prostu otwiera ten plik, włącza GR.24 i ładuje na ekran kolejne klatki ciągnąc z pliku dane w porcjach po 7680 bajtów. Przy tym pierwsza klatka traktowana jest jako plansza tytułowa i wyświetlana przez 3 sekundy. Ostatnia tak samo (zakłada się, że widać tam jakiś THE END).

Jest to tak proste, że poradziłby sobie nawet program w Turbo BASIC-u XL (i istotnie, radzi sobie, bo sprawdzałem).

U mnie szybkość odtwarzania wynosi 8-9 klatek na sekundę (programik wyświetla informację o tym przed wyjściem do DOS-u).

Załączone filmiki to animki do znalezienia w sieci, acz teraz zapomniałem adresu, podrzucę później.

PS. aha, jeśli nie poda się argumentu dla vs.com w linii komend, będzie próbował otworzyć D:OUT.VS

KMK
? HEX$(6670358)

2

o :) - ciekawe. Bardzo ciekawe nawet. Będzie zajęcie na wieczór, widzę ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

3

niejako przy okazji:
swego czasu bawilem sie tematem animacji na malucha. nic sensownego z tego mi nie wyszlo, ale kilka testow pozostalo: http://drac030.krap.pl/aprplr.atr.gz
moze komus sie spodoba, a archiwisci to juz beda wniebowzieci.

nie planuje tego dalej ciagnac, chyba, ze jakis olbrzymi feedback sie pojawi, ale nie spodziewam sie :).

zeby odpalic sparta jest potrzebna.
dalej z obsluga - dacie sobie rade ;).

4

o ... no to mam podwójny problem, bo jak na razie to szukam miejsca na twardysku :)-

Kontakt: pin@usdk.pl

5

PS. gdyby ktoś chciał - np. z braku miejsca na dysku - odpakować tylko część archiwum, to komenda brzmi:

ARC X VS sciezkadocelowa>nazwapliku.vs

Oczywiście część "sciezkadocelowa>" można pominąć, odpakuje się do katalogu bieżącego.

KMK
? HEX$(6670358)

6 Ostatnio edytowany przez drac030 (2010-07-10 17:12:13)

Eksperymentów ciąg dalszy:

http://drac030.krap.pl/vx.zip

Tym razem, oprócz szybkiego twardego dysku potrzebne jest też VBXE. ZIP-a lepiej jest odpakować na pececie i przerzucić rozpakowane pliki normalnym sposobem na dysk Atari (rozpakowanie na Atari tak dużego archiwum - plik *.VX ma 8 MB - trwa tyle, że można w tym czasie wyewoluować w T-rexa i znieść jajo).

Plik danych zawiera teraz nie kreskówkę, tylko krótkometrażowy film z 1922 roku, z Busterem Keatonem w roli głównej. Każda klatka ma rozmiar 128x64 i 256 odcieni szarości, wyświetlane to jest jako 128x192 (każda linia po 3x) w 128 szarościach, bo VBXE, jak wiadomo, ma tylko 7 bitów jasności w każdej składowej. Użyty tryb graficzny Overlay to lowres narrow.

Szybkość odtwarzania u mnie to 10 klatek na sekundę.

EDIT:

W poprzednim archiwum (VS, patrz post nr 1) drobne zmiany, m.in. program wyświetla szybkość odtwarzania z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Archiwum ARC jak wyżej, archiwum ZIP:

http://drac030.krap.pl/vs.zip

KMK
? HEX$(6670358)

7

Heeheh, dobre te filmiki, dodatkowo mozna sobie na nich przetestowac KMK/Idea .  Wychodza smieci przy odtwarzaniu = problem z interfejsem.

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993