26

No właśnie. Temat bardzo ciekawy i chyba znacznie bardziej pożądany niż kilka innych ostatnich wynalazków.
Pytanie ile to miałoby mniej więcej kosztować bo być może jesteśmy w stanie to wspólnie, większym zainteresowanym gronem jakoś sfinansować...?

ogólnie to k...a jesień idzie!

27

Maw, ochłoń.

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

28

Simius - możesz mi podesłać szczegółowe info w temacie programowania SIMDRV??

Kontakt: pin@usdk.pl

29 Ostatnio edytowany przez Simius (2010-06-06 19:46:36)

Chętnie bym Ci coś wysłał, ale robiłem to dziesięć lat temu i sam już nie wszystko dokładnie pamiętam. Jak odszukam źródło, to Ci wyślę. Zasada działania jest dość prosta - sygnał Command z komputera Master wywołuje przerwanie od PIA CB1 (-INTERRUPT) w komputerze Slave. Slave przygotowuje jeden z liczników POKEY-a, obsługę przerwania od CA1 (-PROCEED) i czeka na sygnał zegarowy z CLOCK OUT Master. Opadające zbocze tego sygnału wywołuje przerwanie PIA CA1. Procedura przerwania uruchamia licznik i wraca. Slave czeka na przerwanie CA1 od następnego opadającego zbocza CLOCK z Master. Kiedy ono przychodzi, Slave zatrzymuje licznik i sprawdza, czy ten zdążył już doliczyć do zera i wygenerować IRQ, co oznacza, że wywołanie jest z normalną (19,2kb/s) prędkością, czy nie zdążył, zatem wywołanie jest szybkie. Odpowiednio do tego ustawiany jest POKEY. Całość mieści się w dwóch cyklach CLOCK OUT z Master, o które układ interfejsu opóźnia przyjście sygnału DATA OUT z Master. Dalej idzie już całkiem zwyczajnie - odbierane są 4 bajty wywołania. Jeśli wywołanie było z normalną prędkością, to sprawdza się najstarsze bity DCMD i DAUX2, aby rozpoznać ew. wywołanie Top Drive lub Synchromesh. Po rozpoznaniu systemu turbo sprawdza się, czy użytkownik w programie obsługi włączył ten system, czy wywołanie dotyczy włączonego numeru napędu i czy w ogóle chodzi o dysk. Jeśli wszystko się zgadza - Slave robi to, czego żąda Master.
W razie niejasności pytaj.

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

30

ok - jeśli źródła się odnajdą to chętnie przyjmę ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

31

Is this compatible with the Rybags interlace mode?

(sorry it's in English :( )

32

I don't know, how it should look. My LCD monitor doesn't support interlace modes. On the CRT monitor image blinking, but legible.

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

33

Pin napisał/a:

ok - jeśli źródła się odnajdą to chętnie przyjmę ;)

Odnalazły się.

Post's attachments

simdrv.zip 3.07 kb, liczba pobrań: 23 (od 2010-06-13) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

34

Jakiś schemacik. :)

Post's attachments

ScanDoubler.pdf 58.15 kb, liczba pobrań: 55 (od 2010-06-13) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

35

..... zakręcony jak włosy (te inne).

To ma 1MB flasha i 256k static RAM :|
Na mnie nie te progi.

Szacun Simius

36

Niezupełnie. Wszystko, czego potrzeba, to tylko 2x 1kB FLASH na matrycę i 2kB +1kB RAM na przechowanie linii (osobno luminancji i chrominancji). Potrzebne są jednak układy dość szybkie (FLASH max.70ns SRAM max.20ns), czyli w miarę nowoczesne, a tych nie produkuje się w tak małych rozmiarach. Połączenia zrobione są przy tym tak, żeby dało się włożyć zarówno 29C512 i 61C64 jak i 29C040 i 61C1024. Zależnie od tego, co będzie łatwiej dostępne i tańsze. Czasem oznacza to - większe.

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

37

Simus, musze zapytac - skoro  masz dostep do FPGA, to po co realizowac YUV->RGB na dwoch flaszach, ze o patencie z pll i liczniku pixeli nie wspomne?
nie neguje tego co zrobiles, po prostu zastanawia mnie wybor srodka do osiagniecia celu - ani to tanie nie bylo, ani zwarte

przechodze na tumiwisizm

38 Ostatnio edytowany przez Simius (2010-06-13 22:34:10)

Odpowiedź prosta - było to, mimo wszystko, tańsze i mniej kłopotliwe. 30 układów TTL po 50-60 gr/szt., FLASH i SRAM po kilka zł. Wszystko razem trochę, co prawda, droższe od FPGA, ale na tym koszty się nie kończą. Żebym mógł skorzystać z FPGA, trzeba by po pierwsze - znacznie droższej płytki drukowanej, w technologii HD, z wypełnianymi przelotkami w padach (seria prototypowa - 800$ netto + transport), po drugie - prosty, ręczny montaż z oczywistych przyczyn odpada. Trzeba by uzbrajać maszyny. Do prototypu nie warto robić ani jednego, ani drugiego. Prototypu rozumianego nie jako pająk na płycie EVAL, tylko, jak w moim przypadku, kilku w pełni funkcjonalnych, gotowych do użycia urządzeń, jak na zdjęciu. Eksperyment eksperymentem, ale w końcu zrobione jest po to, żeby tego normalnie używać, nie potykając się o druty.

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

39

ee... w technologii hd?
w technologii hd to ja robie plytki gdy mam uBGA w projekcie, do czego tutaj bylo by hd?
przelotki w padach? tj ze oprocz tego ze mialbys BGA, to jeszcze z pitchem ponizej 0.65mm?
przy 0.5mm breakout jest juz z uzyciem uVIA, ale jesli nie to wychodzi sie z tego bez takich rzeczy
prosty reczny montaz jest stosowany przy vbxe - nikt maszyny do pick'n'place'a nie uzbraja
wiec jakie byly faktyczne przyczyny?

przechodze na tumiwisizm

40

Niewierny Tomaszu, pitch mam 0,5mm i to nie jest BGA, bo pola są płaskie, w dodatku sąsiednie rzędy przesunięte względem siebie o pół pitch. Jak piszę, że wymaga płytki HD z przelotkami w padach, i montażu na automacie (o inspekcji rentgenowskiej nie wspominając), to tak właśnie jest i nie doszukuj się w tym drugiego dna. Jakbym miał na swoją płytkę 100 klientów po 100 dolarów sztuka, nie byłoby problemu. Dla 10 sztuk dla siebie się nie opłaca. Montaż VBXE to małe piwo przed śniadaniem.

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

41

kontynuuajac - jakis part number?
w sumie to technologia nazywa sie HDI

przechodze na tumiwisizm

42

Dobra, se pogadaliście - ale teraz: gdzie co uciąć i co dostawić, żeby mieć z tego scandoubler RGB do VBXE np. + YUV do spectruma i innych :) Czy źle zrozumiałem ideę? :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

43

@wieczór: to działa tylko z ATARI XE/XL i tylko z chip-em FGTIA.

44

Ja to wiem, pytanie tylko, czy nie da się tego prosto zmodyfikować ;) Gdzieś tu jest ta część która scandoubluje obraz, nie?

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

45

AFS250
BTW ładnie z Twojej strony, że mi powiedziałeś, jak się nazywa ta technologia. Sam w życiu bym do tego nie doszedł. :-)

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

46

Do VBXE trzeba uciąć całe dekodowanie i matrycę SECAM, kilka scalaków odtwarzających LUM0 - w sumie jakaś połowa układu. Za to trzeba by dołożyć jeszcze jedną pamięć SRAM. Projekt układu jest gotowy. Brak woli politycznej stanął na przeszkodzie wdrożeniu.

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

47

do vbxe trzeba dopisac pare linijek kodu

czyli obudowa qfn wielorzedowa - slicznie, wybacz, ale to nie jest nawet armata na wroble - to jest miedzyplanetarna wyrzutnia rakiet balistycznych na wroble
najmniejsze fpga dowolnego producenta wystarczy zeby zaimplementowac logike ze schematu

przechodze na tumiwisizm

48

Owszem. Ja nie mówiłem, że to mały układ. Kiedyś przecież wspominałem o tym w kontekście przeniesienia na niego VBXE. Innych FPGA w ogóle nie rozważałem, bo nie mam do nich żadnych narzędzi.

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

49

Weźcie mnie oświećcie bo ja lubię rozumieć :) Dlaczego ten scandoubler wymaga dopisania kodu - jaka jest zasada działania - on nie bierze sobie po prostu sygnałów z wyjść?...

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

50

Candle, jak sie domyślam, pisze nie o tym, że do VBXE trzeba dopisać parę linijek, żeby go użyć z zewnętrznym scandoublerem, tylko żeby zaimplementować scandoubler w rdzeniu. Zgadza się?

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.