101

szkoda, bo brakuje takiego minimalistycznego DOS-a, trzeba ładować wszystko do pamięci

pozatym 'DOS' w nazwie jest mylące, w końcu Disk Operating System to trochę więcej niż załaduj i uruchom

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

102 Ostatnio edytowany przez Pecus (2010-06-03 19:25:07)

Nazwa MicroSpartaDOS to nawiązanie do (w swoim czasie) najpopularniejszego loadera do dysków w formacie Atari DOS, czyli MicroDOS. Może faktycznie mniej myląca byłaby nazwa "MicroDOS for Sparta". Ale na zachodnich forach nazwa MicroDOS przyjęła się nawet jako synonim loadera dyskowego.

No chłopaki.... kuna za szybko numerki zmieniam. Ale to już na pewno ostatnia wersja :)
Ale zanim wrzucę, to zapytam czy akceptujecie.
W wersji 4.4 nie wyświetla się NUMER napędu tylko jego LITERA (w sumie tak jak w Sparcie X), na początku chciałem zachować "dualizm" czyli klawisze 1-8 wybierają napęd i wtedy wyświetla się Dn: (gdzie n to numer), a klawisze Ctrl-A do Ctrl-O wybierają napęd od 1 do 15 i wtedy wyświetla się litera np. E:.
Stwierdziłem jednak, że za bardzo pogmatwa to procedury.

Jest więc tak:
- działają klawisze 1-8 - jak jak poprzednio (mogłem dodać 9 i 0 ale stwierdziłem że nie ma potrzeby)
- działają równolegle Ctrl+litera
- ZAWSZE wyświetla się symbol w postaci litery ( A: B: C: itd.)
Czyli wciśnięcie 5 powoduje pojawienie się symbolu E: i wczytanie katalogu z napędu nr.5 - tak samo zadziała Ctrl-E.

Jest gotowe, skompilowane.... może tak być??

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

103 Ostatnio edytowany przez Jacques (2010-06-03 19:52:16)

"W wersji 4.4 nie wyświetla się NUMER napędu tylko jego LITERA"

Trochę słabo... Mimo wszystko w naszym Maluchu obowiązują D1, D2, itp... Tak samo sio2sd pokazuje.

Literki? Nieeeee :/ wprowadzanie sztucznej literkowej nomenklatury tylko przez napędy 9-15, których i tak mało kto będzie używał... :( Poza tym sparta domyślnie wyświetla D1, D2... ! A że można się odwołać po literce to inna rzecz. Dlaczego więc tu mają być litery? To jest kuna BAAAARDZO nieatarowe :/
Ale to tylko moim skromnym zdaniem rzecz jasna :)

"na początku chciałem zachować "dualizm" czyli klawisze 1-8 wybierają napęd i wtedy wyświetla się Dn: (gdzie n to numer), a klawisze Ctrl-A do Ctrl-O wybierają napęd od 1 do 15 i wtedy wyświetla się litera np. E:"
Tak by było moim zdaniem o wiele ładniej. A nie taki kompromis (tylko litery) przez jakies marginalne napędy 9-15...

104

U mnie Sparta wyświetla literki :) (taki mam ustawiony prompt w konfigu).
Dlatego też proponuje dwie równoległe wersje, ja zostaje przy 4.3 (i Ty tez :) ), a Dely i jeszcze te 3 pozostałe osoby na świecie niech mają 4.4 :)

Post's attachments

msdos44.obx 3.14 kb, liczba pobrań: 5 (od 2010-06-03) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

105

Hehe, 4.3 rulez ;)

106

Pecus, Pirx, jest możliwość udostępnienia źródeł, coby Pajero dopisał co nieco, tak aby był odczyt przez handler D: i parę innych spraw ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

107

Tebe, na jakiej planecie żyjesz? :P

KMK
? HEX$(6670358)

108

Na naszej wspólnej.
Oczywiście, że możemy źródła przekazać, z tym, że znaczna część kodu pochodzi z dekompilacji oryginalnego MSDOSa, a kawałki odpowiadające za czytanie katalogu i pliku długich nazw nie są pokomentowane (są opisane w stopniu potrzebnym do pracy nad poprawkami, ale zrozumienie ich działania i tak wymaga kolejnego przeanalizowania - ja i Pirx po latach jeszcze raz musieliśmy to sobie przypominać),
Sam MSDOS, z powodu konieczności ograniczenia jego objętości jest napisany dość karkołomnie i często niezrozumiale.
Nie wiem czy nie łatwiej byłoby wyciąć tylko procedurę odczytu pliku i wokół niej napisać taki loader. Tylko po co? Wyjdzie z tego coś co będzie zajmowało tyle RAM co Sparta X .....

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

109

No to mniej więcej miałem na myśli. Nie wątpię, że Pecus udostępni źródła. Wątpię tylko, że można napisać w pełni funkcjonujący SpartaDOS, który zajmowałby tyle miejsca, co inicjalizer (z MSDOS 4.3 na czele).

KMK
? HEX$(6670358)

110

Ja jeszcze w sprawie koncertu życzeń. Czy MSDOS mógłby sprawdzać z której stacji został wywołany i po uruchomieniu pokazywać zawartość pliku ini z tej właśnie stacji? Zawsze w tej chwili pokazuje A:, na której oczywiście nic ciekawego nie ma ponieważ jest dysk z systemem, cały warez jest bowiem na B, C, D, E :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

111 Ostatnio edytowany przez Pecus (2010-06-05 14:09:14)

Dely: Sprawdzanie jest i u mnie działa, tak na SIO2IDE jak i na emulcach. Na KMK (jesli używa standardowych procedur i w odpowiednich komórkach jest to, co trzeba) też działać powinno.

Kod jest następujący:

LDA DDEVIC
CLC 
ADC DUNIT
SEC
SBC #$01
AND #$0F
STA BootDrive

Czyli tak jak robi to OS.

drac030: Myślałem nad tym żeby zostawić jeden bufor (dwusektorowy), zapamiętać na stałe adres sektora trzymającego mapę obecnego katalogu i pozwolić tylko na DIR, OPEN, GET i GET BLOCK, CLOSE. Miało by to szansę na działanie w zastanym folderze. Z tym, że albo DIR, albo OPEN i tylko jeden plik jednocześnie. MEMLO by już nie było tak niskie, więc Sparta X w trybie Banked mogłaby mieć zbliżone.
Więc - sensu nie ma. Lepiej jest tak pisać programy, żeby działały z DOSem :)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

112

Potwierdzam, u mnie na SIO2IDE i SIO2SD MSDOS zawsze listuje napęd z którego jest wywołany.

113 Ostatnio edytowany przez tebe (2010-06-05 19:05:25)

Pecus, z tym handlerem chodzi o to aby była możliwość skopiowania obszaru pamięci z jego kodem i przywrócenia działania handlera, czyli taki zunifikowamy loader z możliwością przechowywania jego kodu w buforze

Sparta SDX wydaje mi się zbyt skomplikowana aby można skopiować obszar $700..$2000 i liczyć na to że ruszy

p.s.
nie chodzi o w pełni funkcjonalny Sparta Dos, chodzi o możliwość współpracy z urządzeniami z którymi teraz współpracuje MSDOS

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

114

tebe: Może łatwiej zastosować BW-DOS ?

No chłopaki... mały problem. Otóż w obu opublikowanych wersjach jest błąd. Większości z Was nigdy się zapewne nie objawi, bo może się przytrafić wyłącznie na mocno pofragmentowanym pliku, a i to w specyficznym przypadku. Błąd zidentyfikowany już i łatwy do poprawienia. Poprawki jutro, bo nie mam dostępu do kompa, a pisanie na klawiaturze wirtualnej tabletu nie jest zbyt wygodne.
Ale co z numeracją ? :)

Drac030 ... dzięki za porypaną mapę pliku :)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

115

tebe napisał/a:

Sparta SDX wydaje mi się zbyt skomplikowana aby można skopiować obszar $700..$2000 i liczyć na to że ruszy

Tak konkretnie, to nie do $2000 tylko do tego, co wskazuje MEMLO. Jeśli nie uszkodzisz niczego innego (zwłaszcza zajmowanego przez SDX banku ext), to po przywróceniu zawartości tego obszaru powinno ruszyć.

Pecus: nie ma sprawy. Zdradzisz, co konkretnie było w tej mapie takiego, co powodowało wykładanie się loadera?

KMK
? HEX$(6670358)

116

Poprawione wersje 4.3b i 4.4b :)

Przy okazji małe usprawnienie współpracy z urządzeniami PBI (dzięki Drac030).

Prawdopodobnie, jeśli macie dyski z grami nagrane przez skopiowanie wszystkiego na czysty nośnik nigdy by się Wam ten błąd nie objawił. Wczytywanie wywalało się jeśli ładowany plik miał w ciągu zajmowanych przez siebie sektorów "dziurę" o długości większej niż 127 a mniejszej niż 254 sektory. Co mogłoby się przytrafić  w przypadku kasowania i ponownego nagrywania plików na dysku (fragmentacja).

Readme i gotowa paczka później :) , na razie pliki wykonywalne:

Post's attachments

msdos43b.obx 3.14 kb, liczba pobrań: 6 (od 2010-06-06) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

117

Eee po jednym pliku można tylko :)

Post's attachments

msdos44b.obx 3.14 kb, liczba pobrań: 6 (od 2010-06-06) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

118

Dzięki! :) Świetnie, że prowadzisz równolegle te dwie wersje, dziś wieczorem sobie zaktualizuję 4.3 :)

119

Coś cisza jakaś na forum.....
Zabrałem się do roboty, bo Pirx stwierdził, że nie lubimy forków i że powinna być jedna wersja, no i zaimplementowałem ten "dualizm". Jak sie wciska cyfrę 1-8 to wyświetla się D1: - D8:, a jak Ctrl+A-O , to wyświetla się A: - O:
A do tego dołożyłem możliwośc konfigurowania pewnych parametrów w zależności od folderu, który przeglądamy - są te parametry zapisywane w pliku .DAT. Zapisywane są jako jedna z długuch nazw, bez jakichś znaków specjalnych, więc nie zmieniaja struktury pliku DAT. Nowy DAT bedzie doskonale działał z innymi wersjami, a stary DAT z nową wersja... nic nie zmieni.
Na poczatek dodane 4 parametry:
- 3 kolory (literki, tlo, ramka)
- wymuszenie wylaczenia turbo przy wczytywaniu plików z danego katalogu.

Tak więc, można będzie mieć różną kolorystykę w poszczególnych katalogach (wiem ze malo przydatne, ale kodu niewiele, a fajne), a blokowanie tubo moze sie przydać jeśli macie gry, które maja problemy z działaniem z właczonym turbo (wymagaja b. niskiego MEMLO, albo gryza sie z szybką transmisją). Wystarczy wrzucić te gry do odrębnego katalogu i w pliku DAT w tym katalogu włączyć opcję blokady - i nie trzeba pametać o Shift.

Opublikujemy jak tylko powstanie MSINI3 - obsługujący te dodatki :) czyli .... jutro ??? :)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

120 Ostatnio edytowany przez Jacques (2010-06-10 15:32:15)

Pecus napisał/a:

Coś cisza jakaś na forum.....
Jak sie wciska cyfrę 1-8 to wyświetla się D1: - D8:, a jak Ctrl+A-O , to wyświetla się A: - O:

A jak się bootuje (BOOT MSDOS.COM) z np. D2:, to co się wyświetla przed wciśnięciem czegokolwiek? ;) Chodzi mi o sytuację, gdy z pliku .DAT ładuje się lista programów bieżącego napędu (1-8)... Pewnie cyferki, ale wolę się upewnić :)

121

Jesli jest to naped od 1 do 8 to wyswietla sie D1: - D8: a jesli 9 do 15 to oczywiscie I: - O:.
Milosnicy literek chwilowo moga zobaczyc cyferke ;).
Ale jak nie lubisz ogladac D2: zawsze mozesz nacisnac ctrl+B ...

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

122 Ostatnio edytowany przez Jacques (2010-06-10 15:47:10)

Supeł, ja właśnie z tych co wolą Dx: ;)
A poza tym to bardzo fajne zmiany, zarówno z kolorami, jak i wyłączeniem turbo, dzięki!
Potestuję jak się tylko pojawi, w końcu weekend idzie ;)

123

DZIENKUWA.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

124 Ostatnio edytowany przez Pecus (2010-06-13 23:03:38)

Gotowe.
W załączniku zip z atrami zawierającymi nowy Micro SpartaDOS 4.5 , a także nową wersję MSINI3.
Ta wersja umożliwia wybór spośród predefiniowanych schematów kolorów lub ustawienie kolorów własnych (oczywiście kolorystyka zmienia się tylko w tym katalogu, w którym edytujemy plik DAT i może być różna w różnych katalogach) i obsługę znacznika blokady wbudowanych procedur Ultra Speed.
MSINI3 warto umieścić w katalogu wskazywanym przez PATH by mieć możliwość szybkiego uruchomienia w katalogu, w którym chcemy tworzyć/edytować plik MSDOS.DAT.
Plik DAT mimo dodania nowych funkcji jest zgodny w każdą stronę z każdą wersją MSDOS.
Wszystko jest i tak opisane w załączonych plikach tekstowych - przeczytajcie sobie.

Edit: Podmieniłem paczkę, jedyny drobiazg to zwiększenie ze 128 do 256 liczby plików widzianych przez MSINI3.

Post's attachments

MSDOS45.zip 43.34 kb, liczba pobrań: 12 (od 2010-06-14) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

125 Ostatnio edytowany przez Jacques (2010-06-13 21:53:52)

Hmmm... Coś mi się krzaczy MSINI3... W głównym katalogu pewnego ATR-a mam 166 plików... Po załadowaniu MSINI3 i i w trakcie przechodzenia w dół zawartości katalogu (RETURN) w pewnym momencie pojawiają się krzaki. Potem daję ESC, zgadzam się na zmianę dodatkowych opcji katalogu, jednak ani kolorów ani ustawienia turbo nie daje się strzałkami zmieniać.