1

Po paru dniach walki zdolalem zaimplementowac modul dzwieku
narazie istnieja tylko rejestry od d200-d209 oraz 2 bity rejestru d20f, ale to wystarcza by prawidlowo otwarzac muzyke i efekty dzwiekowe
z rzeczy nieprzetestowanych zostaly filtry gornoprzepustowe, oraz zachowanie przy nietypowych dla pokeya zajeciach jak np generowanie sinusoidy czy pily

jesli ktos ma mocne nerwy, zapraszam do posluchania draconusa w drugim dniu pracy nad ukladem

dla mniej odpornych draconus w wersji z dnia 3

dzien 4ty przyniosl usuniecie 2 bledow z opisu VHDL,

natomiast dzien piaty zdaje sie byc finalnym - znowu draconus

w tej chwili logika tego co jest zaimplementowane z POKEY'a zajmuje 9% zasobow niewielkiej FPGA (majacej 200tys bramek)

a tak wyglada aktualny "setup" (no... troche balagan)
http://spiflash.org/atari/fpga-pokey-setup.jpg

rdzen w wersji stereo bedzie czescia sound boarda

przechodze na tumiwisizm

2

zerknij tu: http://www.fpgaarcade.com/ast/asteroids_rel003.zip archiwum zawiera zrodla vhdl pokeya, moze jest w nim jeszcze cos poza dzwiekiem, moze warto sprawdzic

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3

A ten Citizen to przelicza obwiednie ? :) :)   A swoja drogą to to jak zwykle  SZACUN.

4

No i Candle nie wytrzymał, musiał się pochwalić. A tak poza tym - na tym (pokey) się nie skończy.

pomidor

5

A młoda żonka Cię z wyra wypuszcza ?     ;)

6

xxl: zerknolem, bylo bez sensu - nie wydaje mi sie zeby dobrze gral - szczegolnie przy 16 bitowych rejestrach
to co moglem zaimplementowalem tak jak jest na schematach u Fox'a - niestety nie sa one bezbledne, a posilkowanie sie oryginalnymi to sami wiecie jak wyglada
bartoszp: citizen sie przydaje do liczenia czestotliwosci zadanej ;)
electronu: cii
pajero: yhy ;)

przechodze na tumiwisizm

7

Pokey , hokej... Co z soundboardem :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

8

no wlasnie atari nie mlodnieje, czesci zamiennych bedzie coraz mniej wiec jesli pokey w vhdl to nie sam dzwiek. gdyby tak udalo sie zaimplementowac cala reszte bylo by naprawde swietnie!

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

Candle, jesteś mega kozak!

10

dzieki chlopaki za pochwaly, ale przydalby by sie raczej programiki do testow
w szczegolnosci jakis dziwactw mozliwych do zrobienia z prawdziwa sztuka, a ktore mogly mi uciec podczas pisania kodu

chcialbym tez zaimplementowac w vhdl'u sida i czesc odpowiedzialna za dzwiek z ricoh 2a03 (NES) i tu byly by mi potrzebne jakies przykladowe muzyczki ktore by mialy ten uklad na d6xx

chcialbym zaczac od prostrzego jak mi sie wydaje 2a03

przechodze na tumiwisizm

11 Ostatnio edytowany przez xan (2010-05-27 13:07:36)

Z pewnością niektóre kawałki pin'a będą wyzwaniem. Najlepiej niech się wypowie autor.
A próbowałeś przykładowe muzyczki dołączone do RMT?

edit:
spróbuj na przykład to:
http://grayscale.scene.pl/compo2/source/mechanic.tmc

(o ile już masz stereo)

12

wszystkie ktore jak dotad przesluchalem graja poprawnie

przechodze na tumiwisizm

13

Candle - Szacun !

ps. VBXE,Freddy, teraz POKEY --- IHMO twoim celem jest atari w fpga - myle sie ???

pisze sie od razu !

serdecznie proszę o maile na lotharek@lotharek.pl z tematem ATARIAREA - inne formy komunikacji zawodzą...
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/   @Grey

14

naszym celem - tj moim i electrona
a moim celem jest handheld z 5" ekranem lcd

przechodze na tumiwisizm

15

Świetnie. Całkiem ładnie to gra.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

16

do testow dzwiekow mozna uzyc mecowych dem: unplugged, unexpected oraz unfused - zaden emulator nie daje im rady w 100%.

17

moje ograniczone zdolnosci muzyczne jak i kompletna nieobiektywnosc nie pozwalala tego ocenic

ale... ocencie sami

przechodze na tumiwisizm

18

A jak z samplami? Mógłbyś odpalić coś z softsyntha albo przynajmniej z neo?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

19 Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2010-05-27 14:46:31)

Dla mnie to gra tak samo, jak oryginał (ten Draconus), no ale ja się oczywiście nie znam.
Ktoś może się wypowiedzieć? Miker?

A - czyli jednak SoundBoard będzie?? :)


_________EDIT____________
Może zrób, jak człowiek od SwinSid: w jednym kanale nagrania puść pokeya, a w drugim - FPGA, żeby łatwiej było porównać?

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

20

moim celem jest handheld z 5" ekranem lcd

pisze sie na pierwsza partie...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

21

A będzie to miało normalny keyboard mały, czy jakoś on screen tylko?

Życzę sukcesów przy następnych chipach np. anticu :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

22

keyboarda nie przewiduje jak narazie
za duzo zabawy w mechanike

cos na samplach - Sill of Destiny by Greg/Tqa

przechodze na tumiwisizm

23

Ładnie gra. W sumie... wystarczy PS/2 na I/O Board :) Tylko pomyślcie o wyjściu VGA :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

Myślę, że bez kalkulatora CITIZEN ten projekt nie miałby szans na powodzenie.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

25

> ale przydalby by sie raczej programiki do testow w szczegolnosci jakis dziwactw do testow

prosze jeszcze to: http://atari.pl/digi_6502.xex

> chcialbym tez zaimplementowac w vhdl'u sida i czesc odpowiedzialna za dzwiek z ricoh 2a03 (NES) i tu byly by mi potrzebne jakies przykladowe muzyczki ktore by mialy ten uklad na d6xx

http://atari.pl/sid.obx - atari mysli ze sid lezy na $d6xx

mam GLEBOKA nadzieje ze oprocz egzotycznego dla atarowca ukladu jak ten z nesa zaimplementowany bedzie blizszy sercu uklad YM ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.