Sikor napisał/a:Nie chodzi o angielski, ale fakt jest taki, że na cholerę po raz drugi odkrywać koło. To jest na zasadzie: ja to potrafię, ale innych mam gdzieś - niech użyją google-a i stracą 10 godzin na poszukiwanie czegoś, co jest podstawą i można się tego nauczyć w 15 minut. No comment :(
Sorry nie mam czasu na przeklejanie rzeczy z książek/tutoriali typu "hello world" do C, bo komuś nie chce się poszukać. Jest wydawnictwo Helion, są tutoriale o kodowaniu: EARXA, Jamesa Ingrama, Periheliona, na stronie atari dev docs są całe książki o kodowaniu na ST w C (są nawet przykładowe programy ze źródłami). Są magazyny dyskowe z toną tutoriali, jest ICTARI magazine, jest moja strona z informacjami na temat używania cross compilatora gcc. Jeżeli wydaje Ci się że to wszystko można łatwo ogarnąć w 15 minut to idź się lecz.
Pisałem kiedyś tutoriale wcześniej wspomniana kompilacja GEM, o Pure C też pisałem. Ale z praktyki wiem, że nikt tego nie czyta, zero feedbacku, więc z tego wyrosłem, bo wolę pisać programy. Na artykuł o GEMie odpisała jedna osoba (MiKRO zgłosił się z poprawką w jakimś wzorze). Jak czytam posty jak wyżej to tylko ręce mi opadają. I czemu robisz z siebie i innych sierotę? Masz jakiś problem, nie wiesz jak do czegoś podejść lub gdzie zacząć to pisz na forum.
Sikor napisał/a:saulot napisał/a:O niezbędniku kodera np. ja nic nie wiem i nikt się nie skarżył że jest w nim pusto. Nie było zapotrzebowania == nie ma
problemu.
Ale Atariki to baza wiedzy, tam się "nie zgłasza" zapotrzebowania. Tam po prostu - jak ktoś coś wie - może się podzielić wiedzą. Działa to na zasadzie wikipedii.
A gdzie jest informacja o atariki? I skąd mam np. wiedzieć o jej istnieniu?
Adam Klobukowski napisał/a:Sikor: są całe stada tutoriali na necie. Wygoglaj.
Jak napisałem wyżej - wygooglam bazylion linków, z czego z 10 na krzyż będzie strawne dla początkującego programisty chcącego pisać w C dla ST...
Jak ktoś zna podstawy C i struktur danych i algorytmów to oprogramuje nawet odkurzacz o ile będzie miał dostęp do informacji o API. Materiału o BIOSIE,XBIOSIE itp jest w sieci od groma, zestaw funkcji jest skończony, więc jaki jest problem?
Sikor napisał/a:Cóż mogę powiedzieć: nadal liczcie, że będzie powstawał bazylion nowych programów na zachodzie, bo Wy, jak widzę, nie dość, że sami nic nie robicie (kiedy ostatni raz powstała jakaś WASZA produjkcja dla ST/TT/Falcona?), to się nie podzielicie Swoją wiedzą. Takie psy ogrodnika - sami nie zjedzą, ale innym też nie dadzą... Życzę powodzenia z nowymi produkcjami...
Btw, Yerz-u próbował coś zrobić dla sceny ST (MOD compo w Krakowie), pojawiają się pojedyńcze grafiki na party, ale jakoś z Waszej strony nie widać ruchu...
Wiesz co ja umiem liczyć i liczę na siebie. Demoscena mnie nie interesuje tylko robienie softu. Jak jesteś za leniwy, żeby ruszyć głową i trochę poszukać to Twój problem. Jestem jeden i mam ograniczony zasób czasu, komputery to nie jest jedyna rzecz, która zaprząta mi głowę. Mam w tej chwili jeden projekt midi, który robię w czasie wolnym od ~2008roku. Jakbyś miał chociaż wyobrażenie o zakresie projektu to mózg by Ci się wylał, kod jest ogólnie dostępny chcesz zajrzeć? I tak, nic nie robię.. :P
=========================================
[www]
https://nokturnal.pl[ 16/32 bit Atari development wiki]
https://bus-error.nokturnal.pl