1 Ostatnio edytowany przez maw (2010-05-18 07:56:56)

Witam

Niestety, płyta 800XE, którą wybrałem na serce "moddingowego zestawu" nie mieści mi się w poprzek na ~12 mm, w szerokość na ~6 mm, co powoduje, że muszę ciąć...

Czym/jak najlepiej przyciąć laminat by krawędź cięcia była jak najmniej szarpana i jak najbardziej prosta ?

___
Press play on tape...

2

Laserem :D

3

Laser, Water Jet, Frezarka. Ciekawe jakby sprawowała się gilotyna do glazury :). Kiedyś cieńki laminat docinałem gilotyną do zdjęć i szło bezproblemowo.

ślamk!

4

Brzeszczot? ;)

5

Brzeszczot? EEE na latwizne ma chłopak iść? :)

ślamk!

6

Ja jechałem wyrzynarką z brzeszczotem o drobnych zębach. Inną metodą była szlifierka kątowa - tarcza do cięcia metalu.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

7

Ustrojstwem typu dremel i tarcza kamienna. Tylko trzeba mieć pewną rękę, żeby nie porobić zakrętów.

8 Ostatnio edytowany przez maw (2010-05-17 11:20:19)

A próbowaliście ciąć płytę atarki brzeszczotem ? Bo ja tak i wiem, że odpada. No i nie da się też uzyskać "z ręki" równej linii, a cięcie musiało by być ~0.5 mm od elementów (ścieżki ucięte sobie zamienię na tasiemkę, ale nie będę robił obciachu z w pół wiszącymi elementami).

//EDIT: @XAN: dremel - świetna sprawa - o czymś takim myślałem, a nie wiedziałem, że istnieje gotowiec - nawet zastanawiałem się, czy nie zamocować starego drobnoząbkowego koła zębatego do wiertarki :D

//EDIT2: o, widzę że do dremela da się nawet wiertła precyzyjne dokupić - super!

//EDIT3: @Jer: Laser wcale nie taki drogi - np. tu: http://www.imp.gda.pl/implaser/ciecie.htm

___
Press play on tape...

Z półobrotu!

10

Ostry rysik z węglików, albo dobrej stali narzędziowej, dobre mocowanie płyty, mocna listwa wzdłuż krawędzi cięcia. Zrobić głęboką rysę po obu stronach i złamać.

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

11 Ostatnio edytowany przez Lt_Bri (2010-05-17 14:28:17)

Ja robię trochę podobnie jak Simius.

Mam trochę odłożonych ułamanych małych pilniczków (głównie sowieckich).

Wybieram te o przekroju kwadratowym, okrągłym lub trójkątnym*, zamiast do imaka wsadzam do wiertarki** i obszlifowuję (trzeba uważać żeby nie przegrzać).

Wychodzi nam z tego wyjątkowo zgrabny rysik do trasowania***, a zarazem bardzo przydatny przyrząd do "łamania" laminatu.

Od biedy (bo są zazwyczaj za krótkie, wykonane z takich sobie materiałów etc.) można przerobić wiertełko 3mm-5mm

Tu trzy uwagi:


1. Tak jak radzi Simius - trzeba zarysowywać obustronnie i na dodatek kilkukrotnie (czyli zupełnie inaczej niż przy szkle).

2. Dobrze jest czymś złapać nie tylko wzdłuż linii "cięcia" - ale i łamania, np. szczękami imadła (w razie potrzeby wydłużone dwoma kątownikami czy - znów Simius - listwami etc.).

3. Metoda ta dobra jest do laminatu szklanego, przy papierowym nie sprawdza się tak dobrze (trzeba znacznie głębiej zarysowywać - a i tak nie ma gwarancji że się uda prawidłowo złamać).




*te mi się najlepiej sprawdzają
**jeszcze lepiej do tokarki - tak postępuję np. przerabiając zużyte zaworki na małe punktaki
***bez problemu robiłem nim np. rysy ustawcze na paskudnie twardych lufach wyrobów z Iżewska

wszystkie trzy strony świata

Piłka włośnicowa, i brzeszczot do cięcia metalu. Po tym papier ścierny ,zamocowany na stole.

Wiedza na temat tego co było jest niezbędna w celu właściwej oceny tego co jest obecnie ,oraz kształtowania tego co będzie póżniej.

13

Mazaczkiem oznaczamy granicę a potem zeszlifować na szlifierce stołowej lub kątową po wcześniejszym solidnym zamocowaniu. I włala.... :)

14 Ostatnio edytowany przez pajero (2010-05-17 23:25:40)

Po obu stronach miejsca cięcia naklejasz taśmę izolacyjną - musi być wodoodporna! Zostaje szpara na około 1-2mm, którą smarujesz kwasem halitowym. Po 30-40 minutach masz przetrawiony laminat. Nie można trzymać dłużej, bo zrobi dziury w stole po przepaleniu. Do kupienia w sklepach chemicznych.





A tak na serio. Idź do zakładu stolarskiego. Na klapie szlifierki taśmowej zeszlifują Ci to od ręki (pas 60-80). Mi by to zajeło 30 sekund (z ziewaniem) - bo precyzji chcesz. Wiem, bo sam tak robię - laminat znika w oczach (i jeszcze szybciej).

15 Ostatnio edytowany przez maw (2010-05-18 07:55:34)

Dzięki za odpowiedzi, zwłaszcza te dowcipne :D - jest mały problem, który stawia sens cięcia pod znakiem zapytania - płyta (patrząc od strony klawiatury) pasuje idealnie lewym bokiem i górą (wyjściami) do nowej obudowy, jednakże konieczne będzie cięcie po stronie wejść joysticków - na szczęście nie ma tam żadnych elementów oprócz gniazd, które już mam wylutowane.

Większy problem to dolny lewy róg - cały układ generatora trzeba by przenieść na płytkę uniwersalną:
http://cas-archive.pigwa.net/dow/Simm1MB/board.jpg
(zdjęcie "przykładowe" z pigwy)
więc chyba na razie dam sobie z tym spokój...

___
Press play on tape...

16

Się utrwalił w pamięci TOPLESS ;)
(od tego zacząłem na dobre z elektroniką - ostatnia płytka robiona pisakiem).

Nie poddawaj się, liczą się efekt i opadnięte kopary!

17

kupię działającą  płytę (może być z układami) od jakiegokolwiek XE...

___
Press play on tape...

18 Ostatnio edytowany przez wieczor (2010-06-01 19:22:32)

Pojechałeś centralnie w poprzek? :) Nożyk się poślizgnął?

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

19

no coś koło tego, no ;-)

z expansion szukam... bez obudowy i klawiatury może być.

___
Press play on tape...