Hej,

Jakiś czas temu informowałem, że pracuję nad 8bitowym RPGiem ("Mini-Crawl", który ostatecznie stał się "Wiedźminem") . Projekt w wolnych chwilach powstaje, ale gra nie jest tak grywalna, jak bym chciał...
Dlatego czekając na inspirację tymczasowo go wstrzymałem i prezentuję wersję roboczą innej gry, którą piszę na małe Atari.
"His Dark Majesty" to gra pisana w C (CC65+asm). Jest to turowa gra taktyczna typu "Advance Wars", czyli dwie strony konfliktu wyrzynają się na mapie 2D. Jeżeli ktoś grał w "Reign of Swords" na Iphonie, to słusznie zauważy podobieństwa w jednostkach :) Również w podobny sposób chciałbym rozwiązać kwestię kampanii na jednego gracza i ekonomii w grze (chyba, że ktoś podrzuci inny pomysł).

Co jest zrobione? Zrobiony jest właściwie cały "silnik" i większość sztucznej inteligencji. Przy ocenie sytuacji przez AI nie uwzględniane są jedynie specjalne cechy jednostek (typu "first strike").

Demo to plik wykonywalny dla Windows, który działa w trybie tekstowym. Docelowo chciałbym mieć jednak grafikę w stylu: http://www.atarimania.com/detail_soft.p … ON_ID=8635

Binarki przekompilowane z różnymi układami sterowania oraz źródła wrzuciłem na http://www.alamak0ta.republika.pl/hdm.zip

Podobnie jak w przypadku Wiedźmina - szukam chętnych do współtworzenia. Mogę zająć się silnikiem gry, ale na pewno przydałaby się osoba znająca się na programowaniu grafiki czy dźwięku.

2

Rozegralem partyjke niebieskimi (przegrana) i mam wrazenie ze jednostka o (ogre) ale tez a (archer) pod koniec rozgrywki byly nie do zniszczenia. Atak na nie nie powodowal im najmniejszej szkody w przeciwienstwie do jednostki atakujacej. Moze to jakas wada programu na tym etapie projektowania, albo czegos tylko nie rozumiem.
Generalnie wyglada to bardzo ciekawie i oby port na atari byl rownie dobry (poza ewentualnymi niedopracowaniami o jakich wspominam oczywiscie).

Pomocnicy znajda sie pewnie, ale na poczatek proponuje okreslic konkretne potrzeby i zglosic to gdzies na forum. Ktos pewnie rekawice wowczas podejmie. Pozniej moze to przerodzic sie w bardziej stala wspolprace.

3

Hej,

Dzięki za komentarz i przetestowanie. Rzeczywiscie w obsłudze Archers był błąd (w przypadku jednostek z mających First Strike atakowany był jedynie atakujący). Poprawioną wersję wrzuciłem na http://www.alamak0ta.republika.pl/hdm.zip
Ogre jest OK - to po prostu twarda jednostka :) Żeby ją pokonać trzeba wykorzystać bonus wielokrotnego ataku: atakowana jednostka po każdym ataku ma zmniejszaną "defense" o 1.

Odnośnie potrzeb - każda pomoc się liczy :)
- grafika
- muzyka
- dźwięki
- interfejs użytkownika
- pomoc w tworzeniu plansz (właśnie kończę edytor plansz)
- pomoc w tworzeniu kampanii (historia, teksty w grze)
- pomysły odnośnie strony ekonomicznej (zastanawiam się jak rozwiązać kupowanie jednostek)

pozdrawiam,
Jakub

4

Hej,

Można wydanie gry przedłużać w nieskończoność, ale powoduje to tylko irytuację u twórców i oczekujących na grę.
Zatem postanowiłem ogłosić - tworzenie "His Dark Majesty" doszło do wersji 1.0.

Gra ma zapewne kilka błędów, które zostaną poprawione w wersji 1.1. Zachęcam do zgłaszania ich w tym wątku. Ewentualne pozytywne komentarze też tu można zgłaszać ;)

Ja znikam na tydzień czasu od komputera, ale myślę, że reszta dev-teamu chętnie odpowie na Wasze pytania :)

http://hdm.atari.pl

Dzięki wszystkim za pomoc i za cierpliwość,
Jakub 'Ilmenit' Dębski

5

Odkopuję stary wątek, bo trafiłem na tą grę, zafascynowałem się i nie przespałem nocki:-)

Mam kilka pytań.

1. Czy wersja 1.01 do ściągnięcia ze strony hdm.atari.pl jest wersją ostateczną, czy gdzieś jest jeszcze coś nowszego?

2. Na stronie zapowiedziane są grafiki czarno-białe pomiędzy poziomami - czy one zostały zrobione, lub jest szansa że zostaną?

3. Na aol wisi wersja w języku polskim, ale wygląda na to, że jest to wersja wcześniejsza niż na stronie gry, bo nie ma np. intra itp. Czy istnieje ostateczna wersja w języku polskim, czy jest tylko po angielsku?

4. Zawsze po porażce jest możliwość kontynuowania od etapu na którym się skończyło. Czy jest jakaś opcja zapisu takiego stanu gry, lub przeskakiwania poziomów, żeby po wyłączeniu Atari można było kontynuować zabawę na drugi dzień? Powiem szczerze, że gra jest bardzo długa (fajnie) i przejście pierwszych kilku etapów od nowa po to żeby kontynuować trochę mnie zniechęca z racji obecnych czasów, gdzie czasu wciąż brakuje, a chciałbym pojechać sobie dalej... Może jakieś kody? Czity? Albo savegame na dyskietce z grą?

6

Potrzebny jest co raz bardziej freezer z możliwością zapisu na nośnik w rodzaju hdd (side, czy ideplus). Mam nadzieję, że stosowne oprogramowanie powstanie, bo sprzęt jest i jest dość popularny. To U1MB ma potrncjalnie tę funkcjonalność.

Kontakt: pin@usdk.pl

7 Ostatnio edytowany przez Mq (2019-09-03 18:09:56)

Wiem, wiem, freezer jest też bez łaski w QMEG-u i nie potrzeba do tego żadnego specjalnego sprzętu ani oprogramowania, zwłaszcza takiego, które nie istnieje, wystarczy jakiekolwiek rozszerzenie pamięci, a zrzut można zapisać na dowolny nośnik (np. SIO2SD). Ale mi nie o to chodziło, tylko o zwykłą możliwość zapamiętania się na dyskietce do jakiego poziomu doszedłem, żebym mógł kontynuować grę, bo w samej grze jest kontynuacja i działa dobrze. Do tego nie jest potrzebny skomplikowany zrzut całej pamięci i ponowne jej odczytywanie, ani też freezer, oprogramowanie itd. Pewnie wystarczy zapisać jeden bajt z numerem aktualnego poziomu i tyle.

Edit:
Sam odpowiem na pytania, bo już się wszystkiego dowiedziałem, może ktoś tu kiedyś znów trafi, to też się dowie:-)

Na dzień dzisiejszy (wrzesień 2019) stan jest taki:
ad.1. Tak, to jest najbardziej aktualna i ostatnia wypuszczona wersja.
ad.2. Kaz robił grafiki, ale ich nie dokończył. Obecnie autor gry Ilmenit potwierdził, że jeżeli Kaz dokończy grafiki i je przekaże Ilmenitowi, to ten wypuści jeszcze jedną wersję gry uzupełnioną o te prace.
ad.3. Nie ma wersji polskiej, nie była zakładana, tłumaczenie gdzieś tam się po drodze pojawiło, więc jest taka wersja robocza po Polsku.
ad.4. Przetestowałem temat dokładniej i wszystko jest elegancko. Przed zadaniem pytania grałem na emulatorze i nie miałem ustawionego zapisu do atr-a, więc mi się nie zapisywało. Okazuje się, że gra robi już to co powinna, na realnym sprzęcie zapisuje się stan sam na dyskietce, a w Altirze trzeba było po prostu włączyć możliwość R/W dla stacji i też śmiga elegancko:-)

8

jest kardrydzowa wersja tej gry?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

? HDM ? na karcie no co ty

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C