1 Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2010-04-14 13:58:40)

http://www.atariage.com/forums/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=84843

No jest w końcu coś takiego - i oczywiście, skoro czekałem na to od lat, to okazało się, że jest tylko dla Lynxa II (grrrrrrrr, u Jedynki trzebaby było   u j e b a ć   klapkę, a prędzej urwę sobie rękę).
http://www.atariage.com/forums/topic/15 … try1964084
Programuje się to przez USB (prostsze, niż ciągłe wyjmowanie chipów lub robienie setki nowych kartów), ale z rozmów na forum widzę, że obsługa tego jest mocno pokomplikowana, a i stężenie problemów z użytkowaniem wysokie.
Ale temat warto chyba śledzić.

Programowanie po USB:
http://i283.photobucket.com/albums/kk295/retrosprite/Atari%20Lynx/DSC01056.jpg

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

2

350 PLN z wysyłką. IMO o 250 za dużo. dobrze, że mam sporo gier na Lynksa.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

dely, za 100 to sie mozesz cmoknac w ten otwor o ktorym mowiles gdzie indziej (no offence), ale same czesci beda stanowic polowe tej kwoty
wypadalo by jeszcze goscia wynagrodzic za mozdzenie jak takie cos w ogole zrobic, co?
jesli nie to coz - poczekaj az w chinach zrobia

przechodze na tumiwisizm

4

Ja sobie zdaję sprawę ile mogą kosztować części, robocizna i wynagrodzenie za pomysł. Tylko uważam, że płacenie TAKIEJ kwoty ZA TAKIE urządzenie to zabawa dla naprawdę bogatych graczy lub developerów, którym się zwróci to w sprzedanych grach. W szczególności przy obecnych cenach cartów na Lynksa, gdzie za ~120 dollarz możesz mieć kilka (naście) gier, włącznie z wysyłką z USA.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

5

pamietaj tez o przeliczeniu ceny na hamburgery - bo to moze wyjsc na 2-3 posilki (ehem ehem) w mac bule

przechodze na tumiwisizm

6 Ostatnio edytowany przez lotharek (2010-04-14 18:13:36)

Kieras - 350 za duzo ?????


sorry, ale popatrzaj na pcb - fti245,29f040, atmega, etc , pcb z czerwona maska, koszt uruchomienia produkcji, spalone kilkanscie pierwszych kilka/nascie sztuk...

sorry za offtop, ale jak slysze takie gadanie to mnie strzela w karku bo najczescie mowia to ludzie ktorzy nigdy nie zabulili z wlasnej kieszeni za plytki / i ich 3,4 poprawke, projekt/

Dely - cena 350 - obstawiam max 150 zarobku przy serii ok 50 szt .. podziel to przez godziny przy projekcie, pisaniu softu, lutowaniu, wkur...niu sie ze nie dziala, pakowaniu, zapier... na poczte, etc.. moze wyjdzie jakies 20 zl/h ??? a moze nie ??

wkurwienie zony ze znowu z lutownica w łapie -- BEZCENNE ( copyright by autopsja)



edit- dlugo sie dopisywalem - widze ze Dely sie "wyprostowal"

serdecznie proszę o maile na lotharek@lotharek.pl z tematem ATARIAREA - inne formy komunikacji zawodzą...
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/   @Grey

7

Do tego groty do stacji, izopropanol, topniki, rachunki  za prad, jakas licencja,  ogolnie sporo  niewidocznych rzeczy skladajacych sie na gotowy produkt.

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

8

lotharek napisał/a:

fti245,29f040, atmega, etc

29f040 akurat specjalnie kosztow nie robi. :)

9

czesci nie sa specjalnie drogie, ale ilosc rgb poswiecona na projekt jest raczej znaczna
trzeba zrobic apsa na pc i na atmege - samo sie jeszcze nigdy nic nie napisalo

przechodze na tumiwisizm

10

lotharek napisał/a:

Kieras - 350 za duzo ?????
sorry, ale popatrzaj na pcb - fti245,29f040, atmega, etc , pcb z czerwona maska, koszt uruchomienia produkcji, spalone kilkanscie pierwszych kilka/nascie sztuk...

Ja wiem ze sa koszty developowania, uruchomienia produkcji, ale te koszty rozsmarowuja sie na min kilkadziesiat sprzedanych sztuk.

A moze po prostu projekt jest kiepski a czesci za duzo? :P

Powiem krotko - jesli trzeba za kazdym razem ladowac przez USB _kazda gre_ , to urzadzenie bardzo rozczarowuje.

Wszystkie gry na Lynxa powinny byc na jednej karcie SD.  Wybor moze byc dip-swichami zamiast ekranu LCD. Moge sobie zrobic rozpiske na karteczce jaki kod dip-swichy to jaka gra.

Wiec skoro SIO2SD z wyswietlaczem kosztuje 100PLN to cart SD2LYNX obslugujacy wszystkie gry na raz bez LCD nie powinien byc drozszy.

Candle - Ty lubisz pokazywac ze potrafisz zrobic lepiej i prosciej to co ktos wczesniej wymyslil. Wiec moze rozkmin jak toto dziala i zrob prosciej i taniej. Wiem ze potrafisz a tym razem bedzie to przydatna robota, ktora na pewno nie pojdzie na marne.
Do 150zl kupuje od reki taki cart.

11

do 150zl poleze ;)
prosta analiza wykazuje ze gra z tego carta sie nie ulatnia po wylaczeniu zasilania - pierwsze primo kart sie programuje po wyjeciu z lynxa - bo np ktos bardzo debilnie lub tez celowo dal zlacze usb tak, ze nie da sie tego zrobic w konsoli
druga sprawa to to, ze na karcie masz kosc flash co powinno Ci cos sugerowac

opis dzialania (w oparciu o patrzenie sie na plytke):
po podlaczeniu USB atmega dostaje zasilanie i sprawdza swoj tryb pracy - jesli okaze sie ze jest to usb, to zaczyna nasluchiwac portu rs232
interface dla zewnetrznej pamieci zostaje uaktywnione i kosc flash odblokowana do zapisu
po tym mozna zaladowac gre po rs232 przez odpowiednia aplikacje i skonfigurowac atmege (dodatkowe piny w zaleznosci od wielkosci gry) do konkretnego przypadku
nastawienia sa zapisywane w eepromie w srodku atmegi
po odlaczeniu usb atmega znowu traci zasilanie, teraz wkladamy kart do lynxa
po wlozeniu atmega nie wykryje ze jest to usb, wszystkie piny ktore nie dotycza konfiguracji zostana ustawione jako wejscia
pamiec flash jest dostepna dla lynxa

proste prawda?
to teraz zrob se i oprogramuj - kazdy ma prawo sam wyceniac swoja prace

to ze potrafie analizowac jak cos dziala tylko patrzac na ogolne zalozenia, czy pare zdjec zlozonego urzadzenia to jeszcze nie znaczy ze poza tym wlasnych pomyslow nie mam
do czego pijesz? ze potrafilem podjac sie tematu vbxe ktory byl dostepny dla kazdego, a jednak nikt sie nie chcial go czepic?
czy to ze zrobilem cart lepszy, tanszy i bardziej uniwersalny od coriny w duzo krotszym czasie i za mniejsze pieniadze?
przypominam - chcialem Ci ten projekt dac - sprawe olales, wiec po co mi to tu wytykasz?

przechodze na tumiwisizm

12 Ostatnio edytowany przez jer (2010-04-15 10:31:31)

cart z wyborem na dipswitchach to prościzna. Jaki jest rozmiar pojedynczej gry? Dla pewności: cart jest 8 bitowy? Ile gier ma się zmieścić?

13

Cartridge z grami mają w większości pojemność 256KB (występują również gry mieszczące się w 128 kB oraz 3 gry zajmujące 512 kB: Ninja Gaiden 3, Pit Fighter oraz Jimmy Connors Tenis), maksymalny oficjalny limit pojemności cartridge?a to 2 MB aczkolwiek dzięki wykorzystaniu mechanizmu bankowania czy też używając linii ROM POWER ON/OFF jako dodatkowej linii adresowej można uzyskać większe pojemności.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

14 Ostatnio edytowany przez nosty (2010-04-15 11:17:50)

Candle napisał/a:

do 150zl poleze ;)
prosta analiza wykazuje ze gra z tego carta sie nie ulatnia po wylaczeniu zasilania - pierwsze primo kart sie programuje po wyjeciu z lynxa - bo np ktos bardzo debilnie lub tez celowo dal zlacze usb tak, ze nie da sie tego zrobic w konsoli
druga sprawa to to, ze na karcie masz kosc flash co powinno Ci cos sugerowac

Troche zle sie wyrazilem. Z tego co zoruzmialem w tym urzadzeniu miesci sie jedna gra na raz? Czyli za kazdym razem jak chce pograc w inna gre musze go przepogramowac. To jest dosc upierdliwe w dzisiejszych czasach, kiedy pamieci maja pojemnosc GB, a wszystkie gry na Lynxa maja pewnie z 50MB.

Candle napisał/a:

[ciach]
proste prawda?
to teraz zrob se i oprogramuj - kazdy ma prawo sam wyceniac swoja prace

No wlasnie wydaje sie dosc proste dla zdolnego elektronika. Ja akurat elektronikiem z wyksztalcenia jestem ale malo zdolnym i od dawna nie praktykujacym.

Candle napisał/a:

to ze potrafie analizowac jak cos dziala tylko patrzac na ogolne zalozenia, czy pare zdjec zlozonego urzadzenia to jeszcze nie znaczy ze poza tym wlasnych pomyslow nie mam
do czego pijesz? ze potrafilem podjac sie tematu vbxe ktory byl dostepny dla kazdego, a jednak nikt sie nie chcial go czepic?
czy to ze zrobilem cart lepszy, tanszy i bardziej uniwersalny od coriny w duzo krotszym czasie i za mniejsze pieniadze?
przypominam - chcialem Ci ten projekt dac - sprawe olales, wiec po co mi to tu wytykasz?

Wytykam? Czemu odebrales to jako atak? Pisalem zupelnie serio. Jak sam wlasnie przytoczyles czesto podejmujesz czyjes projekty zeby zrobic je wlasnym sposobem. Czasami (jak w przypadku VBXE) znajduje to zastosowanie, a czasami (jak w przypadku carta) na razie nie. Dwa razy tlumaczylem Ci dlaczego podziekowalem grzecznie za Twoj cart: ze oprocz strony technicznej sa jeszcze inne: czasowa, finansowa, czy w koncu, byc moze najwazniejsza - ludzka. Nie chce do tego wracac.

Ale tym razem sytuacja wydaje sie jakby stworzona dla Twojego talentu: ktos zrobil bardzo drogie i niewygodne urzadzenie na chyba 6 kosciach (!). Zrob to samo o polowe taniej i 2x wygodniej (zeby mozna bylo zaladowac jednorazowo 100 gier) i sprzedaj, a kazdy milosnik Lynxa bedzie wdzieczny.

EDITED: Albo moze podaj na ile wycenilbys swoja prace za taki projekt? Cart z wyborem jednej ze 128 gier dipswichami, ktorego cena plytki + czesci zamknie sie <100PLN. Moze zainwestuje pieniadze w taki projekt.

15

dely napisał/a:

Cartridge z grami mają w większości pojemność 256KB (występują również gry mieszczące się w 128 kB oraz 3 gry zajmujące 512 kB: Ninja Gaiden 3, Pit Fighter oraz Jimmy Connors Tenis), maksymalny oficjalny limit pojemności cartridge?a to 2 MB aczkolwiek dzięki wykorzystaniu mechanizmu bankowania czy też używając linii ROM POWER ON/OFF jako dodatkowej linii adresowej można uzyskać większe pojemności.

Trzeba by sprawdzic jak jest z grami prototypowymi (bo w te pewnie wszyscy chcieliby najchetniej pograc). Ale jesli nie zajmuja wiecej niz 512kB to spokojnie mozna sie okraniczyc do tych 3 pojemnosci: 128, 256 i 512KB.

16

Nosty, moze i zle to odebralem, ale coz - stalo sie
nie wazne
wazne natomiast jest to, ze mam za duze obciazenie nowymi projektami i nie bede w stanie podjac sie kolejnego do czasu az cos skoncze
do tego jest drobny problem w postaci braku lynxa - ostatni na jaki polowalem sprzatna mi pasiu z allegro ;)

pojemnosci ponad 512k beda ciezkie w realizacji - kupowalnosc kostek o wiekszej pojemnosci niz 4mbity i wciaz zasilanych 5V lub 5V tolerant jest cokolwiek zadna
przykladowo:
kostka 4mbit 5V- 4zl
kostka 32mbit 3.3V - 6.50zl

przechodze na tumiwisizm

17

Candle napisał/a:

Nosty, moze i zle to odebralem, ale coz - stalo sie
nie wazne
wazne natomiast jest to, ze mam za duze obciazenie nowymi projektami i nie bede w stanie podjac sie kolejnego do czasu az cos skoncze
do tego jest drobny problem w postaci braku lynxa - ostatni na jaki polowalem sprzatna mi pasiu z allegro ;)

pojemnosci ponad 512k beda ciezkie w realizacji

Ale caly czas mowisz o kosci na jedna gre? A czemu nie skladowac wszystkich na karcie SD jak w SIO2IDE?

Gdybys jednak chcial sie kieds podjac to sluze Lynxem.

18

pamiec musi byc w systemie tak czy inaczej - bez wzgledu na to czy gry ladujemy z sd, dysku czy blu-ryja

atmega ma 1kb ramu - tam gry raczej nie zmiescisz
nie jest tez taka szybka, by buforowac dostep z karty cf i w czasie rzeczywistym podawac to co chce (lynx = 4mhz z tego co pamietam)

przechodze na tumiwisizm

19 Ostatnio edytowany przez zyga64 (2010-04-15 14:49:19)

No to może zestaw: Atmega, karta SD i SRAM 512kB   :)

(...)

Może trochę się rozpędziłem jako laik...
Pozostaje oczywiście kwestia przełączania tego SRAM'u między szynami LYNXA i Atmegi

20 Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2010-04-16 11:55:47)

nosty napisał/a:

tym razem sytuacja wydaje sie jakby stworzona dla Twojego talentu: ktos zrobil bardzo drogie i niewygodne urzadzenie na chyba 6 kosciach (!). Zrob to samo o polowe taniej i 2x wygodniej (zeby mozna bylo zaladowac jednorazowo 100 gier) i sprzedaj, a kazdy milosnik Lynxa bedzie wdzieczny.

Ja będę, ja będę!!! Właśnie o takim czymś, jak mówi Nosty, rozmawiałem ostatnio z Pinokiem, dziwiąc się, że device takowy wciąż nie istnieje.
Już widzę dwie pierwsze osoby na coś takiego - Drewniak i ja (ale musiałoby wleźć do Lynxa 1).

Jakby coś takiego istaniało i działało, to już bym się o kasę nie kłócił. Facet robi - facet inkasuje. ;)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

21

... lecz ostatecznie cena odstrasza jednak dość skutecznie. Niestety zarabiam 1200pln brutto i zakup urządzenia w takiej kwocie przerasta moje możliwości :)

Faktycznie znacznie taniej będzie zakupić od czasu do czasu po jednym dobrym tytule - w oryginale .. lub po prostu odpalę wreszcie płytkę projektu Pasia - czyli uniwersalny cart 256k. Muszę tylko załatwić sobie wreszcie podstawkę z programatora epromek ;)- Nie będzie wówczas problemu, bo epromek 256k znajdzie się pewnie nie mało a i co za tym idzie - nie będzie to aż tak kosztowne i równie użyteczne.

Kontakt: pin@usdk.pl
Pin napisał/a:

... lecz ostatecznie cena odstrasza jednak dość skutecznie.

A ja chyba jedno zaliczę. Autor obiecał, że przerobi mi jedną płytkę na potrzeby Lynx 1.

Gdyby tak się stało, to najwyżej pobawimy się urządzeniem i sam sobie stwierdzisz, czy Ci się opłaca brać, czy nie.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.
YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

A ja chyba jedno zaliczę. Autor obiecał, że przerobi mi jedną płytkę na potrzeby Lynx 1.


No i przerobił.
Więc zamówiłem.

Bez wątpienia będzie wymagało "pinokiowego posiedzenia", ale jeśli coś będziemy wiedzieć, to dam znać, jak już wytrzeźwieję.

A na razie - czekam na przesyłkę.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

24

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

A na razie - czekam na przesyłkę.

Jakoś tak mi się przeczytało: na zakąskę :P

Sikor umarł...

Przyszło.

Wypiliśmy, zakąsiliśmy ;) ale chyba zbyt mało - bo nie uruchomiliśmy.
Na razie nie działa.

Jeśli nie uruchomimy do G2010, to wezmę to ze sobą w nadziei, że któryś z uczestników party lubi dłubać w ustawieniach programów tak długo, aż osiąga wymagany rezultat. :-)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.