Zapraszam do dyskusji, wnoszenia postulatów nad propozycją regulaminu zbliżającego się party Głuchołazy 2010. Propozycja regulaminu jest umieszczona na stronie zlotu.
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
atari.area forum » Zloty » Dyskusja nad regulaminem Głuchołazy 2k10
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Zapraszam do dyskusji, wnoszenia postulatów nad propozycją regulaminu zbliżającego się party Głuchołazy 2010. Propozycja regulaminu jest umieszczona na stronie zlotu.
mam 2 uwagi do atari 8bit demo compo:
- uzywanie ext ram - jesli demo uzywa tylko 128k, to wybieranie bankow bym odpuscil - tutaj w gre wchodza standardowe banki 130xe.
- wyjscie do dosa - jak dla mnie ten postulat jest ciezko do realizacji. w praktyce, jedyne do czego moze wrocic to self-test, badz zimny start (wystarczy przeciez zaorac pamiec do $2000 - co robi chyba kazde demo - i juz nie ma do czego wracac).
Mimo iż nie napisałem żadnego dema całe wieki... to również nie rozumiem tego powrotu do DOS-a.... to dla mnie jakieś niedorzeczne... ja wiem że są metody na ominięcie tego (np. przepisać sobie $0700-$2000 do jakiegoś ext. RAM-u i potem przywrócić)... ale czy nie wystarczy wam COLD-START lub SELF TEST? Demo to demo... a nie jakiś program użytkowy.
dolaczanie zrodla w konkursie graficznym lub muzycznym. teraz pewnie wszyscy robia w g2f lub rmt ale nie zawsze tak bylo, kiedys dostalem zrodla muzyki Husaka w ... action!
nie wiem bo sie nie znam ale z boku patrzac wymog pokazania zrodla jest niefajny... dlaczego w takim razie nie wymagacie zrodel do demek?
"Praca powinna odgrywać się na standardowej konfiguracji Atari z 64 KB RAM w postaci samouruchamialnej lub musi być dostarczony player, który odegra muzykę. Utwór może wykorzystywać drugiego POKEYa (stereo). Utwór powinien trwać krócej niż 4 minuty ? dłuższe będą wyciszane. Używanie dodatkowej pamięci jest ZABRONIONE."
po co?
po co jakiekolwiek ograniczenia na ilosc pamieci?
nic rowniez nie pisze o vbxe - a co nie jest zakazane jest dozwolone ;)
np w gfx compo jest zaznaczone ze praca musi sie wyswietlac na standardowym atari - to ze sie wyswietla znaczy ze wyglada poprawnie, wiec nie wyklucza vbxe ;)
dziekuje za to ;)
ale tak na powaznie, to w chwili obecnej pisanie regulaminu i ograniczen compo machine mija sie z celem
powrot do dosa - skoro mozliwy do realizacji - powinien byc zrealizowany - chocby ze wzgledu na mozliwosc pracy z twardym dyskiem
zrodlo grafiki czy muzyki - to dalej plik binarny
ale bywalo w przeszlosci ze ktos kodowal obrazek bo nie bylo innych narzedzi jesli chcial uzyskac taki a nie inny efekt, wiec tutaj nikogo bym nie zmuszal do pokazywania takiego zrodla - wyswietlilo sie to znaczy ze dziala - nic komu po zrodle
wartosc edukacyjna? taa... juz to widze
jesli ktos bedzie chcial sie wyedukowac, to sobie to zdiasembluje - jakos nie wierze w edukacje mas
Domyślałem się iż założeniem tego podpunktu było aby demo można było odpalić ze Sparta DOS-a z HDD. Ale jak macie HDD i Spartę to po COLD-START Sparta i tak sie w 3 sek. zbootuje ;) nie?
np w gfx compo jest zaznaczone ze praca musi sie wyswietlac na standardowym atari - to ze sie wyswietla znaczy ze wyglada poprawnie, wiec nie wyklucza vbxe ;)
Tylko od kiedy VBXE jest w standardzie? ;)
kiedys standardy sie podnosilo, a teraz co? rowna wszystkich do przecietnej?
Podpisuję się pod uwagami Bobera. Poza tym dlaczego tylko 10 minut na demo?
A ja mam uwagę:
Co to są standardowe banki 130XE ? Bo wg mnie nie ma czegoś takiego.
Czy w 130XE jest jakaś różnica, czy wpiszę do PORTB np. $80 czy $c0 ?.
Ale wybieranie banków tak czy siak jest bez sensu - powinien być automat i tyle.
Na wybieraczkę banków nalega lobby Sparta DOS-owe ;) hi hi hi :) (żartuję, nie traktujcie tego poważnie)
Sparta DOS może trzymać swój config albo DOS-a w którymś z banków... czy jakoś tak.
Poza tym Ci co mają 1024MB chcą mieć np. całą zawartość RamDysk-u po uruchomieniu dema co ma 320KB.
Czasami to rozumiem... ale sam bardziej skłaniam się ku wersji AUTO i nie dbaniu o to co co siedzi w jakim banku :) (wiem, wiem... właśnie herezje opowiadam ;] )
To teraz ja :)
Wychodzenie do DOS jest fajne, ale faktycznie można się chyba zgodzić żeby demo / intro po zakończeniu wracało do DOS, w przypadku gdy to niemożliwe wykonywało zimny start, gdyż z dysku (bądź dyskietki nawet) system podniesie się szybko. Chodzi o to żeby nie było konieczne grzebanie przyciskiem ON/OFF Atari.
Automatyczne wybieranie banków - jestem przeciwny. Co się stanie, kiedy np. użytkownikowi SDX w trybie BANKED automat zamaże dane? Albo jeśli ktoś używa ramdysku i automat wybierze banki, które są na to wykorzystywane?
VBXE - jeśli znajdą się chętni to można zrobić oddzielne VBXE Gfx Compo - ale wg mnie tylko dla trybów z mapą kolorów bez trybu overlay. Nie chcemy przecież Photoshop Compo, prawda?
Co do dołączania źródłowych plików muzyki i grafik to punkty te powstały w celu szybkiego i łatwego uaktualniania ASMA oraz galerii G2F TeBego. Poza tym (nie wiem, jak w przypadku muzyki) ja się sporo nauczyłem podpatrując pliki G2F innych grafików - wydaje mi się, że te punkty powinniśmy zostawić.
Automatyczne wybieranie banków - jestem przeciwny. Co się stanie, kiedy np. użytkownikowi SDX w trybie BANKED automat zamaże dane? Albo jeśli ktoś używa ramdysku i automat wybierze banki, które są na to wykorzystywane?
Dobry automat tego nie zrobi. W Atariki jest napisane, jak sprawdzić, który bank (który = wartość dla PORTB) jest zajęty przez DOS, i czy któryś w ogóle. A w programmer's manualu jest opisane, jak uzyskać od SDX listę wolnych banków ext. Więc ręczny wybierak banków realnie potrzebny jest tylko w przypadku nie-SDX.
@elc: jakoś tak się przyjęło, że "standardowe banki 130XE" to wartości PORTB $E3,$E7,$EB,$EF (bity 0 i 1 mogą mieć, rzecz jasna, inne wartości, chodzi o 2-7).
W Atariki jest napisane, jak sprawdzić, który bank (który = wartość dla PORTB) jest zajęty przez DOS, i czy któryś w ogóle.
Mówisz o tym: http://atariki.krap.pl/index.php/Progra … mi%C4%99ci ?
Wszyscy dyskutują o ośmiu bitach, to ja może dla odmiany napiszę co mi nie leży w regulaminie kompotów na ST.
16-bit Graphics Compo
Nie fair byłoby wrzucanie różnych trybów (degas/spectrum/neo) do jednego compo, ja podzieliłbym rywalizacje graficzną na dwie kategorie:
1. Standardowy tryb graficzny - ST-LOW (320x200), 16 kolorów, paleta 512, format pliku PI1, niewymagane dołączanie przeglądarki.
Jeśli autor robiłby grafę np. w CrackArcie, czy DeluxePaint'cie to bez większego wysiłku każdy jest w stanie przekonwertować plik CA1, IFF, czy jakiś inny (oczywiście 320x200x16) do PI1.
2. Wolna amerykanka - czyli wszelkie multikolorowe wynalazki typu Spectrum512, NeoChrome, Quantum Paint, czy grafiki wyświetlane na ramce ekranu (Synthetic Arts), w tym przypadku wymagane od autora byłoby dostarczenie odpowiedniej przeglądarki. Do tej kategorii można by też wrzucić rysunki w trybach ST-MEDIUM i ST-HIGH.
Osobiście planuje wziąć udział w obu proponowanych powyżej kategoriach (320x200x16 i Spectrum512).
16-bit Intro Compo/Demo Compo
Proponowałbym nie stosować żadnych ograniczeń sprzętowych i tak będzie CUD jak się cokolwiek w tej kategorii na party pojawi :(. Tak więc sugeruje: RAM 4MB, niewymagane wychodzenie do desktopu, jedynie maksymalny czas trwania pozostawiłbym niezmieniony.
Piesiu, zgadzam się, zresztą poruszałem ten temat już kiedyś:
niewymagane wychodzenie do desktopu
Przepraszam, ja rozumiem obiekcje koderów na XL/XE wedle wymogu powrotu do systemu (czyli nienaruszenia DOS-u podczas trwania całego dema), ale gdzie jest problem w powrocie do desktopu na ST? Wymaga to wywołania jednej funkcji XBIOS na początku (Setscreen, XBIOS 5 oijdp) w celu zapamiętania bieżącego trybu graficznego + adresów obrazu (logbase i physbase) wywołania tejże funkcji na końcu w celu ich przywrócenia, oraz wywołania funkcji GEMDOS-u terminującej program (Pterm0, GEMDOS 0).
no jeszcze trzeba by zapamiętać paletę:
move.l #old_palette,a0
movem.l $ffff8240,d0-d7
movem.l d0-d7,(a0)
i ją potem odzyskać :)
move.l #old_palette,a0
movem.l (a0),d0-d7
movem.l d0-d7,$ffff8240
piesiu napisał/a:niewymagane wychodzenie do desktopu
Przepraszam, ja rozumiem obiekcje koderów na XL/XE wedle wymogu powrotu do systemu (czyli nienaruszenia DOS-u podczas trwania całego dema), ale gdzie jest problem w powrocie do desktopu na ST? Wymaga to wywołania jednej funkcji XBIOS na początku (Setscreen, XBIOS 5 oijdp) w celu zapamiętania bieżącego trybu graficznego + adresów obrazu (logbase i physbase) wywołania tejże funkcji na końcu w celu ich przywrócenia, oraz wywołania funkcji GEMDOS-u terminującej program (Pterm0, GEMDOS 0).
Nie mam zielonego pojęcia w jaki sposób realizuje się powrót do GEM'u i szczerze mówiąc mało mnie to interesuje, po prostu założyłem, że takie wyjście do desktopu może sprawiać jakieś trudności, a chodzi o to żeby jak najbardziej ułatwić zadanie potencjalnemu autorowi intra, czy dema, bo w tej kategorii na polskiej estekowej scenie (której oczywiście nigdy nie było ;)) jest okrutna posucha i fantastycznie byłoby gdyby ktoś w końcu stworzył choćby najprostsze intro, nawet takie z którego nie można wyjść do systemu.
Widzę jednak, że jest światełko w tunelu, bo Koledzy błyskawicznie rozwiązali poruszony problem wyjścia do GEM'u :). Panowie skoro macie taką wiedzę na temat programowania na ST, to zróbcie w końcu jakieś demko, pleeeeeees!
Wychodzenie do DOS jest fajne, ale faktycznie można się chyba zgodzić żeby demo / intro po zakończeniu wracało do DOS, w przypadku gdy to niemożliwe wykonywało zimny start, gdyż z dysku (bądź dyskietki nawet) system podniesie się szybko. Chodzi o to żeby nie było konieczne grzebanie przyciskiem ON/OFF Atari.
Zgadzam się - dowolne wyjście poza sprzętowym.
Co do dołączania źródłowych plików muzyki i grafik to punkty te powstały w celu szybkiego i łatwego uaktualniania ASMA oraz galerii G2F TeBego. Poza tym (nie wiem, jak w przypadku muzyki) ja się sporo nauczyłem podpatrując pliki G2F innych grafików - wydaje mi się, że te punkty powinniśmy zostawić.
Tutaj powinna być wola autorów - jeśli stosują jakieś sztuczki które są zachować dla siebie - wolno im. Zakazane za to nadal powinno być ujawnianie w jakikolwiek widoczny/słyszalny sposób autorów prac (słyszalny: w muzyce np. sampelek z tekstem: to moja, Mikerowa praca ;) )
dely na pc od wielkow byla sobie vga i jak ktos rysowal recznie obrazek w 256 kolorach to to bylo widac, co wiecej - gdyby ktos probowal tego na fotoszopie to jedno spojrzenie w palete i problem tego czy to fotoszopa czy recznie namalowany obrazek nie istnieje
majac na uwadze suche fakty jesli chodzi o ilosc prac na poszczegolne maszynki robienie 1000 kategorii jest zlem - zwyczajnie moze sie okazac ze nie ma prac w dostatecznej liczbie by konkurs sie odbyl
albo bedzie znowu porazka z zeszlego roku, bo sie nagle okaze ze nikt (ehem, bylo troche ludzi z st - prawda?) nie jest w stanie uruchomic czegokolwiek na st i wyswietlic tych obrazkow
wracajac do ograniczenia na ram - z tego co pamietam, to na breakpoincie ktory niedawno sie odbyl bylo sobie demo na c64, ktore jakby nie bylo za bardzo rozszerzeniami nie grzeszy
moze przypomne wymagania dema - 16mb pamieci, ktora posiada okolo 20 osob (tekst z dema) i emuluje jeden emulator
dodatkowo zeby to zaladowac wlasciciel c64 powinien miec ultimate1541 - nikomu to nie przeszkadzalo
nikomu tez nie przeszkadzalo, ze wiekszosc tego dema to animacja - ludzie sie cieszyli ze w ogole cos ktos zrobil
reasumujac - ponakladajcie jakies ograniczenia na sprzet - ograniczycie w ten sposob tylko ilosc prac ktore ewentualnie ludzie by chcieli pokazac/napisac - w koncu o to nam wszystkim chodzi - zeby nic nie bylo na atari
Candle: jestem w stanie się założyć, że większość osób zagłosuje na wielką kupę, która jest w 256 kolorach i 320x200 niż fajny obrazek w 160x200xkilkanaście kolorów. Dlatego chciałbym żeby tryb overlay był zabroniony w gfx compo.
Nie było mnie rok temu więc nie wiem czy ktoś faktycznie nie potrafił uruchomić obrazków na ST i jakoś ciężko mi sobie wyobrazić, żeby tak było skoro udało się to 2 (3?) lata temu, kiedy to obywatel Yerzmyey zachwycił publikę znakomitym miedziorytem pt. "Interes rośnie". Co to za problem wczytać przeglądarkę i wybrać z file selectora grafikę? Autor był i też nie potrafił? A jak go nie było i nie dostarczył odpowiedniego softu to raczej nie tu należy kierować pretensje.
Demo z Breakpointa startowało w konkursie Wild, a nie Demo Compo więc mogło mieć nawet i 1 Gigamega wymaganej pamięci oraz być zapisane na taśmie perforowanej, której nie używa nikt. W demo compo ograniczenia były podane jasno i wyraźnie więc Twój argument jest nieco z otworu, którym wydalamy niepotrzebne dla organizmu substancje (no offence).
autora nie bylo, a fakt byl taki, ze grafiki na st obejrzalem dopiero na atarionline....
ot taki psztyczek...
tak czy owak ograniczajcie sobie co chcecie, to ja se zrobie bojkot ;)
tj napisac cos napisze i znowu pojdzie na jutuba zamiast na bigskrin
dely: Ja sądze że wiekszość osób będących na party potrafi odróżnić "wielka kupe" od "fajnego obrazka" bez względu na rodzielczość i palete kolorów
Co do reszty to podzielam zdanie niektórych osób które sie wypowiedziały, za dużo ograniczeń a za mało prac na kompotach.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Zloty » Dyskusja nad regulaminem Głuchołazy 2k10
Wygenerowano w 0.032 sekund, wykonano 56 zapytań