obraz z apple 2 z rozdzielczosci x280 rozciagnieta na ekran atari:
ciekawe czy na atari mozna skorzystac z tej sztuczki: http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=5236
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » apple II
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
obraz z apple 2 z rozdzielczosci x280 rozciagnieta na ekran atari:
ciekawe czy na atari mozna skorzystac z tej sztuczki: http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=5236
Nie wiem czy z tym rozciąganiem to jest dobry pomysł. Pierwsze co mi przyszło na myśl to "przepraszamy za ustarki techniczne". ;)
Ale jakby jakiś a'la panel ze sprajtów zrobić po prawej stronie albo może spróbować "przesunąć" pozycję ekranu nieco w prawo, to by było extra. No i, kurczę, to Impossible Mission by się przydało...
280 punktów w linii i stąd co 8 pikseli widać pionową kreskę przy konwersji na szerokość 320?
A gdyby tak przerzucić natywną rozdziałkę, dostosować displaylistę tak, aby odczyt kolejnej linii do wyświetlenia miał miejsce do 36 bajtów, a krawędzie gdzie pojawi się "kaszana" zasłonić duchami ? ja wiem, że odpowiednika COLOR 1 Basica nie da się duchami zasłonić, da się natomiast zasłonić tło duchami i nadać mu kolor taki jak posiada COLOR 1, wtedy wprawdzie pojawią się 2 prostokąty po bokach (lub jeden duży z jednej przy innym adresowaniu ekranu).
nie moge wygooglac opisu ukladu graficznego apple... z tego co zauwazylem to:
1. najstarszy bit kazdego bajta danych ekranu jest pomijany (apple wyswietla tylko 7 bitow grafiki), do wyswietlania pobiera 40 bajtow na linie ?
2. nie moze wyswietlic bajtow $xx78-$xx7f i $xxf8-$xxff (16 bajtow z kazdej strony)??
3. stosuje kolejnosc little endian dla bitow w bajtach do wyswietlania na ekranie ???
jesli chcemy przeniesc grafike statyczna to nie ma problemu zobaczymy dokladnie to samo co na apple (powyzej jest z tym 7 bitem), ale ruchome obrazki... kaszana.
Wydaje mi się, że klucz jest w tym artykule, który przytoczyłeś - Ale od czego wówczas byłby szósty bit ?
Apple II wyświetlał piksele składające się z dwóch punktów: zielonego i purpurowego. Włączenie obydwu powodowało pokazanie na ekranie białego punktu. Co ciekawe, firma Microsoft przygotowała dla Apple II interpreter języka Basic, w którego dokumentacji wyraźnie zaznaczane jest istnienie mechanizmu powiększającego rozdzielczość poziomą obrazu.
może trzeba znaleźć dokumntację do tego basica ? :D
A gdyby co 8 linię wyświetlać dwa razy (wyprowadzać na ekran 2 piksele, tylko raz pobierając wartość)? W ten sposób działa skalowanie w prostszych programach graficznych - może efekt nie będzie rewelacyjny, ale na pewno "ciągły" :)
ale tu masz tryby znakowe, to praktycznie zostaje albo wyłączanie siódmego, albo rolowanie z 6tego na siódmy bit...
No właśnie :) Bodajże w pecetowym trybie tekstowym 8x16 działało to podobnie.
Co to za gierka na lewo od Zorro?
Another World?
ps. już nie istotne - impossible mission (wpis mikera był podpowiedzią ;) ), podobna lokalizacja mnie zmyliła :P
galaxian z apple2 na atari8: http://atari.pl/galaxian.xex
---
prosze o przeniesienie watku do fabryki 8bit (od czasu do czasu bede tu umieszczal posty dotyczace portow z apple2)
Cóż, działa... :) Prawdopodobnie przez przypadek ;)
Tak jak rozmawialismy w Krakowie, gra budzi we mnie ambiwalentne uczucia...
Mam wrazenie ze ta wersja jest bardziej zgodna z oryginalem arcade niz wszystkie dotychczasowe wersje na Atari?
Grywalnosc znakomita! Dawno nie poswiecilem temu tytulowi tyle czasu co przed chwila.
I to sa plusy.
O drobnych minusach nie bede pisal, bo wiem ze zostawiles je swiadomie :)
Genralnie chodzi o to ze gra wyglada na Atari gorzej niz na Apple II, a moglaby (i powinna!) wygladac lepiej, prawda?
W sumie Nosty ma rację, zwłaszcza, że obrazek tytułowy The Fendera wzmaga apetyt na początku ;)
A gdyby tak jednak B... :O No dobrze, napiszę na głos - Barbariana z C64? ;) Grafika cała do zerżnięcia z komody, gra chyba niezbyt skomplikowana do konwersji (zgaduję, bo zna się na tym xxl a nie ja) a hit nad hity, którego tak naprawdę nie mamy na Maluchu (wersja z LK Avalon się nie liczy i lepiej by jej nie było ;) ) Taka sławna gra znalazłaby się w panteonie atarowych konwersji/remakeów, obok Knight Lore, Bomb Jack, itp.
/OT ;)
No ja zrozumialem jak tlumaczyles, ze zeby wywalic te pionowe linie byloby mnostwo roboty, ale podkolorowanie baz na zielono a ufo na czerwono jest chyba banalne, a wtedy gra bylaby zupelnie zgodna z arcade :)
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » apple II
Wygenerowano w 0.023 sekund, wykonano 67 zapytań