1 Ostatnio edytowany przez andriu (2010-04-10 02:50:37)

Jako szczęśliwy posiadacz laptopa pentium 133mhz,odkryłem że jedynym działającym emulatorem na tej maszynie jest właśnie dosowy emulator atari800 1.2.4(no i wcześniejsze też).
W emulatorze jest jednak błąd,klawisze emulowanego joystika czyli strzałki są sprzężone z klawiszami atari(tymi gdzie są strzałki klawiatury atari).Niektóre gry na naciśnięcie dowolnego klawisza reagują pauzą,np "hero","nadral","river raid" i nie da się grać
Przemapowanie joysticka na klawisze które nie wchodzą w skład klawiatury atari jest karkołomne,tym bardziej na laptopie gdzie mam mniej klawiszy a pozostałe uzyskuję kombinają fn+klawisz.Tak więc potrzebna mi jest modyfikacja emulatora wyłączająca klawisze strzałek z klawiatury atari.
.Wiem że są dostępne źródła,zatem powinno dać się to zrobić,ale ja nie umiem.
Wiem że błąd został naprawiony w nowszych wejsjach jednak są za ciężkie na ten sprzęt.
Inne dosowe emulatory atari,nie bardzo nadają się do użytku,a niektóre nie działają ,więc tylko ten jeden działa tu płynnie i odpala każdą grę bez mrugnięcia okiem

2

Andriu - nie katuj się z tym 133MHz.
Już lepiej włącz atarkę i wczytuj nagrania z kaset. Większa uciecha.

Hmm, zdaję się, że za czasów mojego P75Mhz atarka więcej chodziła :)
A teraz? Grzyb robi za bazę wypadową....

3

Spróbuj Atari800Win PLus w wersji 3.1 - bazuje na Atari800 1.2.4 i po wybraniu odpowiedniej rozdzielczości będzie chodzić tak samo szybko.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

4

Po zainstalowaniu ,ta wersja atari800 win faktycznie jest dużo szybsza ,ale 90% szybkości mam przy odświeżaniu rate=2 ,a więc o dźwięku nie ma mowy

Wpadłem na pewien pomysł ,aby po prostu zablokować klawiaturę atari w atari800_124.
Ponieważ ta wersja nie ma dostępu do "monitora atari" więc pozostaje zmodyfikować rom xl/xe.
Czy wiecie może które bajty należałoby zmodyfikować,aby atari w ogóle jej nie widziało?

5

praktycznie od $FB51

wpisz
10 ? PEEK(764): G.10
RUN
i wciskaj odpowiednie klawisze

Kod klawisza który chcesz "wywalić" będzie offsetem.
Za wartość z pod $FB51+kod wpisujesz $80 (czyli not_key dla OSu).

KPW?

6

No więc tak

1)Na załączonej grze wypełnienie obszaru FB51-FC19  wartością $80 nie powoduje nic,po resecie mam "memory test"
2)gdy to zrobię pod basicem działa natychmiast
3)gdy zmienię choć jeden rejestr pamięci,nie uruchomię żadnej gry bo mam memory test
4)ustawienie rejestru 26d na $ff nie blokuje klawiatury na włączonej grze

7

Nie pisałem, że wypełnić obszar, tylko wskazaną komórkę.

No i musisz uaktualnić sumy kontrolne ROMu, lub wyłączyć ich sprawdzanie

http://tajemnice.atari8.info/ksiazki/pp … utera.html
punkt 2.2

$FF73 oraz pod $FFA9
dać
CLC
RTS

czyli $18,$60

andriu napisał/a:

4)ustawienie rejestru 26d na $ff nie blokuje klawiatury na włączonej grze

No bo gry bezpośrednio odwołują się do $d209 (KBCODE, kod ostatnio wciśniętego klawisza), a cień rejestr to właśnie 764 ($2FC, KBCODES).

Przypomnę Ci, sam chciałeś:

andriu napisał/a:

....więc pozostaje zmodyfikować rom xl/xe.

8

dzięki,to problem rozwiązany,co prawda modyfikacja rejestrów wspomnianych rejestrów powoduje czarny ekran po resecie,ale za to z powodzeniem zmieniam sumy kontrolne pod fff8,fff9 i wywalam klawisze strzałek na dobre.
Pozostaje tylko zrobić to samo w pliku romu