1 Ostatnio edytowany przez Pin (2010-03-02 00:21:58)

.. sorry, że tu lecz nawet przez forum KTK mam z tym problem.

Poszukuję sterownika (ECU) wyprodukowanego przez BOSH'a - numerek: 0 261 200 115, lub 0 261 200 116. Jest to sterownik do silnika OHC 20SEH (129hp, 180nm). Jeździ to w Kadett'ach GSI, Ascona'ch GT i w czym tam sobie kto jeszcze zamarzy. Może nawet w kosiarce :) ... najlepiej bazować na informacjach wg. listy na radzieckiej stronie z rozpiską oplowskich jednostek sterowania :) - http://www.opelmoscow.ru/opelecu-cod.htm

na liście najbardziej interesują mnie - trzy sterowniki dla silnika opisanego jako: Kadett - 2 litres (SEH/SER)

Może ktoś z was ma znajomości około tematu :)-

Kontakt: pin@usdk.pl

2 Ostatnio edytowany przez AS... (2010-03-02 10:21:51)

0 261 200 115 zastąpiony został przez 0 261 200 116 a ten z kolei przestał być produkowany w 1996roku.
Poszło zapytanie do Bosch-a, ale pewnie będzie taniej kupić 2giego seh-a niż ten "sterownik".


Firmy dystrybucyjne:
InterCars, Fota, Ap tychy, Ap  gdańsk, MotoProfil, InterTeam nie mają tego w swojej ofercie ani na stanie magazynu...


Drewniaku,
odpowiedź z boscha-a:

You can purchase one item at our ebay store:

http://cgi.ebay.de/0261200116-Steuerger … 0535897215

3 Ostatnio edytowany przez Pin (2010-03-02 12:24:40)

hahahahahahahahh - owszem, da się to kupić w "BOSZU", za jedyne 5000pln - to wiem. Na Ebay'u sterowniki widzę też tanie nie są - pojawiają się na alledrogo, lub poprzez GSI klub, lub KTK, lecz niezbyt często i w cenie pomiędzy 150 a 200pln. Często w tej cenie z wiązką silnika. Problem polega jednak na tym, że obecnie nikt nie ma luzem wspomnianego ECU.

Jest jeszcze jeden pomysł - rodem z Pasiowej Stołówki - zakup za 50pln kompa z 20ne (ale nie c20ne, bo ten miał sondę Lambda) i podmiana EPROMU z mapami do SEH'a z uwalonego modułu do "nowego" ze zwykłej jednostki 2.0 :). Jeśli obydwa ECU mają ten sam typ epromu, to raczej nie powinno stanowić to problemu :)

ECU sprzed 20 lat ma na pokładzie procek intela z projektu datowanego na 1980 rok, trochę bramek, układ ADC, oraz eprom ze softem do sterowania. Robię dziś jeszcze jeden mało-atarkowy test - zapinam uszkodzony mod bez obudowy, podłączę zasilanie i zobaczę, który układ się grzeje. Podejrzewam przetwornice napięcia, bo w chwili spalenia sterownika był problem z masą a auto i aku było na prostowniku :D..... no i zobaczyłem na klemach napięcie w granicach około 20V no i stało się.

Oczywiście po podmiance kompa auto jeździ, to sprawdzałem :D


EDIT:

chyba znalazłem. Alarm odwołany :)

Modyfikowany ECU: odcięcie zapłonu przesunięte na 7000obr, lekko wyprzedzony zapłon w stos. do serii, oraz zwiększone dawki paliwa powyżej 5000obr :D - chyba będzie się działo ;)- ... (za jedyne 80pln) :D

Kontakt: pin@usdk.pl

4

kup se megasquirta :)

5

ok - ECU sprawne, na razie trochę strach tym jeździć, bo pod butem odczuwalnie przy 20SEH mam prawie 2 razy więcej niż przy 18E :D; masakra ;)- orientacyjnie dziś do setki wkręcił się w okolicy 7s :)

Kontakt: pin@usdk.pl

6

wsadź tam c20let i to będzie masakra

7

albo od razu C36GET z Lotusa Omegi :P

8

AS - no LET nie był by zły, aczkolwiek w poniższym zestawieniu SEH i tak wypada nieźle :)

18E - 115hp, 150nm (to miałem)
20NE - 115hp, 170nm
20SER - 124hp, 173nm (tłoki ma z seh'a - jednostka bardziej doprężona od NE)
20SEH - 129hp przy 5600 obr, 180nm
C20XE - 150hp przy 6000 obr, 196nm

.. lecz ważnym jest, iż "ośmio zaworówki" zajebiście ciągną z dołu. 170nm ma już przy 2500obr, 175nm - 3000obr, 180nm - 4000-4700obr. Dlatego wybór padł na SEH'a, bo można tym silnikiem łyknąć C20XE - jeśli oczywiście SEH jest zdrowy ;)- a taki egz. trafiłem właśnie :D

LET - dobry, lecz znajdź mi niezajechanego. Raczej emeryt tym nie jeździł :D

Kontakt: pin@usdk.pl

Skrzydła dorób!

10

Pinku,
Mi się zawsze podobał kaczor (kadet v6 n/a) aniołka, robił przeciąg z szybko wyglądającymi samochodami typu prosie 911 turbo, rs6 itd.
Później jak wstawił do niego gaz (direct port ze strzałem 50koni na 1cylinder)
I już nikt się z nim nie chciał ściagać 0-200km/h łapał w ok. 12sekund

Był oczywiście mega sleeperem...

11

... no, jeździ kilka sztuk kadeta z C25XE (V6) - widziałem to u człenia, od którego brałem silnik. Na klapie z tyłu miał "1.4i" - autko z zewnątrz klasyczny standard ;)- no, może lekko niżej posadzone, bo to już nie w kij dmuchał :D

Kontakt: pin@usdk.pl

12 Ostatnio edytowany przez AS... (2010-03-04 20:43:15)

z c25xe tak...
ale c30xe z mv6 + extremalnie zrobiony tuning n/a to nie jeździ ich wiele..
tutaj coś o c20xe i strzałach po 250kuni... nie ma to jak directport!
http://forum.sss.org.pl/viewtopic.php?f=4&t=1430
przeczytaj ostaniego posta...

nigdzie nie mogę namierzyć kaczora aniołka z c30xe zrobionego na 340kuni?+ strzał 300kuni
Wiem że nawet ozoowóz miał z nim problem z "rolki"... ozowóz czyli s4 killer

znalazłem 327kuni w 3.0 n/a + 300 nos...
gdzieś tam w połowie postu jest wykres kadet-a z inowrocławia...
to były czasy jak w nim anioł przeganiał ścigacze od 100do200

http://www.corsa-a.pl/forum/printview.p … d2159ff423

13

właśnie się dowiedziałem, że był do sprzedania 20LET ukręcony na 280hp ;) - cena 11.000pln

tutaj i tak znaczenie ma wiele kwestii - waga pojazdu, przełożenia skrzyni, współczynnik CX budy :), moment obrotowy .. i chyba na końcu HP :)

Kontakt: pin@usdk.pl

14 Ostatnio edytowany przez AS... (2010-03-09 15:36:58)

a tutaj masz za 6.5k pln w całości całą cali turbo
http://www.racingforum.pl/Calibra-turbo … 74961.html

sądże że jak byś z niej wyjął silnik w całości i sprzedał resztę na części, to odzykał bys te 6,5kpln..
kolega tak zrobił z cali którą kupił za 7kpl z letem, który teraz swappuje do corsy c.