1 Ostatnio edytowany przez mazi (2010-02-05 20:39:24)

Mam dwie dziwne przypadlaosci dla dema 1st Top Demo 1989 i emulatorow A800Win+ 4.0 i Altira 1.5.
Otoz uruchamiajac demo pod a800win pierwszy screen (czesc 1 dema) przedstawiajacy okladke z plyty Master of Puppets trwa raptem ok. sekundy i automatycznie przechodzi do czesci nastepnej (czesc 2 dema), w ktorej jest napis EGR, obrazek w ksztalcie zdjecia legitymacyjnego ;) oraz rozne napisy w stylu 'music: Metallica' itd. Po nacisnieciu dowolnego klawisza program przechodzi do czesci (czesc 3 dema) z digitalizowana muza. I tu nastepuje ciekawostka. Dzwiek jest strasznie spowolniony (emulator pokazuje 100% szybkosci emulowanej maszyny), dopiero ustawienie predkosci emulatora na 190% szybkosci atari pozwala cieszyc sie normalnym tempem dzwieku. Czy u Was tez tak jest? Pamietam, ze mialem tak nawet w poprzednich wersjach emulatora oraz na innych kompach.

Teraz przypadek z uzyciem Altiry.
Uruchamiajac demo, pojawia sie screen z okladka plyty (czesc 1 dema) i leci scroll, demo samo nie przechodzi do nastepnej czesci. Po nacisnieciu klawisza program przechodzi od razu do digitalizacji (czesc 3 dema) pomijajac czesc 2, srodkowa. Sama digitalizacja jest wporzadku, tzn. w poprawnym tempie. Pytanie gdzie jest czesc 2? :)

WTF?


Edit:
Demo mozna pobrac ze strony Fandala

2 Ostatnio edytowany przez maw (2010-02-05 20:36:30)

Jak wyłączysz w a800win+ wszystkie patche to pokazuje się screen ze scrollem, a dźwięk faktycznie dopiero na 200% zaczyna grać "zrozumiale" - ciekawostka...

//EDIT: ciekawostką jest też to, że bez patch-ów nie pojawia się druga część tak jak w przypadku altirry :-)

___
Press play on tape...

3

Heh, rzeczywiscie. Tylko trzeba baardzo dluugo czekac. Ciekawe dlaczego, przeciez to xex :)

4

na real atari jest odwrotnie, podczas wczytywania jest obrazek EGR, a dopiero pozniej ekran z okladka i skrolem.
tak tez sa ulozone czesci w pliku.

5

Kolejne demko, ktore nie wyrabia na a800win. W porownaniu do szybkosci altiry ustawienie predkosci na 200% nie daje tego samego efektu. Ciekawe dlaczego a80win sie z tym nie wyrabia?

6

może w demie jest jakiś kod "broniący" się przed freezerami, innym demem z przypadłościami jest MuadDib, tam potrzebny jest bodaj stary OS, bo kod chyba eoruje fragmenty pamięci OS z kodem dema i na tej podstawie podejmuje decyzje czy jest freezer itd.

więc spróbujcie ze starym OS-em

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7 Ostatnio edytowany przez seban (2010-02-06 17:52:46)

drugie z dem wykorzystuje liczniki POKEY-a do odmierzania czasu pomiędzy kolejnym odtworzeniem próbke, Atari800Win z tego co pamiętam posiada dokładność emulacji dźwięku co do "scan-line" Altira emuluje POKEY-a chyba co do cykla... pewnie stąd problemy.

Tebe też ma rację :) Hurek i EGR bardzo lubli EOR-ować zawartość pamięci dema z OS-ROM w celu zabezpieczenia przez nieudolnymi zmieniaczami napisów ;) MudadDib jest jedym z kilku przykładów. W przypadku MuadDib wystarczyło chyba wyłączyć wszelakie ROM-patche i działało na EMU bez problemów.

Freezer jest normalnie niewykrywalny... do czasu aż się go nie użyje ;) Wtedy też trzeba trochę wiedzieć o jego zachowaniu aby sprawdzić czy został użyty. EOR-owanie z romem pozwalało na pozbycie się użytkowników QMEG-a czy innych modyfikowanych OS-ów.

update: pierwsze demo EGR również używa liczników POKEY-a do ustalenia prędkości odtwarzania samplowanego dźwięku.

pozdrawiam
Seban

8

Wiec to tak. W takim razie kolejna rzecz do poprawy w a800win.
Ciekawostka jest jeszcze wyswietlanie kolejnosci czesci w 1st Top Demo 1989.

9

obawiam się iż niestety a800win kończy swój żywot i chyba nikt już tego projektu reanimować nie zechce.
co do kolejności części to sprawdzę co się dzieje jak znajdę chwilę czasu... sam jestem ciekawy takiego zachowania :)