kto w koncu zrobi r-type na atari!!!!!!!
XXL
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » zybex
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
kto w koncu zrobi r-type na atari!!!!!!!
XXL
eee, nie zachacza, to raczej rozmycie w filmiku dodaje pixel do plecaka ;-)
---
zybex to swietna gierka. z bledow jakie w niej zauwazylem to taki ze jesli zabijesz potworka na dole i wyskoczy fant to mozesz go nie zebrac (bo jest za nisko)---
kto w koncu zrobi r-type na atari!!!!!!!
Tym razem sie z toba nie zgadzam, zahacza - nawet sobie zrobilem zrzut ekranu z youtuba by sie temu blizej przyjrzec. Poza tym pamietaj, ze w wersji na C64 wszystkie sprajty sa 2x wieksze, tak wiec proporcje sa inne. Na Atari wszystko jest mniejsze i trudniej to wylapac. No i na koniec jeszcze raz powtorze, ja nie twierdze, ze Zybex na Atari jest zly. Gierka na obie maszyny jest super, tyle tylko, ze na C64 lepsza.
Rozumiem ze według Ciebie na forum o ATARI, powinni być tylko 100% atarowcy, przytakujący każdej bzdurze.
prosze - nie rob z nas cioci z kazowni...
co do sprajtow - nigdzie nie pisalem ze na atarce sa idealne - potwierdzalem jedynie ze golym okiem sa dostrzegalne braki w obsludze sprajtow na c64 w w.w. filmiku.
btw. obok robbo i freda zybex jest moja ulubiona atarkowa gra. na c64 (mimo ze lezy mi za plecami) jakos nie ciagnie mnie w nia grac...
btw. zamiast robic zrzuty ekranu z youtuba - moze odpal to na real sprzecie i zweryfikuj? bo tak po pustaku lekko piszesz...
Staram sie nie robic z nikogo rycerza kazowego zakonu, bo wiem ze to obelga. Napisalem tak, zeby polozyc nacisk na fakt, ze na AA pojawiaja sie ludzie z drugiej strony barykady (i nie mam na mysli siebie). Pojawiaja sie dlatego, bo nie ma tutaj "jadynie slusznej i obowiazujacej lini partii". Ty wolisz Zybexa na Atari, ja na C64. Natomiast film i zrzuty sa z youtuba, poniewaz nawet po weryfikacj na wlasnym sprzecie nie bede przeciez specjalnie robil wlasnych filmikow (chyba ze ty masz na to czas i checi), a chodzi o to zeby ludziom pokazac. Poza tym nie ja to zaczalem i wszyscy sie do nich odnosza (wlacznie z toba), tak wiec zarzut raczej chybiony. Dodatkowo, tak jak napisalem szkoda mi juz na to czasu.
atari classic: za ten fragment o trollowaniu to przepraszam, faktycznie przegiecie.
Jednak jak piszesz, kazdy kto ma cokolwiek pod kopula, ktory to czyta zauwazy, ze jezeli chodzi o grafike to przyznalem racje, ze w obu grach jest ona lepsza na c64. Jednak latwosc, z ktora moge rozwalac przeciwnkow sprawia, ze gra mi sie lepiej i przyjemniej na a8 i zadna super grafka na c64 tego nie zmieni - to mialem na mysli piszac, ze na c64 deketcja jest z tylka.
Nie mam najmniejszego zamiaru koogokolwiek naklaniac na granie ww gry na a8. Niech sobie kazdy gra na tej platformie, na ktorej ma wieksza radoche.
Dla mnie Zybex i Draconus na a8 kopia i miazdza w kwesti przyjemnosci grania w nie na a8 i nie bede lal wody piszac ze lepsza grafika rowna sie automatycznie leszpa przyjemnosc grania bo wedlug mnie wcale tek nie jest i to szczegolnie w tym przypadku.
Przejdz kilka poziomow w Zybexa na c64 i opisz stan swoich oczow (pije do koszmarnego efektu lecacych gwiazdek na c64). Tylko nie polam joya jak nim bedziesz krecil i wywijal unikajac hord przeciwnikow. Jak pograsz (i to nie 5 min) to moze dojdziesz do odpowiednich wnioskow. Jezeli takie meczace, granie Ci odpowiada to luz. Mi jednak nie i dalej bede twierdzil ze wygodniej i przyjemniej mi sie gra na a8.
P.s. Siekanie wg mnie oznacza rozwalke przeciwnika, przeczytaj jeszcze raz, moze zrozumiesz kontekst.
GIT :D:D:D
tez uwazam ze nie ma "jedynie slusznej drogi".
ten jutub zajebisty jest :D
Super banjo ! Generalnie http://www.youtube.com/user/franklyn77 czad. Ktoś mógłby nawet na tym nieźle (?!) zarobić. Ja bym kupił taki LP.
Btw. znacie tę kapelę : http://www.megadriver.com.br/ ?
atari classic: za ten fragment o trollowaniu to przepraszam, faktycznie przegiecie.
Jednak jak piszesz, kazdy kto ma cokolwiek pod kopula, ktory to czyta zauwazy, ze jezeli chodzi o grafike to przyznalem racje, ze w obu grach jest ona lepsza na c64. Jednak latwosc, z ktora moge rozwalac przeciwnkow sprawia, ze gra mi sie lepiej i przyjemniej na a8 i zadna super grafka na c64 tego nie zmieni - to mialem na mysli piszac, ze na c64 deketcja jest z tylka.
Nie mam najmniejszego zamiaru koogokolwiek naklaniac na granie ww gry na a8. Niech sobie kazdy gra na tej platformie, na ktorej ma wieksza radoche.
Dla mnie Zybex i Draconus na a8 kopia i miazdza w kwesti przyjemnosci grania w nie na a8 i nie bede lal wody piszac ze lepsza grafika rowna sie automatycznie leszpa przyjemnosc grania bo wedlug mnie wcale tek nie jest i to szczegolnie w tym przypadku.
Przejdz kilka poziomow w Zybexa na c64 i opisz stan swoich oczow (pije do koszmarnego efektu lecacych gwiazdek na c64). Tylko nie polam joya jak nim bedziesz krecil i wywijal unikajac hord przeciwnikow. Jak pograsz (i to nie 5 min) to moze dojdziesz do odpowiednich wnioskow. Jezeli takie meczace, granie Ci odpowiada to luz. Mi jednak nie i dalej bede twierdzil ze wygodniej i przyjemniej mi sie gra na a8.P.s. Siekanie wg mnie oznacza rozwalke przeciwnika, przeczytaj jeszcze raz, moze zrozumiesz kontekst.
Nie ma problemu, nie czuje urazy, poza tym doceniam ludzi, ktorzy potrafia przeprosic (co nie zawsze jest latwe). Zdaje sobie sprawe, ze sam w goraczce dyskusji potrafie przesadzac (nikt nie jest idealny ;)), tak wiec jezeli kogos urazilem to z mojej strony rowniez przepraszam. Poza tym jezeli sie na spokojnie przeczyta cala dyskusje, to pomimo sporej liczby napiec, nikt nie chrzanil glupot oderwanych od rzeczywistosci (np. faktycznie twierdziles, ze obie gry wygladaja lepiej na C64, chociaz oczywiscie na obu maszynach jest to kawal niesamowitego kodu). A nawet jezeli ktos gdzies cos chlapnal, to potrafil sie z tego wycofac lub nie brnal slepo w niedorzecznosci. Dlatego wlasnie cenie sobie to forum, za brak nagonek i za roznorodnosc pogladow. Dodatkowo, jezeli uzmyslowimy sobie, ze w obecnych czasach (kilkadziesiat lat po erze 8bitowcow) kilkunastu ludzikom chce sie toczyc spory siegajace korzeniami do takiej odleglej przeszlosci, to oznacza ze stanowimy ekskluzywny klub milosnikow 8bitowych maszynek (niezaleznie od loga na obudowie). Dlatego powinnismy sie szanowac i (jak slusznie zauwazyl Vasco) generalnie ograniczyc zalaczanie agresora. No to teraz, skora juz tak sie unioslem, przydaloby sie cos co sprowadziloby mnie z powrotem na ziemie.:cool: SALUTE !!!
Kolory fakt więcej jest zarówno sprity są też wieksze, ale moim zdaniem muzyczka jest lepsza atarowska taka jakś czystsza nie weim czy się dobrze wyraziłem.
ps. Szkoda że do Atari nie montowali tego układu graficznego Maria co potem wyszedł. Był montowany w ośmiobitowej konsoli Atari7800. Tam właśnie już widac więcej kolorów.
Parę fajnych rozwiązań zaginęło niestety. Chociażby to: http://atariki.krap.pl/index.php/AMY
A co do czystości dźwięku to dobrze jest przeczytać wywiad z twórcą muzyki:
http://atariarea.krap.pl/wywiad/adam-gilmore/3
Wspomina o tym, że commodore miał fajne filtry, ale dźwięk Atari odpowiada mu bardziej właśnie ze względu na krystaliczną czystość brzmienia i fajnie by było mieć coś pomiędzy np. Atari z Commodorowskimi filtrami
Szkoda że do Atari nie montowali tego układu graficznego Maria co potem wyszedł. Tam właśnie już widac więcej kolorów.
electron jakiś czas temu nadrobił, to czego nie zrobiło Atari, stworzył VBXE :) Zatem nie ma co rozpaczać, że "szkoda", tylko zamontować w atarce VBXE :)
co do amy - to chyba na aage maja "zrodla" podobnie jak pokeya i antica. pytanie tylko czy ktos z tego zrobi vhdl, bo ta postac w ktorej to maja mnie przeraza...
Po co bawić się w AMY w dobie karty muzycznej opracowanej przez Candlea? Ta karta da więcej, w dobie stereo syntetyczny dźwięk na 8 kanałów jest do uzyskania i lepiej w tym kierunku iść, urządzenia, które będzie o całą epokę do przodu w stosunku do chipa, który może miał fajne parametry, ale w połowie lat 80-tych.
Po pierwsze dlatego, że karcie prototypowej coś się stało niedobrego, a Candle już poleciał w następny projekt i nie wiadomo kiedy powróci do tego :)
A po drugie dlatego, że komputerki którymi się tu zajmujemy też miały fajne parametry w połowie lat 80-ych :) Po co zajmować się Atari, jak współczesny PC może więcej?... Chodzi o zamiłowanie do staroci :) Nie mów że nie chciałbyś dorwać 1450XLD i zobaczyć jak np. brzmi ten sławetny syntezator mowy :) A ja bym chciał zobaczyć co umiał AMY i pobawić się nim trochę :)
Jako powiedzmy hardkorowy arcadeowiec oraz fan zybexa (przechodzac go majac z 15 zyc), atarowski koder, jednakze takze fan c64 (vic do gier), moja opinia:
- dzwiekowo atarowska wersja jest znacznie lepsza. lepiej wypadla muzyka, lepiej brzmia SFX. Na C64 SFX to jakis zart
- graficznie lepiej wyglada na C64. kolory, rozdzialka, jednakze nie sa to duze roznice.
- miodnosc - tutaj zdecydowanie atarowska wersja gdyz:
a) sfx az zagrzewa do boju, jest to wazna kwestia, na c64 po 2 planaszach dostawalem "zajoba" od tych sfx
b) kolizje na atarce sa dokladniejsze, na c64 jak leci sciana obiektow, np. tych, w ktore sie strzela i kazdy strzal zmienia im animacje az zginie potworek - czesto strzal przelatuje na styku dwoch obiektow - za duze sa tutaj widelki
c) przenikanie strzalow przez background! na c64 kulki zatrzymuja sie na backgroundzie, na atarce przenikaja - kolejna z glowniejszych przeyczyn, dlaczego na atarce gra sie lepiej
Mozna jeszcze dodac generalnie:
- szkoda, ze w Zybexie uzyteczne sa tylko 2 rodzaje broni - automat i "klucha" (ten wolny laser), pozostale sa po to, aby przelaczac, jak juz sie ma zginac, aby nie stracic lasera/automatu :).
szkoda, bo pozostale bronie sa ciekawe, ale ich power jest tak cienki, ze szkoda gadac. az dziwne, ze nigdy nie wyszla jakas custom-wersja z podbitym powerem tych broni
- ciekawi mnie co bylo pierwsze: Side Arms na arcade (rowniez zaliczylem cala na 1 zetonie) czy Zybex. Obie gry maja wiele podobienstw (ogol, bronie, klucha, oczko latajace wokol gracza, automat itd) , w tamtycz czasach przeplyw informacji byl bardzo slaby, wiec bankowo ktoras z tych dwoch gier jest pierwowzorem, ciekawe ktora :). nie ma trzeciej podobnej gry! Filmik z Side Arms: http://www.youtube.com/watch?v=kjFY0QQ8EKE [ogolnie gra wymiata, do dzis czasami sobie odpale]
- a z ciekawostek:
Zybex S.A.:
http://www.krs-online.com.pl/zybex-pols … 46468.html
wieczor, masz rację ja tez bym nie chciał żeby moje atari grało jak współczesny pecet. Musi byc klimat dawnych lat
gepard napisał/a:Super banjo ! Generalnie http://www.youtube.com/user/franklyn77 czad. Ktoś mógłby nawet na tym nieźle (?!) zarobić. Ja bym kupił taki LP.
Witam
A po co niby miałbym na tym zarabiać, ;) no i nie musisz kupować wystarczy poprosić a podeślę Ci mp3kę ;)
pozdrawiam
frank
Witaj franklyn. Naprawdę spoko klipy. Szacun.
franklyn, jak bym usłyszał na żywo takiego Draconusa w Twoim wykonaniu na jakimś party to... to już mogę umierać ;-)
Świetna muza, gratz!
he he, raczej sie nie zapowiada, ale być może, nie mówię nie ;)
Ja bym mógł dopłacić do wstępu za taki występ, np. u Grzybsona :)
problem w tym ze mieszkam na wyspach bryt. i nie jestem czesto w Polsce. Po za tym , jak miałbym to niby zagrac, z podkładem z taśmy? eeee... to nie to samo jak na żywo ;)
franklyn: pełny szacun, od kilku dni słucham tego klipu jak mantry :) rulezja.
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » zybex
Wygenerowano w 0.025 sekund, wykonano 66 zapytań