1

Pytanie, czy w jakims oprogramowaniu na atari jest wykorzystywany taki uklad klawiszy? Tzn Help robi za swojego rodzaju shift i wykorzystywany jest z 1,2,3,4 itd,czyli  do sterowania pewnym urzadzeniem, czy beda jakies konflikty z istniejacym oprogramowaniem?

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

2

A czy HELP nie jest przypadkiem klawiszem rozpoznawanym normalnie tak jak inne klawisze alfanumeryczne (czyli jest jednym z matrycy) i nie może być w związku z tym stosowany łącznie z nimi???

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

3 Ostatnio edytowany przez maw (2010-01-13 11:07:51)

chyba nie... $2DC - HLPFLAG o dziwo, w atariki jest ślad tylko przy 1200XL.

//EDIT: dobrze czytam: bit 0: HELP, bit 7: CONTROL, bit 6: SHIFT ?

___
Press play on tape...

4

nie ma osobnej linii dla helpa jak i pozostalych klawiszy z listy, wiec zdekodowanie tego bedzie conieco klopotliwe
no ale sie da

przechodze na tumiwisizm

5

Normalnie wciśnięcie HELPa powoduje pojawienie się wartości $11 w KBCODE. System obsługuje to ustawiając HLPFLAG. Stosując technikę sprawdzania klawiatury taką, jak jest zaimplementowana w systemie nie da się traktować HELPa jak SHIFT. Da się tak traktować START, SELECT i OPTION, bo one są obsługiwane niezależne przez rejestr CONSOL.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

6 Ostatnio edytowany przez jer (2010-01-13 18:55:53)

Da się, da. Teoretycznie tak:
Podprogram sprawdza stan HLPFLAG i gdy jest zapalony - ustawia zmienną np. HF w stan 1. Wciśnięcie innego niż HELP klawisza skasuje (chyba?) HLPFLAG, ale podprogram po odczycie kodu następnego klawisza wie, że poprzedni klawisz był Help ze stanu HF. Jeśli ten następny klawisz jest w tablicy - ustawia odpowiednią wartość zmiennej HK i kasuje HF. Program główny już powinien wiedzieć co znaczy wartość HK.

Ale to jest elektryczna dmuchawka do gaszenia świec, bo są prostsze sposoby zgaszenia świecy ;)

7

Jeru - tylko, że klawiatura blokuje się na odczycie HELPa i nie dopuści do odczytu kolejnego klawisza.
Ale to przy standardowej procedurze testowania klawiatury.
Gdzieś ktoś pisał, że jeśli wyłączyć skanowanie i debounce w SKCTL i robić to samemu dałoby się testować różne kombinacje klawiszy - niekoniecznie SHIFT+ CONTROL+cośtam. Podobno wszystko jest pięknie opisane w dokumentacji do POKEYa... (nie mam aktualnie atarki, żeby się tym pobawić :/).

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

8 Ostatnio edytowany przez zaxon (2010-01-19 19:32:25)

Czyli konfliktow nie ma, odczyt klawiatury bedzie  sprzetowy,  przez dodany interfejs, z pytaniem chodzilo  mi o to zeby to nie kolidowalo z jakims istniejacym oprogramowaniem. Dzieki serdeczne.

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

9

Gdzieś ktoś pisał.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari