1

czy ktos moglby napisac kawalek kodu, ktory by sie dal skompilowac, przelaczyl 65816 w native mode i w kolko czytal bajt z adresu $12345?

potrzebuje takiej pchelki do debugu hardware

candle

przechodze na tumiwisizm

2 Ostatnio edytowany przez Pin (2010-01-08 14:47:12)

.. i taki, który po przełączeniu się w tryb natywny nie zawiesi kompa na zwykłym XL OS :)

Candle - istnieje możliwość, by poprawić przykładowe programiki dla VBXE? - chodzi np. o Slide, który działa mi wyłącznie pod Mydłosem ;) - pod Spartą uruchamia się, lecz zamiast doczytywać grafikę z plików doczytuje bliżej nieokreślone śmieci.

... ostatecznie na dzień dzisiejszy istnieje w naturze LPEEK i LPOKE (na stronie Draco)

Kontakt: pin@usdk.pl

3 Ostatnio edytowany przez seban (2010-01-08 22:06:07)

ja w życiu nie pisałem nic na 65816, ale po przyjrzeniu się dokumentacji myślę że to może zadziałać:

    opt    h+c+

    org    $600
st  sei
    inc    $d40e
    
    clc
    xce

    sep    #%00110000

    ldx    #0

lp  lda    $12345,x
    sta    $bc40,x
    inx

    jmp    lp

    org    $2e0
    dta    a(st)

to czyta 256 bajtów od $12345...$12345+255 i pokazuje na ekranie jako kody internal Antica... jak chcesz jeden bajt to zmień "lda $12345,x" na "lda $12345".

ps1) kompilować mads-em
ps2) Nie wiem czy to działa ;) ale chyba powinno :)
ps3) dokumentacja WDC do 65816 to jakaś porażka

4

Candle - pytanko. Czy istnieje względnie prosty sposób "dołożenia" do 65c816 adaptera (64k liniowa, 1.79clk, 8/16bit natywny itd.) 1MB, lub więcej liniowego ramu? (szczegóły tutaj: http://hardware.atari8.info/65816.php )

Z przeznaczeniem do 65c816 adaptera sprzedałem onegdaj prawie 50 procków, więc pewnikiem co najmniej kilkanaście kompów istnieje w naturze z tą wersją rozszerzenia :)

Kontakt: pin@usdk.pl

5 Ostatnio edytowany przez Candle (2010-01-08 20:38:16)

pin, to offtop, ale coz
w tej chwili mam na "stanie" kompa mikeya i kombinujemy
komp nie ma juz dramu, tylko jedna kostke pamieci statycznej, kostka ma 128k i proba potraktowania gornej polowki tej kostki jako pamiec liniowa konczy sie fiaskiem
stad potrzeba odpowiedni soft do debugu
co do slajdszou to uzywa on tego samego kodu loadera co scroll i jak jeden cos laduje, tak drugi nie chce - ktos mial mi z tym pomoc, ale chyba trzeba odswiezyc mu pamiec

z obserwacji na analizatorze wynika ze not fi2in przychodzi za pozno zeby zatrzasnac wlasciwe adresy na ukladzie 573, co wiecej, probe zatrzaskiwania czegokolwiek, gdy procesor ma fi2in przybite do masy i nieaktywny sygnal BE powinno sie tez wybic z glowy

ja sam sprowadzilem troche tych ukladow dla ludziow, ale sam nie mam procesora - tj owszem, dostalem od stryja i od Adama Mownego procki do testow, ale musze je zwrocic, co nie motywuje mnie zbytnio do robienia czegokolwiek (bo jak zrobie zostane na lodzie)

[edit]

prawie jak sukces:
http://spiflash.org/atari/linear-mem.jpg

przechodze na tumiwisizm

6

a taki w obudowie plcc zadowala cie?
jak tak to ci jutro podrzuce...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

7 Ostatnio edytowany przez Candle (2010-01-08 23:22:07)

ram  liniowy dziala
electron zauwazyl ze mam konflikt na szynie podczas odczytu pamieci przez cpu, w ten sposob biedna kostka adresowala sama siebie ;)

przechodze na tumiwisizm

8

właściwie nic nie słychać na temat dopałki 65816 Candla, czyżby Candle nie dał rady?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

9

tebe, patrz wyzej - mial marna motywacje, wiec robil duzo innych rzeczy, w tym, do st

przechodze na tumiwisizm

10

hmmm. Czyli jest szansa na ram do '816 simple, pytanie tylko - czy to mi się do kompa zmieści, bo VBXE prawie nie dało rady :)

Candle: Scroll działa spod SDX, Slide - nie :(

Kontakt: pin@usdk.pl

11

pin: to wez panie jakiego magika od sdx i zacznij debug, bo tam naprawde nie ma nic innego niz w scrollu jesli chodzi o load - nawet adresy sie zgadzaja
a biedne plikow nie moze znalesc
ja nie jestem coderem na 6502 i tu moja wiedza w temacie sie konczy - zreszta to juz wiele razy podkreslalem

natomiast do twojego xegs'a to trzeba by nadstawke dorobic ;)

przechodze na tumiwisizm

12

o, bedzie 16bitowe atari... ziew,


wezcie sie z electronem i zrobcie zamiennik ANTICA, GTIA juz jest (VBXE). gdyby antica wsadzic do fpga to moze zniknie problem z odswierzaniem pamieci i haltowaniem cpu (+30% do morale) - kobity na to leca.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

Candle był zbyt  pewny siebie, teraz nie chce się przyznać do porażki

rozwiązaniem jest 65816 w postaci carta jako osobne środowisko, bo nawet jeśli u kogoś zadziała 65816 i ANTIC to okaże się że na innej Atarce np. Pin-ka ;) już nie

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

14

tebe, od elektronicznej strony po prostu nie wiesz o czym pierniczysz...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

15

pewnie nie, ale za to jak pierniczę :P

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

16 Ostatnio edytowany przez seban (2010-01-09 16:05:19)

jell, luz :) TeBe motywuje Candle ;) tak dość specyficznie ale wydaje mi się iż to jest rodzaj "motywowania" :)

17 Ostatnio edytowany przez Pin (2010-01-09 18:11:20)

tebe napisał/a:

rozwiązaniem jest 65816 w postaci carta jako osobne środowisko, bo nawet jeśli u kogoś zadziała 65816 i ANTIC to okaże się że na innej Atarce np. Pin-ka ;) już nie

W tym sensie, jeśli procek jest w carcie poza kompem to wydaje mi się, iż jest to rozwiązanie kompletnie pozbawione sensu - raczej ciężko by było skorzystać z dobrodziejstw '816 podłączonego w ten właśnie sposób. Idąc dalej tą drogą (wraz z Sabą :) ) można zastosować dowolnie inny procesor, bo co niby stało by na przeszkodzie :) ??

tendencje do niedziałania w pewnych przypadkach miały 65c816 sygnowane przez VLSI, poza tym - szukasz dziury w całym, bo niby dlaczego coś miało by nie działać :) - ?? hę ;)-

uprzedzając ciętą ripostę chciałem nadmienić, iż na moim kompie niekiedy nie działają programy nieprawidłowo zakodowane :) :P

Kontakt: pin@usdk.pl

18

wielu elektroników mierzyło się z tym tematem i żaden nie odniósł sukcesu, być może także z powodu zbyt wysoko postawionej poprzeczki czy bycia zbyt ambitnym, zawsze były jakieś problemy z działaniem czy stabilnością programów działających w turbo

jedyną dopałką która w opinii uzytkowników była OK to WARP, z tym że jak ktoś rzucił pomysł aby skupić się na WARP4 czy WARP7 i rozpocząć jej produkcję to wkracza Candle i ogłasza że zrobi lepszą i szybszą, zresztą nie tylko Warp-a to dotyczy, ktokolwiek wyszedł z jakimś pomysłem (Corina, Stereo, Covox) to Candle chciał pobić nowy rekord, a teraz nie starczyło mu czego? motywacji? trzeba ogłosić produkcję Warpa to Candle wyskoczy z kontrpropozycją, bo Candle potrzebuje konkurencji :)

był już wątek na temat Warp-a, Pasiu oferował aktualną dokumentacją dla wersji 7MHz z pomysłami usprawnień(podobnej szybkości dopałkę opracował Bob1200 z AAge), chodziło o przystosowanie Warpa do aktualnych rozwiązań elektronicznych, większej miniaturyzacji, Candle postanowił jednak pójść swoją drogą i opracować lepsze, szybsze etc.

strach pomyśleć co by było, gdyby Candle postanowił zrobić od nowa lepsze i szybsze VBXE Electrona ;) następne latka w plecy

w końcu trzeba skupić się na Warpie i pogodzić z tym że nie będzie 16MhZ bo się nie da i tyle

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

19 Ostatnio edytowany przez Pin (2010-01-09 19:25:12)

Warp7 jest o tyle zajebisty, że dla każdego normalnego programu napisanego dla atari zachowuje się jak 65c02 z 64k ram i normalnym zegarem. Dopiero wyjście powyżej $ffff daje moc na ramie liniowym '816 taktowanym z większą prędkością. Wydaje mi się, że jest to jedynie słuszne rozwiązanie, gdyż dopalanie "normalnej" pamięci powoduje zbyt duże zamieszanie i niestety 80% programów normalnie pracować nie będzie, bądź nie ruszy wcale. Dla przykładu w czasie testów Pasiowego wynalazku było to szczególnie widać - część liczonych demek faktycznie wyglądało zajefajnie, najczęściej renderowały większą ilość klatek, lub efekty kilkukrotnie przyspieszały - dopał zajebiście się też sprawował w przypadku gry ... EIDOLON; tak bardzo płynnie działającej nie widziałem nigdy wcześniej, ani też później ;) - jednak - wspomniany stopień zgodności w dół był mocno dyskusyjny i ze zdecydowaną większością oprogramowania występowały bliżej niezidentyfikowane problemy.

Candle - dogadajcie się po prostu z Pasiem i może warto zainwestować w Warp7? ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

20

dlaczego nie skorzystac z doswiadczen starych dobrych konstruktorow automatow i zrobic dla atari carta z dodatkowym dedykowanym odpowiedniemu zadaniu prockiem?


bo

16 bitow siorbie pisiora

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

21

xxl: bo musialbys miec do tego nowa plyte glowna, do czegos takiego przystosowana

pin: Pasiu nie schematow ma warp7 - tj. moze odtworzy je jak bedzie mial atarke od laoo.
tebe: nie ma sie nad czym skupiac - bo po prostu procz kompa laoo obecnie ponoc nie ma ani takiej dopalki, ani jej schematow. co do vbxe - candle zrobil nowe, lepsze, szybsze i az dziwne ze o tym nie wiesz...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

22 Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2010-01-10 19:44:02)

Mam wersję WARP7 stabilnie działającą na 7 MHz (na 14 MHz uruchomić się da, ale np kod w wysokiej pamięci już nie pójdzie). Mogę komuś dać do reverse-engineeringu jakby ów ktoś był zainteresowany.

Wg mnie w stronę 65c816 z liniową pamięcią trzeba pójść. Najlepiej z możliwością wyboru, w którym banku ma być pamięć atari do odczytu i do zapisu osobno (domyślnie $00/$00). Ale ja tam się nie znam...

23 Ostatnio edytowany przez tebe (2010-01-10 22:38:31)

czyli kluczem do sprawy Warp7 jest Laoo, bo dokumentacja jest tylko do Warp4

jellonek, Candle zmodernizował VBXE, we współpracy z autorem i pomysłodawcą rozwiązania Electron-em, i jak widać modernizacje mu wychodzą, a skoro jesteś jego "prawą ręką" czy też jego adwokatem to podsuń mu pomysł modernizacji Warp-a

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

24

nie jestem ani jego prawa ani lewa reka, ani tez nie konczylem prawa.
btw. gdzie widziales dokumentacje do warp4? chetnie sie z nia zapoznam...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

25

niewiem czy to do końca w temacie, ale komodorowcy mają SuperCPU na 65816, który podpina się do expansion port.
http://www.cmdweb.de/scpu.htm