1 Ostatnio edytowany przez pavros (2009-12-20 20:27:50)

Przedstawiam kolejny build IK+ (0270). Oficjalna strona projektu będzie zupdate'owane dopiero ponowym roku, ale ponieważ xex jest już gotowy to postanowiłem go udostępnić jeszcze przed świętami.

Oto release notka:
1. Dodana muzyka.
2. Nieznacznie zmieniona obsługa klawiatury.

Funkcje klawiszy:
- Tło:
N - Przełącza tryb nocny/dzienny. Ten przełącznik zastępuje przełączanie kolorów nieba i wody istniejące w wersji na C64. Inspiracją dla trybu nocnego było demo Falcon.
R - Zmienia kolor odbicia słońca w wodzie. Troszkę inaczej niż w wersji C64.
W - Zmienia zachowanie fal (4 możliwe algorytmy). Dokładnie jak w wersji na C64.
Q - Włącza animację pająków. Domyślnie wyłączona. Po wciśnięciu Q następnym animowanym zwierzęciem jest zawsze pająk (by łatwo było sprawdzić, czy na pewno się włączył).
E - Ustawia krótki czas pomiędzy animacjami zwierząt w tle. Domyślnie czas ten jest dłuższy. Tego przełącznika nie ma w wersji C64.
- Dźwięk:
S - Włącza/wyłącza efekty dźwiękowe.
T - Włącza/wyłącza ścieżkę dźwiękową.
V - Przełącza wysoką/niską głośność ścieżki dźwiękowej.
- Inne:
D - Wymusza opadanie spodni zawodników.
Spacja - Pauza. Na razie nie można z tego stanu powrócić do gry!

Jeśli klawisz jest wciśnięty razem z Control to odpowiedni przełącznik zostanie wyłączony lub ustawiony na wartość domyślną.

Sposób gry na razie się nie zmienił. Wciskając START przechodzimy do kolejnej rundy (o ile nie przekroczyliśmy 20000 punktów).

Xex

2

święto, normalnie święto :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3

:-)

4 Ostatnio edytowany przez Jacques (2009-12-20 21:07:32)

Wspaniale, że jest postęp w temacie IK+, wielkie wielkie DZIĘKUJĘ :) To będzie prawdziwy hit! Muzyka REWELACYJNIE skonwertowana, brzmi lepiej niż na C64!

5

Czy brzmi lepiej niż na C64 to nie jestem pewien. Na pewno brakuje tu efektów fali trójkątnej, zmiany współczynika wypełnienia fali prostokątnej oraz filtrów. Ale w sumie też jestem bardzo zadowolony z wyniku konwersji. :-)

6

No fajnie, fajnie. Muzyka też spox, przydało by się może nieco player zoptymalizować, bo z deka przycina.

Co do fali trójkątnej, to jest ona możliwa w do uzyskania na POKEYu, ale:
1. zajmie 2 kanały (0+2)
2. dźwięk będzie bardzo cichy.

Kiedyś na AtariAge zapodałem WAV-a z covera muzy z Ninja, własnie z użyciem owego "trójkąta". Dla podgłośnienia nałożyłem na niego typowy atarowski prostąkąt. Efekt można sprawdzić w załączniku do jednego z moich postów.
Mała uwaga: dźwięk "lead" zajmuje tu 3 z czterech kanałów.

I Ty zostaniesz big endianem...

7

Wg mnie ta muzyka brzmi lepiej, bo na C64 niektóre partie/dźwięki są jakieś za ciche... A u nas wszystko wyraźnie, doobitnie :)

8

W ogóle muzyka na C64 jest bardzo cicha w grze ponieważ jest ustawiona na głośność 4 w skali 0-15. Ja zrobiłem podobnie ale dodałem możliwość zwiększenia głośności do maximum klawiszem V.
Miker: co konkretnie masz na myśli mówiąc, że player przycina? Nierównomierną prędkość? Co do trójkąta, to właśnie z powodów, które wymieniłeś raczej nie ma możliwości użycia tej opcji. Na szczęście brak trójkąta jest stosunkowo niewielkim problemem. Wg mnie brzmienie fletów w tej muzyczce na przykład jest całkiem przyzwoite mimo prostokąta.

9

na stronce nie ma zadnej informacji o tym czy dziala na ntsc - no wiec nie dziala

przechodze na tumiwisizm

10

@pavros:
Może źle powiedziałem, że przycina. Mam wrażenie, że tempo nie jest równe do końca. Chyba, że ta muza "tak już ma". :)

Ogólnie fajna konwersja. Przyznam, że do mojej MPT-kowej wersji po prostu już nie miałem siły.

Rozumiem, że to sid, tylko wrzucony w bardziej "przyjazne" POKEYowi środowisko (czy może inne cudo?).

I Ty zostaniesz big endianem...

11

Dla mnie muza i cała gra jest miodzio :) Brawo Pavros!

12

@Candle: Tak, wiem, że nie działa na NTSC. Postaram się to poprawić w następnym releasie. Niestety zabrakło czasu w ramce, która w NTSC jest sporo krótsza, ale coś się wymyśli.
@miker: Masz rację, że tempo nie jest zbyt równe. Jest to zasługa Roba Hubbarda, który nie wiedzieć czemu, wprowadził do playera taki kod, który co 112 ramek VBL wprowadza jedną dodatkową "bezczynną" ramkę. Obliczyłem, że w skali całego utworu czyli 460 sekund zyskał 4 sekundy długości. Jedyne sensowne wytłumaczenie, to że zawarł kontrakt na utwór o długości 460 sekund :-) a tu mu trochę zabrakło. Jak widać, moje dążenie do maksymalnej zgodności z oryginałem w tym wypadku okazało się przesadą. Właśnie słucham muzyczki w wersji bez tego dziwnego wydłużania i teraz tempo jest już ok. W następnym release wrzucę tą poprawiona wersję.
Co do samej konwersji, to początkowo myślałem o czymś takim jak SID2POKEY Świętego, ale po głębszej analizie stwierdziłem, że w ten sposób nie uzyskam ani dobrej jakości dźwięku ani dobrej wydajności playera. Ostatecznie zdisasemblowałem player Hubbarda i przeprogramowałem go do współpracy z POKEYem. Zmiany dotyczyły przede wszystkim generacji różnych efektów jak vibrato, portamento, obsługi tablicy częstotliwości czy wreszcie definicji instrumentów i obsługi rejestrów POKEYa. Nie obyło sie również bez zmian w samym zapisie nutowym, ale były one bardzo niewielkie.
@mariuszbox: Dzięki.

13

Rewelacyjna historia z tymi 460 sekundami ;) Ciekawe czy Hubbard by się przyznał po latach :) A sam efekt przepisania playera na Atari rewelacyjny, ta muzyka to jeden z highlightów tego release-u, tak samo jak tryb nocny :)

14

No, przyznam to i ja. A byłem przekonany, że to player nie wyrabia w ramce. :D

I Ty zostaniesz big endianem...

15

nie wiem na czym problem polega, ale o ile odpaliłem to na emu to efekty dźwiękowe są, lecz muzyki nie ma :)

Kontakt: pin@usdk.pl

16

a nie ma to zwiazku z wersja pal/ntsc? spowolnienie wersji ntsc playera?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17 Ostatnio edytowany przez Pin (2009-12-21 23:54:39)

kur*na, jak się włącza MUZYCZKĘ?? :)


... nie odpalam na razie na Atari, bo jak praktyka wykazuje więcej uruchomisz na emulatorze. Dziwne ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

18

@Pin: Głupie pytanie, ale którą wersję xex odpalasz? Muzykę włączasz/wyłączasz klawiszem T.

19

PIn - tak samo sie zrobilem; ) -zassaj xex z koncowki posta, a nie z pierwszego linka : )

20 Ostatnio edytowany przez Pin (2009-12-25 20:19:58)

czyli na oficjalnej stronie jest nieaktualna wesja? :) :P


Pavros: - dasz radę poprawić playera tak, by grał to samo na dwóch pokeyach?

i jeszcze jedno; po "zatrzymaniu" zawodników klawisz /start/ powoduje wznowienie gry. Na real Atari, jeśli grę uruchamiamy spod dosa tak mi się nie dzieje - z wyjątkiem sytuacji w której program uruchamiam spod inita (sdload) :) -

Kontakt: pin@usdk.pl

21

@Pin: Czy problem ze Startem dotyczy również wersji 0270? Dodałem specjalnie wpis wartości $08 do rejestru Consol przed jego odczytem. Jeśli to nie pomogło to nie mam pojęcia dlaczego rejestr Consol zwraca wartość inną od oczekiwanej. W  jakich dosach masz ten problem? Czy jest możliwe, że rejestr Consol zachowuje się różnie w zależności od jakichś ustawień w innych rejesatrach GTIA?
Co do zmiany w playerze, to mogę ewentualnie dodać przełączanie sposobu odgrywania jakimś klawiszem. Ale widzę tu kilka wariantów, bo przecież są jeszcze efekty dźwiękowe. Można by pomyśleć o odgrywaniu efektów na jednym pokeyu i muzyki na drugim - wtedy bez przerywania. Albo wszystko tak samo na obu. Można też podzielić muzykę na dwa pokeye a efekty na obu. Z pewnością takie urozmaicenia będę dodawał na samym końcu, o ile będzie miejsce w pamięci.

22

tak - problem ze startem dotyczy wersji 0270 i wygląda dokładnie tak, jak opisywałem wcześniej.

... zajebistym by było, gdyby muzaka grać na obu pokeyach z lekkim opóźnieniem, a effy rozłożyć na stereo (opcjonalnie po wykryciu hardware'u) - czyli odgłosy walki dla trzech zawodników rozłożyć dla przykładu L, LR, R :)

Kontakt: pin@usdk.pl

23

pin: ta i jakby sie plejery miejscami zamienyly kicha by byla w synchro obrazu z dzwiekiem...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

24

o opóźnieniu mówiłem w sensie dokładnie takim, jak MacGyver zastosował dla modułów mono (np. cmc/mpt) w MegaPlayer 1.6/2.0b.

Kontakt: pin@usdk.pl

25

a ja pisalem o rozlozeniu odglosow walki na l, lr, r

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep