Do porównania:
http://visual6502.org/images/C012295_CT … _1600w.jpg
http://visual6502.org/images/C014805_GT … _1600w.jpg

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

2

Tak wizualnie to różnica nieznaczna.. a jaka różnica w działaniu...

3

fejk, nie ma tam pojemnikow na 256 farb

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Oczywiście, że fejk - wszyscy przecież wiemy, że GTIA i CTIA są prostokątne.

___
Press play on tape...

5

Prostokątne. I dlatego rozdzielczość pozioma jest inna od pionowej.

6

A ja tam sobie myślę, że te "podobne" obszary to są PMG. To jest jednak kawał logiki.

Co za problem dodać tryb 16 leveli? albo 16 kolorów? to na bramkach można zrobić ze strumienia DMA (rejestr przesuwający + latch na4 bity i co 4 bity zatrzeskujacy się na nowo. A wyjście - na kolory, odcienie lub sięgnięcie do rejestrów i mamy słynny bug GTIA z przesunięciem o cykl koloru piksli w trybie rejestrów.