Odswieżyłem ostatnio trochę gier na ST/E. Zacząłem im się przyglądać z czysto technicznego punktu widzenia. Oto moje typy jeśli chodzi o technikalia jakie wdrożono do gier ku zadowoleniu gracza:

1. Enchanted Land (ST) - majstersztyk !
2. Lethal Xcess (STE).

Inne typy ?

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

2

myślę że Jim Power

2xAtari Jaguar + 1xJaguar CD + BJL, SkunkBoard rev.3, SkunkBoard SillyVenture Edition. , 16CD + 22cart
Atari Falcon 030/14MB + CT63/256MB + SuperVidel + SVEthLANa + CF16GB + DVD HP SCSI

3

Obsession!!!

4

Lethal Xcess
wings of death
fire and ice
rysky woods

5

W sumie to jeśli chodzi o "technikalia" to można dodać Stardust. Ale tylko tunele, bo ta część asteroid'owa to żadne tam "technikalia" :P

6 Ostatnio edytowany przez jury (2012-01-26 17:49:58)

Jeszcze ktoś powinien dodać Substation, bo ja tego nie dodaje :P

MM'a proszę o wybaczenie za posta pod postem, ale w pracy nie mogę edytować, Reply'ować czy co tam,  mogę tylko pisać przez szybką odpowiedź. Dziwactwo :/

7

Na technikaliach zbytnio się nie znam, ale jak dla mnie to No Second Prize robi nadal wrażenie...

Atari Falcon + CT63; Atari 1040 STE 4 MB RAM; Atari Jaguar
grzeniu napisał/a:

2. Lethal Xcess (STE).

A broń Boże, to jest gra na ST.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

Yerz: ale na STE działa lepiej.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

10 Ostatnio edytowany przez grzeniu (2012-01-26 19:31:47)

Dokładnie tak. Sporo gier było STE Enhanced lub STE Only i ta należy do tej pierwszej grupy. W zasadzie należało by to jeszcze doprecyzować.

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

11

grzeniu napisał/a:

Sporo gier było STE Enhanced lub STE Only

Nieprawda! Takich gier było niewiele. W sumie tylko kilkadziesiąt, z czego większość miała tylko "kostetyczne dodatki" STE.
Kiedyś była lista praktycznie wszystkich gier z opisem co dana gra wykorzystywała z dodatków STE, ale ta lista od dawna nie działa a webarchive coś nie bardzo chce tą listę przeglądać:

http://web.archive.org/web/200706182329 … amp;page=1

12

Sporo to nie znaczy tysiące. Te kosmetyczne dodatki to właśnie STE Enhanced.

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

13 Ostatnio edytowany przez jury (2012-01-27 07:36:05)

"Sporo" to pojęcie absolutnie względne. W tym przypadku ja je zdefiniowałem tak: ilość gier na całą platformę STx/ilość gier z wykorzystaniem STE = prawie 0 :P

Gdyby ktoś kompletnie nie znający platformy STx przeczytał Twoje: sporo gier wykorzystuje STE, to zgadnij co by pomyślał jeśli chodzi o ilość gier na STE przy założeniu że na całą platformę STx wyszło kilka tysięcy gier?

Edit:
O, udało mi się ugryźć webarchive tak aby zobaczyć całą listę tych gier:

http://liveweb.archive.org/http://atari … .com/html/

Oczywiście nie wszystkie są pewniakami, jest tam wiele niezweryfikowanych a cała lista ( włącznie z tymi niezweryfikowanymi ) to 77 pozycji :)

14 Ostatnio edytowany przez grzeniu (2012-01-27 07:51:22)

jury napisał/a:

"Sporo" to pojęcie absolutnie względne.

Oczywiście! Biorąc pod s0późniony o lat kilka moment wprowadzenia STE na rynek to całkiem sporo gier zostało wydanych wspoerających tę platformę (mniej lub bardziej) ;)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

No, jak gra jedyne co wykorzystuje to rozszerzona paletę STE, to takich można nie brać pod uwagę. Dla mnie kryterium to użycie shiftera, blittera albo przetworników. Od biedy może być support dla dodatkowych kontrolerów.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

16

Adam Klobukowski napisał/a:

No, jak gra jedyne co wykorzystuje to rozszerzona paletę STE, to takich można nie brać pod uwagę.

Chyba żartujesz, a co to nie ficzer STE ?

Blitter odpada bo miała go Mega ST, więc nie należy kojarzyć tylko z STE.

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

17 Ostatnio edytowany przez jury (2012-01-27 09:35:01)

Dobra, dla zluzowania cyców ( bo wątek znów idzie nie w tą stronę :) ) to jeśli chodzi o technikalia, to jakieś tam niewielkie mógł mieć Sleepwalker.

Ale żeby nie było :P

Adam Klobukowski napisał/a:

No, jak gra jedyne co wykorzystuje to rozszerzona paletę STE, to takich można nie brać pod uwagę.

Dokładnie, ja tez takich nie biorę :) Więc z listy 77 ( z czego pewnie po weryfikacji ostatecznie jest z 60 ) to już niewiele zostaje :)

grzeniu napisał/a:
jury napisał/a:

"Sporo" to pojęcie absolutnie względne.

Oczywiście! Biorąc pod s0późniony o lat kilka moment wprowadzenia STE na rynek to całkiem sporo gier

STE wyszło w 89  ( fakt, troche pozno )i    jeśli chodzi o rynek gier na ST który niejako żył do 93 ( a nawet 94 ostatnie niedobitki ) to mamy ładnych kilka lat.
Policz sobie ile z tych 77 gier to "nie gry" :P bo ja shareware, PD itp nie uznaję ( kolejne klony arkanoida, pacmana, asteroidsa ... ) Do tego wykluczając te które "rozszerzały się" wyłącznie poprzez paletę 4096, to z komercyjnych rozwiązań zostanie kilkanaście? Jak na kilka lat życia tego komputera to faktycznie sporo! Ale to tylko mój punkt widzenia tej sprawy.

Grzeniu, paleta STE to tylko kosmetyka, więc nie ma się czym ekscytować. Blitter dopiero z wyjściem STE zaczął być szerzej wykorzystywany, bo MEGA była rzadką maszyną, tak więc zaliczałbym Blitter do ficzrów STE.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

19 Ostatnio edytowany przez grzeniu (2012-01-27 12:46:25)

Dzisiaj może nie ma się czym ekscytowac ale w 1991 kupiłem STE bo miało właśnie 4096 kolorów :) Znajomym z ST (512 kolorów) gul wówczas podskoczył :)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

Jak dla mnie to jest (i zawsze była) najmniej istotna cecha STE. Może po prostu jestem daltonistą ;)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

21

No to dowiodłeś że ta paleta STE to nie kosmetyka tylko poważne przedsięwzięcie w STE ze strony Atari :D :P

22

Tak i reszta ficzerów też. Aha, Falcon to też kosmetyka :) ;)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

23

Aha :P
Się mi jeszcze przypomniało, napchaną trochę technikaliami był No Buddies Land

No już nie przesadzajmy, ale po prostu wydaje mi się że dorzucenie do każdej składowej jednego bicika naprawdę niewiele wiele do tematu nie wnosi. Parę tranzystorów więcej. Co innego shifter, blitter czy przetworniki - tu są całe nowe elementy.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

25 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2012-01-27 15:23:10)

w drugiej połowie lat 80tych zarówno Atari jak i Commodore nie robiło poważnych updejtów w segmenci customerskim.
róznice pomiędzy seriami /|\ 520/1040 ST/STE  jak i pomiędzy A1000/500/500+/600 były znikome.
takie były czasy

jak sobie tak myślę to i w 90tych było podobnie:
technicznie A1200 jest updejtem A500 a Falcon - STE

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org