1

Zawsze zazdrościłem Amigowcom gier które nie ukazały się na STka a które w latach '90 były prawdziwymi kilerami

Agony  http://www.youtube.com/watch?v=0A09oDAALJc
Banshee  http://www.youtube.com/watch?v=HGcgsO_R … re=related
Battle Squadron  http://www.youtube.com/watch?v=6JDJOaTc … re=related
Benefactor  http://www.youtube.com/watch?v=jjlo6l8N … re=related
Desert Strike  http://www.youtube.com/watch?v=7POlttlLfT4
Flink  http://www.youtube.com/watch?v=VgseYSBMOa8
LionHeart  http://www.youtube.com/watch?v=BoiHk_3s … re=related
PP Hammer  http://www.youtube.com/watch?v=ohzUmuFLt_s
Ruff'n'Tumble  http://www.youtube.com/watch?v=2Kvpm4t4 … re=related
Shadow Of The Beast 3  http://www.youtube.com/watch?v=nKwtjsDcvb4
Super Frog  http://www.youtube.com/watch?v=5GQqdGza … re=related
Walker  http://www.youtube.com/watch?v=3lQJ9UEG-Co

byłoby jeszcze trochę ale cóż choćby strategie czy pinbale :/
A wam brakuje jakiegoś tytułu lub może jakiś jest?

2xAtari Jaguar + 1xJaguar CD + BJL, SkunkBoard rev.3, SkunkBoard SillyVenture Edition. , 16CD + 22cart
Atari Falcon 030/14MB + CT63/256MB + SuperVidel + SVEthLANa + CF16GB + DVD HP SCSI

2

Banshee wyszedł tylko na A1200/CD32

naomiast Bubba'N'Stix był fajnym platformerem: http://www.youtube.com/watch?v=7gtKMOVxU3Y

gep/lamers^dial

3 Ostatnio edytowany przez Ryszard Mauersberg (2012-01-15 20:37:40)

Flashback , na Atrari tylko Jaguar  , a szkoda .http://www.youtube.com/watch?v=EauQflxrZH0

Wiedza na temat tego co było jest niezbędna w celu właściwej oceny tego co jest obecnie ,oraz kształtowania tego co będzie póżniej.

4

grałem na ST w grę podobną do Banshee.
Agony utwkiła w mojej pamięci jako bardziej płynna niż tym jutubie, teraz jak tak patrzę to ST swobodnie by ją uciągneło

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

5 Ostatnio edytowany przez grzeniu (2012-01-15 20:59:49)

Posiadałem JIL STE jak i Amigę 500 w latach świetności tych maszyn. Ta pierwsza leżała na łopatkach jeśli chodzi o gry pod każdym względem. Apidya, Arabian Nights czy wspomniane już Agony, SotB III.  Nie mówiąc nawet o grach wydawanych na obydwie te platformy jednocześnie. Pierdzenie YM w grach doprawadzało do białej gorzączki. STE było tworem spóźnionym więc nie ma co porównywać. Należy się ogromny szacun dla programistów JIL, którzy potrafili programowo wydusić z ST to co w Amidze załatwiały custom-chipy jednym tchnieniem strumienia bajtów ;)
Gry spod znaków Core, Team 17, Psygnosis to naprawdę był majstersztyk !

Arabian Nights: http://www.youtube.com/watch?v=xSWM6nanGMI
Apidya: http://www.youtube.com/watch?v=L3gIjMm2P-g

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

6 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2012-01-15 21:52:47)

cóż się dziwić, Amiga z założenia była konsolą do gry z dodatkową klawaturą. Miała więc parę fajnych sprzętowych ficzerów.
No ale moje ulubione gry typu  Lotus, Vroom, Wings of death, Thunderhawk na ST czy Pinbal i Stardust na STE niczym nie ustępowały Amigowym grom.
Ja za to, jako użytownik z drugiej strony barykady, miałem niezły ubaw z częstego "guru meditation" u moich amigowych znajomych (brak stabilności systemu w A500 była porażająca, przy tym TOS wydawał się ultra stabilny). Albo próba 'profesjonalnej pracy' czy chociażby zwykły edytor tekstu na A500 na migającym telewizorze (interlace rządzi ;) ). Przesiadka z ST High w 70hz na TV była koszmarem :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

7

Wiesz to co piszesz można z powodzeniem odwrócić: guru meditation = bomby w ST (guru wyskakiwało często przy nieudolnie skrakowanym sofcie i nie ma nic wspólnego z niestabilnością systemu), hardware w Amidze z której strony nie patrzeć = ST(E)+more, more, more... O założeniach jako konsoli nie słyszałem :) Interlace na  migającym telewizorze - ST w ogóle nie miał możliwości odpalenia ST high na TV - to jest opcja. Podłącz do Amigi monitor...

Ogólnie rzecz biorąc na niekorzyść Amigi działa li tylko baaardzo brzydki interfejs w workbenchu - ogólnie patrząc na soft na niej rzuca się w oczy jedno: brak spójności , kupa wspaniałych możliwości i tfu(!)rcy bez krzty gustu czy wizji plastycznej.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

8 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2012-01-15 23:15:26)

wieczor, przede wszystkim moim celem nie było wywołanie flame-war tylko podzielenie się moimi spostrzeżeniami z tamty lat.

Tak więc z jednej strony wrażenie było fajne - kolorowsze niż na ST gry z samplowanym dzwiękiem, z drugiej strony już nie tak fajnie -  pstrokaty desktop na dość niestabilnym systemie okraszone migającym obrazem.

na początki lat 90tych, wśród moich znajomych scandubler czy monitor (zresztą interlace na monitorze RGB też jest straszny) były rzadkością. W sumie to nie spotkałem się wtedy z monitorem na Amidze.

Oczywiście tak jak piszesz wszystko można odwrócić, nie każdemu może pasować tryb STHigh czy ascetyczny desktop. Gracz raczej nie skusi się na złącze twardego dysku czy moniotr tpu paper-white.

co do STE i A500 to troszkę przesadziłeś z "more" bo różnica jest naprawdę niewielka,

w sumie to i Atari i Commodore trochę przespały koniec lat 80-tych, obie nie wydały nowszej generacji sprzętu na rynku konsumenckim (pomijam Mega STE i  TT bo to był rynek Pro oraz A600 bo zmiany były kosmetyczne)
A i początek lat 90tych był średni - A1200 powstała na bazie A500 - ten sam blitter, ta sama wolna szyna pamięci itd., Falcon trochę za drogi...

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

9

wieczor napisał/a:

guru wyskakiwało często przy nieudolnie skrakowanym sofcie i nie ma nic wspólnego z niestabilnością systemu

A jakie mialo to znaczenie dla masowego uzytkownika a500?

10 Ostatnio edytowany przez Jacques (2012-01-16 08:06:59)

Cyprian napisał/a:

wieczor, przede wszystkim moim celem nie było wywołanie flame-war tylko podzielenie się moimi spostrzeżeniami z tamty lat.

Cyprian napisał/a:

cóż się dziwić, Amiga z założenia była konsolą do gry z dodatkową klawaturą.

Skoro nie flame to skąd masz takie informacje? Jay Miner projektował Amigę jako konsolę, hmm...
To, że sprzętowo wygląda tak a nie inaczej i radzi sobie doskonale z grami, chyba nie uprawnia takiego wniosku ;)
Owszem, od samego początku podkreślano na prezentacjach jej możliwości "multimedialne", ale jako komputera do użytku domowego z multitaskingiem. Sam design A1000 także nie uprawnia szalonej tezy o konsoli ;)

11

Jacques, nie raz o tym słyszałem czy czytałem chociażby wiki "There, they started to create a new Motorola 68000-based games console, codenamed Lorraine"
no ale nie upieram się przy tej konsoli.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

12 Ostatnio edytowany przez mkm (2012-01-16 09:31:03)

Jacques napisał/a:

Sam design A1000 także nie uprawnia szalonej tezy o konsoli ;)

Patrz na http://en.wikipedia.org/wiki/Jay_Miner
"There, they started to create a new Motorola 68000-based games console, codenamed Lorraine, that could be upgraded to a computer"

Taki byl zamysl Miner'a, ktory dopiero pozniej wyewoluowal w kierunku A1000. A1000 to tak na prawde Lorraine w obudowie desktop z dolaczona klawiatura.


Edit: Cyprian chyba pisalismy posty jednoczesnie;)

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

13

Acha, dzięki za wyjaśnienia :)

14

Dodatkowo tu i tu. Jak i w wielu jeszcze miejscach.

15 Ostatnio edytowany przez jury (2012-01-21 14:55:08)

O, temat jak zwykle poszedł w inną stronę :)
Mi brakowało:
Pinball Dreams, Pinbal Fatasies, Reunion,  The Settlers, Syndicate, UFO - Enemy Unknowk, Flashback, Dune 1, Dune 2, Worms, Ruff 'n' Tumble, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Shadow of the Beast 3, Mortal Kombat 1, Mortal Kombat 2, Superfrog, Perihelion, Lionheart, Alien Breed 1, Alien Breed 2, Benefactor, Legend of Kyrandia, Moonstone, Apidya,  Body
Blows 1, Body Blows Galactic, Desert Strike, Desert Jungle Strike, James Pond 3, Jaguar XJ220, Ambermoon, Beneath a Steel Sky, DreamWeb, Darkmere, Dragonstone, Elfmania, Fury of the Furries, Hired Guns, Legacy of Sorasil, K240, Kingpin, Lost Vikings, Project-X, Soccer Kid, Space Hulk, Chuck Rock 2, Flink, Arabian Nights, Yo! Joe, Mr Nuts, Pugsy, Kid Chaos, Cool Spot, Pegasus, Universe, Curse of Enchantia, Traps'n'Treasures, Alladin, Jurrasic Park ... To tylko tak na szybko. Pewnie lista była by conajmniej 14 razy dłuższa gdybym sobie przypomniał wszystkie gry na które się śliniłem widząc zdjęcia, opisy i oceny w czasopismach z tamtych lat.

A, mi brakowało nawet dodatków w istniejących grach na ST. Taki przykładowo Chaos Engine, Chuck Rock ( i trylion innych gier ) miały np muzyke ( ale nie tylko, bo inne gry były np bardziej kolorowe, płynne czy co tam jeszcze ) na Amidzie, na ST wielkie nic przez całą grę.

16

tutaj znajdziecie listę gier ST nie przeportowanych na Amigę
http://forum.classicamiga.com/forum/sho … -the-Amiga

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

17 Ostatnio edytowany przez conrad (2012-01-16 14:53:13)

A zamysłem Tramiela było dokopać Commodore z flagowym C-64 z czego pojawiło się Atari ST czyli C-64 killer :) Akurat wyciąganie Amidze iż za niedoszłego przodka miało koncepcję konsoli jest nieco śmieszne. Lorraine nie Lorraine, Amiga 1000 czy nie 1000 - kariera Amigi i jej fenomen rozpoczął (i tak naprawdę skończył) się na A500, której specjalizowane układy wbijały oczy i uszy w blat.

A że ST było słabsze od A500? Nie jest to żadnym powodem do wstydu: Tramiel zebrał klocki jakie miał pod ręką i szybko zbudował bardzo nowoczesny na swoje czasy komputer 16-bitowy który pobił na głowę C-64. I który zrobił wielką karierę. Nie miał blittera? "Brzęczał" po yamahowemu? Ale był szybki, miał GEOS, myszkę, MIDI, pracował na 3,5"dyskietkach (co nie było takie pewne - trwała wojna standardów) i robił szalone wrażenie. Pamiętam jak czytałem o nim w Komputer (numer poświęcony Atari 8 i 16bit) i kopara opadała. Do teraz pamiętam tytuły :)

A Amiga się robiła i robiła. Droga A1000 rynku nie zdobyła. Dopiero A500 trafiła w gusta oferując świetną grafikę i niesamowity jak na tamte lata dźwięk pozostawiając w pobitym polu ST. Odpowiedź Atari w postaci STe była zbyt nijaka (i pod względem technicznym jak i marketingowym) i dopiero Falcon wzbił się ponad rywala (tj A1200). Tyle że za chwilę przyszedł leśniczy i wygonił chłopaków z lasu (PC).

Edit:
Jak słusznie zauważył marcin1040stfm: Nie GEOS tylko miałem na myśli GEM

Atari 800XE plus inne oraz pozostałe.

18 Ostatnio edytowany przez marcin1040stfm (2012-01-16 14:25:37)

Ja także jestem zdania, że Amiga była bardziej komputerem do gier i szeroko pojętych multimediów, a ST było z założenia komputerem do zastosowań profesjonalnych typu DTP i MIDI. Na korzyść ST wpływa doskonały tryb ST High, złącza MIDI, złącze twardego dysku (Amiga potrzebowała bodajże dodatkowego rozszerzenia żeby podpiąć dysk) i bardzo przejrzysty system TOS, który choć nie miał takiej wielozadaniowości jak Workbench, to był od niego o wiele bardziej user-friendly i wczytywał się szybciej dzięki umieszczeniu w pamięci ROM (dla mnie wczytywanie Workbencha pod WinUAE trwa zdecydowanie za długo a co dopiero na real Ami). Wielkim plusem dla ST jest też to, że format dyskietek jest w nim kompatybilny z PC, dzięki czemu można łatwiej przenosić dane z PC na ST. Amiga natomiast ma swój format dyskietki niekompatybilny z niczym innym, co może utrudnić życie ludziom, którzy chcą dziś zacząć swą przygodę z Amigą. Natomiast na korzyść Amigi wpływała doskonała grafika i zastosowanie blittera już w pierwszych modelach Amigi (Atari ST standardowo nie posiadało blittera. Dopiero w STE montowano go fabrycznie). Co do dźwięku to mnie podoba się zarówno ,,Yamahowe brzęczenie" jak i dźwięk w Amidze, chociaż w moim przypadku jestem zdecydowanym zwolennikiem Yamahowych chiptune'ów :)

A co do gier, których mi brakowało na ST, to na pewno będą to następujące tytuły: Flashback, Worms, The Settlers i Super Frog. Zawsze zazdrościłem Amigowcom tych gier i sądzę, że ST spokojnie dałoby radę z większością z nich, a jeśli nie ST, to STE na pewno. Za to na Amidze nie ma wielu moich ulubionych gier z ST, np.: Battle Zone, Bolo i Destruction Imminent :) Może nie powalają one jakimiś super efektami, ale ja te gry bardzo lubię, i ich brak na Amidze jest sporym minusem dla tej platformy ;)

conrad napisał/a:

Ale był szybki, miał GEOS, myszkę, MIDI, pracował na 3,5"dyskietkach (co nie było takie pewne - trwała wojna standardów) i robił szalone wrażenie.

Rozumiem że chodziło Ci o TOS. GEOS był przecież na C64 :)

Atari 1040 STFM (TOS 1.02, 1 MB RAM), Atari 520 STE (TOS 2.06, 4 MB RAM), Atari 800XE, magnetofon Atari XC12+Turbo2000, SIO2PC, Satandisk, monitor Atari SM 124 i SM 144 i wiele innych fajnych sprzętów :)

19

marcin1040stfm napisał/a:

złącze twardego dysku (Amiga potrzebowała bodajże dodatkowego rozszerzenia żeby podpiąć dysk)

Tak samo potrzebowała, jak wszystkie Atari ST potrzebowały. Z tym, że kupując sobie A590 dostawałeś od razu Fast RAM (i przy okazji zwykły kontroler SCSI), którego na ST mieć nie będziesz. Atari sprzedawało rozwiązania z dyskami MFM i RLL ze sprzątania magazynów i wyprzedaży :(

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

martcin1040stfm:
1) pierwszą maszyną w której był BliTTer było Mega ST. Ponadto blittery we wszystkich maszynach się trochę od siebie różnią (nie funkcjonalnie (z wyjątkiem Falcona), lecz np. timingami).
2) Flashback na ST ponoć był już ukończony, ale go nie wydano :(

IMO, ST de facto był bardzo budżetowa maszynką, złożoną z tego co było pod ręką, dopiero następne modele były bardziej przemyślane.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

21

dely napisał/a:

Z tym, że kupując sobie A590 dostawałeś od razu Fast RAM (i przy okazji zwykły kontroler SCSI), którego na ST mieć nie będziesz. (

No i mogło to być aż 8 MB Fast Ram, który dodatkowo przyspieszał Amisię.

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

22

dely: Faktycznie. Dyski wydawane przez Atari o zawrotnej pojemności od 20 do 60 MB były co prawda wystarczające w roku 1985, ale w latach 90-tych były już przestarzałe. Szkoda że Atari nie wyprodukowało swojego interfejsu SCSI dla ST i STE. Skoro w Mega STE i TT udało się umieścić wewnętrzny interfejs SCSI, to równie dobrze mógłby powstać zewnętrzny interfejs przeznaczony do starszych modeli serii ST. Co prawda powstały jakieś interfejsy produkowane przez inne firmy, jednak gdyby Atari stworzyło swój interfejs, to możliwe, że to rozwiązanie osiągnęło by większą popularność niż produkty innych firm, które w dzisiejszych czasach bardzo trudno zdobyć.

Adam K:
1. Dzięki, że mnie poprawiłeś. Faktycznie zapomniałem o Medze, jednak wg. mnie Blitter powinien się pojawić już w pierwszym ST, tak jak to miało miejsce w Amidze 1000.
2. Czyli jednak wydanie tej gry na ST było możliwe. Szkoda, że ostatecznie ta gra nigdy nie została wydana :(

Atari 1040 STFM (TOS 1.02, 1 MB RAM), Atari 520 STE (TOS 2.06, 4 MB RAM), Atari 800XE, magnetofon Atari XC12+Turbo2000, SIO2PC, Satandisk, monitor Atari SM 124 i SM 144 i wiele innych fajnych sprzętów :)

23 Ostatnio edytowany przez conrad (2012-01-16 15:08:02)

IMHO Atari ST miał być komputerem i do zabawy i do pracy - czyli dla każdego coś miłego. Gry na wysokim poziomie budowały masową sprzedaż, oprogramowanie użytkowe przekonywać rodziców do kupna komputerów. Złącza MIDI były strzałem w 10 i przedłużyły życie serii ST u osób profesjonalnie i amatorsko tworzących muzykę. Podobnie DTP. Ale Atari ST w założeniach miał i był komputerem stricte domowym. A że po ofensywie Amigi 500 seria ST w grach oddała przeciwnikowi pole? Cóż. Po latach Amiga oddała pole PC. A teraz PC powoli oddaje je konsolom. A za chwilę konsole staną się multimedialnym centrum rozrywki do grania, oglądania filmów, kupowania, chodzenia po internecie i gadaniu po sieci z wizją. Technologia idzie do przodu.

@marcin1040stfm: nie sądzę by Tramiel dysponował blitterem w momencie premiery Atari ST.

Z innej beczki: można narzekać na wielkości dysków jakie oferowało do ST Atari (oraz na ich przedpotopową konstrukcję) ale jeśli chodzi o rozmiary to Commodore do znacznie nowszych konstrukcyjnie Amig 600 wkładało dyski - fakt że na IDE - o szalonych 20 (podobno także 30) MB. Sam taki  miałem i powiem że po 3 miesiącach kupiłem 3,5" 420MB z czym dopiero dawało się pracować.

Atari 800XE plus inne oraz pozostałe.

24 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2012-01-16 15:13:53)

tu nikt nie pisał że do Amigi nie da się podłączyć twardego dysku,
tylko że ST standardowo MA dedykowany hardware (szybki kanał DMA) i MA dedykowane złącze do obsługi tego dysku. Amiga standardowo czymś takim nie dysponuje.
Do ST w 1986 można było kupić dysk podłaczany w prosty sposób jednym kabelkiem.
Do Amigi oprócz kupna dysku trzeba było trzeba było zakupić jeszcze specjalny interface (a590 to dopiero produkowany od 89)

i jeszcze jedno:
- Atari robiło dyski SCSI - Megafile 44 - dodatkowo MegaSTe ma złącze SCSI w środku
- do ST można było dokupić fastram 8MB - Marpet Xtra-RAM +8

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

25 Ostatnio edytowany przez jury (2012-01-16 15:15:34)

Cyprian napisał/a:

tutaj znajdziecie listę gier ST nie przeportowanych na Amigę
http://forum.classicamiga.com/forum/sho … -the-Amiga

Jakoż nie znam za bardzo tych gier, więc sobie w nie zerknąłem. Większość niszczy powalającym poziomem, nie ma co :P Ale w sumie z 5 jest ciekawych :)

Cyprian napisał/a:

Do ST w 1986 można było kupić dysk podłaczany w prosty sposób jednym kabelkiem.

A co to za kabelek? Bo przyznam szczerze że nie kojarzę możliwości podłączenia jakiegokolwiek dysku do ST bez interfejsu.