1 Ostatnio edytowany przez xxl (2012-01-06 15:23:48)

http://www.youtube.com/watch?v=lMpxI-lqIAs

nowy level format,
23 dodatkowe klocki (2x2) na grafike
zmodyfikowane powerupy i strzelanie

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Czy będzie kolorowo ?

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

3

kiedys mowilem, ze grafike do gry robi sie dluzej niz sama gre, dzis moge smialo powiedziec ze nawet sfx robi sie dluzej niz sama gre. a odpowiadajac - kolorowo to juz bylo

chyba ze jakis szlaczek...

;)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Fajnie. Nawet bardzo fajnie. A jakby było kolorowo, to już byłoby niesamowicie fajnie. I jeszcze najfajniej gdybyśmy się doczekali Sim City, DeathChase i Asteroids ;) Reszta jest fajna, ale budzi tę specyficzną idącą w lata niecierpliwość ;)

A "fajnie", to bardzo niefajne słowo, polonistka za młodu ostrzegała :)

5

Dla mnie super. Może być nawet mono. Najważniejsza jest grywalność.
Cybernoid 1 na zx był moją ulubioną wersją.

6

giera ładna, "nawet" w mono, czemu nie. Pytanie pomocnicze: w linkach z YT widzę przy okazji coś ciekawego:

http://www.youtube.com/watch?v=qmbzW1rH … re=related

skąd można pozyskać całą "kolekcję" owych muzyczek? Szukam i nie mogę tego namierzyć.

Kontakt: pin@usdk.pl

7

Mogę zadać głupie pytanie? Dlaczego właściwie tryb 8 i mono?

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

8

to nie jest glupie pytanie. tryb mono poniewaz mozna zaimportowac grafike z oryginalnej wersji (zero pracy), gdyby byl tryb kolorowy (w zalaczniku) nalezaloby zmienic cala grafike (wielokrotnie to przerabialem np. w hobgoblin2 zachcialo sie przerabiac grafike i skonczona gra lezy chyba 2 rok)

http://atari.pl/cybcolo.avi (dwa wulkany, a co)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

A której oryginalnej wersji? ZX? Bo na C-64 jest chyba 160x200 albo ja oślepłem

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

10

To może chociaż kolorowa wersja dla VBXE oprócz wersji mono? ;)

11 Ostatnio edytowany przez xxl (2011-12-28 20:44:38)

oryginalny czyli z zx spectrum, pozniej ta wersja byla portowana miedzy innymi na c64 co oczywiscie nie znaczy ze wersja z c64 jest gorsza.

http://www.worldofspectrum.org/infoseek … id=0001196

co do rozdzialki, silnik jest elastyczny, moze dzialac na waskim/normalnym i szerokim ekranie to kwestia przygotowanych leveli...

---
VBXE? bez problemu: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=8378

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12

Jaques: jesli bedzie "ladnie" napisane to zabawa z wymiana trybow czy elementow graficznych w celu "mutacji" nie powinna byc problemem :) slowo klucz: jesli :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

13 Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-12-28 20:49:49)

xxl napisał/a:

VBXE? bez problemu: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=8378

Jet Set Willy się dało bez realizacji tych postulatów... Ja wiem, że każdy pretekst dobry, żeby cisnąć Electrona i Candle o to, ale... :P
Przecież Cybernoid podobnie jak JSW ma statyczne komnaty, bez scrolla, itp. itd.

14

... no i prośba XXL, jeśli można ->> jeśli piszesz coś na VBXE to:

* zrób detekcję strony, na której siedzi karta
* detekcję rdzenia z wyprowadzeniem ewentualnego komunikatu w guście: potrzebny rdzeń 1.22, zainstalowany 1.0axtz.

bez powyższych użytkowanie softu dla karty jest co najmniej problematyczne, bo jest kilkanaście programów działających na 5 rdzeniach ... no i gówno się z tego robi niesłychane :)- a szkoda, bo jest co do zobaczenia.

Kontakt: pin@usdk.pl

15

To jest to o czym pisałem kiedyś, że alternatywne rdzenie to w zasadzie powinny być eksperymentalne, ale powinien być jakiś generic standard dla tych co nie robią cudów na kiju. No, i jest. Właściwie po przejrzeniu API nie potrafię doszukać się czegoś czego bym potrzebował więcej do wielu różnych gier (no bo jak to, na GTIA i ANTICU nie trzeba, a jak dla VBXE to nagle trzeba? :) )

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

16

jest taki standard, ale że sie niektórym nie chce zastosować - no to co ja (lub electron) moge?
detekcja od 1.20 jest standardowa
api od 1.20 jest standardowe
a ze xxl ma problemy z mysleniem jak wykozystac to co jest, za to nie ma problemow z wymyslaniem jakby tu utrudnic zycie innym forsujac swoje zmiany - coz

przechodze na tumiwisizm

17 Ostatnio edytowany przez xxl (2011-12-29 22:23:49)

@Pin, nie planyje wersji VBXE

> no to co ja (lub electron) moge?

Candle, Ty nie mozesz, Electron nie chce. jak zrobisz emulacje GTIA na poziomie tej Electrona to pogadamy ;-)

---
no i trzymajmy sie tematu :-) dyskusje o rdzeniach vbxe i samym vbxe do odpowiedniego watku kierowac prosze :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

18

jedyna emulacja jaka cie interesuje to ULA, ewentualnie AY, więc nie mamy o czym gadać

przechodze na tumiwisizm

19 Ostatnio edytowany przez xxl (2011-12-30 00:11:36)

poprzednim razem mowiles ze interesuje mnie tylko emulacja z80 ale widze ze baza Twojej wiedzy jest dzis dla odmiany lewy kciuk :-)

http://atari.pl/cyber1.avi

100% poziomow i grafiki przeniesiona

zmiany:
- joy w dol to bedzie zmiana broni a nie jak w oryginale klawisze 1-5
- kolizje zoptymalizowane ale do sprawdzenia

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

20

Upchnalbys tam stateczek z The Top 2 z ostatniej czesci. Jest przeciez gotowy. Wywal to to spectrumowe brzydactwo :)

21

no ale to jest kolorowy stateczek. kolorowy statek a cala reszta mono chyba nie bedzie dobrze wygladac.

poza tym chodza sluchy o jeszcze jednej tworzonej wersji cybernoida wiec pewnie i kolorowa powstaje :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

22 Ostatnio edytowany przez Jacques (2011-12-30 14:06:15)

Oby ta kolorowa nie "powstawała" tak jak Prince of Persia z Atari Age ;)

23

... lecz z czego widzę, to i tak zrobili kilka brzydkich screenów w G2F .. i na tym się pewnie zakończy temat PoP

Kontakt: pin@usdk.pl

24

tymczasem na planecie CYBER http://youtu.be/lMpxI-lqIAs


---
dodatkowy upgrade statku w stosunku do oryginalu

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

25

http://atari.pl/cyber1.avi

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.