51 Ostatnio edytowany przez secon (2013-03-22 08:53:08)

Candle a jaka jest najnowsza wersja Sideloadera, mam kartridż SIDE z pierwszej wersji, raz już flashowałem z rok temu.
w tym wątku widzę że jest sporo plików do flashowania, możesz mi wskazać który jest najnowszy i własciwy dla SIDE 1 ?
Tam piszesz o tym ze loader teraz generuje nowy dzwięk przy ładowaniu, czym się on różni?
Chodzi mi o pliki z postu #269
dziękuję z góry za informację.

http://www.atariage.com/forums/topic/18 … try2683389

52

to jest update dla v1 i v2
jesli ktos ma ultimate to prosze wylaczyc wsparcie dla side na czas flaszowania

Post's attachments

side-update.xex 17.07 kb, liczba pobrań: 24 (od 2013-03-22) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
przechodze na tumiwisizm

53

o dziękuję serdecznie. Rozumiem że flashowanie odbywa sie po uruchomieniu tego pliku jak dawniej?
A z tym dźwiękiem to jak jest jakiś inny naśladujący stacje dysków czy jak?
dzieki za pomoc
secon

54 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-03-22 12:26:05)

.. to jest *.com pod SDX, czy ładować jako *.EXE? - pytam w sensie tym, by program nie wykrzaczył się np. w czasie update ;)

EDIT:

... no i skaszaniłem sobie SIDE2. Nie mam ani loadera ani sdx.

Candle - ten update, to ładować spod SDX, czy z loadera?

Kontakt: pin@usdk.pl

55

Ja poprzednim plikiem odpalałem go z partycji tej od loadera co mam gry i wybierałem loaderem tego apdejta i samo się flashowało.

56 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-03-22 12:36:09)

moment, flaszuje teraz od nowa sparte, pozniej jeszcze raz ten loader.

EDIT:

ok, zflaszowałem sdx i co dziwne wstał mi loader. Problem tylko w tym, że loader nie daje możliwości rozpoznania wersji po numerze i nie wiem, czy to stary loader, czy nowy. Candle - da sie cos z tym zrobic?

Kontakt: pin@usdk.pl

57

Pin i sprawdz o co chodzi z tym dzwiekiem bo sie doczekac juz nie mogę. Generalnie to fjnie jest jak by był dzwiek wczytywania.

58 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-03-22 12:42:33)

No, słyszałem że coś takiego rzekomo jest. Nie wiem tylko po kiego Ci dźwięk ładowania z CF? Jeśli ma być adekwatny do dźwięku i prędkości sio, to przy prędkości side (choć widzę, że ten fat jest dość wolny - około połowa z tego, co jest pod spartados), to prawdopodobnie większość userów tego urządzenia skończy na wizycie u laryngologa :D

Dalej nie wiem, którą wersję loadera mam ;)

EDIT:

Sparta zdechła mi na tym side. Działa tylko loader. Tym razem nie mam pojęcia dlaczego tak się stało...

Kontakt: pin@usdk.pl

59

dzwieku wczytywania nie ma, za to mozna odpalic quick assembler, wczytac plik demo.asm i skompilowac wraz z includami wprost z fat32, lub jesli ktos woli sluchac 1000 muzyczek uzywajac rmt playera, oczywiscie wprost z fat32, bez wsadzania ich do jakis atrow
numerowanie wersji jest przewidziane od dawna, ale ze nie ma zadnego toola ktory przygotowywalby zestaw potrzebnych danych automatycznie przy kompilacji, nie jest zaimplementowane

przechodze na tumiwisizm

60

Pin weź mnie nie strasz, daj znać jak coś wymyslisz.

61

Candle: jakie dane sa potrzebne przy kompilacji?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

62 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-03-22 15:43:43)

Niemniej jednak, co widzę:

Jest co najmniej 10 urządzeń fleszowalnych, które można zaprogramować z poziomu Atari. Z czego widzę, to pech chciał, że w tym samym katalogu miałem rom sparty dla (chyba) IDE+, oraz SIDE. Flasher do side napotkał jako pierwszy plik rom do ide+ i zaprogramował tym SIDE. Skutki są oczywiste. Ok, odkręcam to teraz i dam znać, co jeszcze popsułem :D

EDIT:

Dalej kiszka. Loader działa, sparta leży.

SIDE2 zaprogramowałem plikiem:

SDX446DE.ROM 262144 2-01-13 12:54.

Przyznam w tej sytuacji nie bardzo mam pomysł jak to ożywić ;) Candle, Draco, Lotharek? :D

Kontakt: pin@usdk.pl

63

spytaj truba lub fjc :P

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

64

... Trub nie odpisuje zbyt szybko a z moim zrozumieniem eng. to Fjc równie dobrze mógłby napisać do mnie po chińsku ;) No nic, jak będą jakieś sugestie to piszcie tu. Jak nie, to przy jakiejś tam okazji (jakie party, albo co) to może Lotharek mi to przefleszuje.

Kontakt: pin@usdk.pl

65

祝你好運,然後。;)

66

Fjc - dobry masz translator? ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

67

Pin używaj tego ;p  http://translate.google.pl/#auto/pl/祝你好運,然後。

"wszystko się kiedyś kończy......."

68 Ostatnio edytowany przez willy (2013-03-22 22:17:26)

Pin napisał/a:

[...] to Fjc równie dobrze mógłby napisać do mnie po chińsku ;) [...]

Ino spełnił twe życzenie.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

69 Ostatnio edytowany przez secon (2013-03-22 22:49:06)

u mnie poszło dobrze mam nowego loadera z datą godziną i scrollem. Przy okazji zauważyłem że te poziome 2 linie testują uszkodzone GTIA, prawidłowo to jest poziomy gardient a na uszkodzonym jakby taki poprzerywany, zakłócony.

ps. wczesniej był fajniejszy dzwięk ładowania. Ale dzięki Candle dobra robota pełna profeska, jak komuś pokazuję tego loadera to się nadziwić nie mogą że to na Atari:)

70

dzwiek sobie poszedl, bo loader nie laduje juz sektorow, tylko bloki i dzwiek "stacji dyskow" zamienil sie w dzwiek "magnetofonu w turbo"
a jak byly ladowane sample, to grala muzyka
sa tez plusy, memlo obnizylo sie o 512 bajtow, doszedl driver cio dla programow, ktore szanuja dosa i chcialy by z niego skozystac - obecnie, bez zapisu, ale to sie zmieni, wiec jakby ktos chcial pisac na atari pod QA i swoje pliki przechowywac wprost na partycji FAT32/16 (bo i taka partycja jest wspierana) to bedzie mogl
loader moze wyswietlac obrazki podczas ladowania - bez wzgledu na stopien przeciazenia przerwaniami dli tychze
moze rowniez grac muzyke podczas ladowania - tak na pokeyu jak i na gtia, co zreszta robia niektore intra abbuca
wszystko to pozostajac kompatybilnym z systemem, czy tez cio
ergo?
jak ktos chce, to potrafi, a jak nie chce, to tworzy dyrdymaly w stylu xbiosa

jesli zas chodzi o sparte - wyglada na to ze trubu zapomnial o jednym fakcie przy robieniu builda dla side/side2
poinformowany zostal, wiec pozostaje czekac

przechodze na tumiwisizm

71

... tylko dlaczego miało się to u mnie właśnie wydarzyć :D

Kontakt: pin@usdk.pl

72

jestes namaszczony

przechodze na tumiwisizm

73

Pin napisał/a:

... Trub nie odpisuje zbyt szybko

Coś do mnie pisałeś ostatnio ? :rolleyes:

74 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-03-30 21:29:58)

Tak całkiem ostatnio, to nie ;)

Ok, poszło zapytanie na priv.

EDIT:

Już działa, jest ok.

Kontakt: pin@usdk.pl

75 Ostatnio edytowany przez stRing (2013-12-11 00:07:29)

Odkurzyłem dziś Side 1 i okazuje się że Side Loader nie wskakuje. Przełącznik na górze - słyszę prrrt i widzę tylko kursor na ekranie :(
Przełącznik na dole - normalnie wczytuje się sparta.
Pierwsze co to spróbowałem sflashować SIDE używając FAT32 Loader flasher ze stronki http://spiflash.org/block/16.html przy pomocy sio2sd. Po wczytaniu, flasher pyta czy "flashing jest enabled" (nie wiem jak to sprawdzić) a dalej mam ERROR: Read Failed!
Nie jestem biegły w sparcie, mógłby ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak sflashować to ustrojstwo?

EDIT:

Dobra chyba poradziłem sobie. Dodałem plik FAT32.xex do atr'a, odpaliłem atr'a pod spartą i wgrałem loader side ręcznie. Z pod niego miałem już przygotowaną kartę CF z plikiem side-update.xex od candle. Wystarczyło uruchomić i chyba gra :)