1,426

To jest memlo playera nie sparty. Na sparcie można zejść znacznie niżej.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

1,427 Ostatnio edytowany przez mono (2015-11-17 13:22:05)

Panowie. Po co ten flejm? Każde narzędzie ma swoje wady i zalety.

@xxl: Nie myślałeś, żeby zaprojektować wariant AtariDOS FS pozwalający mieć dowolną ilość plików w katalogu? Możliwe, że wystarczyłoby rozszerzyć format MyDOS (podkatalogi mają przecież długość w directory entry). I jakiś prosty kreator atrów ale już na Atari.

Edit: Twoje atry są statyczne, bo nie umożliwiasz utworzenia pliku/katalogu więc narządem tworzyłbyś sobie struktury a w podkatalogu mógłbyś mieć milion plików (o ile masz taką potrzebę :D).

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

1,428

ale po co nieograniczona ilosc wpisow w katalogu? na papierze to bedzie fajnie wygladac ale bedzie kompletnie nieuzyteczne. wole cos wprost przeciwnego...
Ciekawy pomysl z tym zeby katalog glowy mial 64/128 a podkatalogi po ok. milion wpisow ale... tylko xB moglby to obsluzyc, to nie o to w tym wszystkim chodzi.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,429

xxl napisał/a:

tylko xB moglby to obsluzyc, to nie o to w tym wszystkim chodzi.

Tylko xBios obsłuży wszystkie znaki z zestawu w nazwie pliku, więc nie rozumiem w czym problem.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,430 Ostatnio edytowany przez xxl (2015-11-20 08:51:20)

roznica jest taka, ze xB ma funkcje do zmiany nazwy wiec pliczki mozesz sobie juz z poziomu xB pozmieniac, ale nie ma funkcji tworzenia katalogow lub plikow wiec nic nie zrobisz - musialbys miec toola do tworzenia obrazow .atr z np 1000 pozycji w katalogu.

problem w tym ze nie ma narzedzi do tworzenia takich dyskietek. a sprawa dwa - piszesz gre.... ile tak naprawde potrzebujesz osobnych plikow? 2? 10? 20? jak potrzebujesz 200 to sobie zrobisz podkatalogi :-) i dowiesz sie ze np. zamiast karta 128 na ktorym to by sie zmiescilo bedziesz potrzebowal 256 bo polowa to beda dane katalogu dla filesystemu.

zreszta... jak zrobisz toola do tworzenia dyskietek z mozliwoscia zapisu katalogow wedlug tego pomyslu ze zmienna iloscia wpisow w katalogu to w xB zamiast licznika 3 bitowego bedzie 8 bitowy dla katalogow i bedziesz mial 4096 wpisow (pewnie to skroci xB o kilka bajtow). pasuje?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,431

A wracając do tematu łatwego przeniesienia gry na carta: to byłaby bardzo przydatna funkcja, dla każdego kto chce wydać grę na carcie, a nie bawić się w pisanie inicjalizerów itd. Dokładnie z tego samego powodu, 7 lat temu Zenon zrobił mi carta do wydawania gier na bazie Ram-Carta. Zyskałem od ręki narzędzia pozwalające przenieść w parę minut prawie każdego XEX'a na carta. Co więcej, istnieje specjalnie przerobiony DOS, widzący Ram-Carta jako stację D8:, więc teoretycznie można przenieść na tego carta również grę, która doczytuje dane z D8:. Nie używałem tego nigdy, ograniczeniem jest też fakt, że ten DOS obsługuje zdaje się tylko 128KB carta.

Wydaje mi się, że to samo potrafi ten cart:
http://atariage.com/forums/topic/215693 … available/
skoro wg opisu obsługuje obrazy ATR. Ale to nie jest tania platforma do wydania swojej własnej gry.

1,432

mam juz gotowy xB dla kartow ktorych banki sa wielkosci 16k i moze to byc kart lub ramdysk (roznica rejestru sterujacego i adresu bankow). teraz pracuje nad kartami gdzie wielkosc banku to 8 kb

czy robi komus roznice jaka bedzie wielkosc sektora na karcie?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,433

mam problem ze znalezieniem informacji jak przelaczac banki w karcie atarimax, jak wlaczyc/wylaczyc karta, jakby bylo jeszcze procka jak go programowac/kasowac...

?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,434

Napisz do Steva może?

1,435

Napisz do Steva może?

1,436

http://www.atarimax.com/flashcart/forum … amp;t=1444

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

1,437

You can load code from the flash cart into memory from any bank.

If you are using the 8mbit flash cart, you touch the D5XX region to control the cartridge.

D500 thru D57F make an 8k bank of the cartridge appear at $A000 thru $BFFF. The bank number is the low part of the address, $00 thru $7F.

Touching $D580 will turn off the cartridge and you can access normal system RAM in the $a000 thru $bfff region again.

If you are using an XL/XE computer be sure to update the cartridge interlock and do this with interrupts turned off. There is code in the various maxflash source files that shows how to do this.

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

1,438

Mam małą prośbę świąteczną - czy można by prosić o dokumentację do starszych wersji xBIOS/ changelog? Dla celów poznawczo - archiwalnych, API jednak trochę się zmieniało między wersjami. Tym bardziej, że troszkę softu ze starszym wersjami xB hula po sieci.

grzybson/SSG^NG

1,439

W tym watku mozesz znalezc odpowednie informacje z wersji poprzednich.

api sie zmienilo poniewaz w pewnym momencie - od wersji 4 zmienila sie koncepcja xB i zmiana byla fundamentalna dlatego nie chcialem utrzymywac kompatybilnosci. ale tak jak pisalem odpowiednie info dot. starszych wersji znajdziesz w tym watku albo na atarionline.pl

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,440

wlasnie przed chwila, pod oslona nocy zostala skompilowana standardowo jeszcze potezniejsza i krotsza nowa wersja xB 4.3 z dodatkowym efektem WOW! a w nim:

- pobieranie konfigu z pliku xbios.cfg
- to tu, to tam upiekszenie kodu
- i aby przedluzyc profesjonalny efekt wprowadzono nowa zmienna: xDIRSIZE co oznacza ze xB moze obsluzyc ponad 4 tyś wpisow w katalogu a nie standardowe 64/128

dla poplecznikow przedpremierowo juz dzis.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,441

.. a z czym ten format rozszerzający ilość plików w katalogu jest zgodny?

Kontakt: pin@usdk.pl

1,442

to rozwiniecie koncepcji AtariDOS,

jak kiedys MyDOS zniosl ograniczenie AtariDOS dotyczace uzywania katalogow
tak dzis xB przelamuje bariere MyDOS i podobnych dotyczaca ilosci wpisow w kataogu

rewolucja. klaszcz.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,443

:)

.

1,444

xxl napisał/a:

ponad 4 tyś wpisow

Ale tyś jest mondry!


Staram się powstrzymywać, ale tym razem nie mogłem :p
Żeby było w temacie - klaszczemy!

1,445

Pin napisał/a:

.. a z czym ten format rozszerzający ilość plików w katalogu jest zgodny?

przecież to oczywiste ... z xBIOS ... ktoś musi przełamywać bariery.

1,446

xB dla karta jest gotowy.

program przetwarza *.ATR - powstaje obraz carta. jesli program korzysta z funkcji xB to ma dostep do karta tak samo jak do stacji dyskow ale pewnie bedzie wykorzystywany tylko do tworzenia skladanek fileowych na karcie.
w tym momencie dziala dla kartow Atarimax pod altirra i tu pytanie - jest jakies narzedzie do fizicznego zaprogramowania karta czy takie narzadko tez trzeba sobie napisac?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,447

xBIOS dla kartridża - w sumie chyba jedyne sensowne rozwiązanie dla tej biblioteki, i dość fajne zresztą.

.: miejsce na twoją reklamę :.

1,448

@XXL - jest od wieków narzędzie dla ATARI i cartów Atarimax - tylko, że to pod DOS więc nie wiem czy u Ciebie zadziała:

http://atari8.co.uk/uflash/

Smacznego ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,449

To pod linkiem jest bardzo w plecy w porównaniu do aktualnej wersji, która jest zwykle dostarczana wraz z aktualizacjami BIOSu do Ultimate1MB, które na stronie też nie są aktualne, lecz w wątku na AAge.

.: miejsce na twoją reklamę :.

1,450

Jest jeszcze Atarimax Maxflash Studio i The!Cart Studio.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie