1 Ostatnio edytowany przez mono (2011-10-16 11:20:42)

Kolejny player - tym razem do formatu MUZ/ST7 Sound Trackera Henryka Cygerta (byłoby wcześniej, ale 2 dni walczyłem z głupim bugiem :/).
Player ma te same rzeczy co poprzednie :) Łącznie z odgrywaniem n razy na ramkę (w zasadzie to nie wiem po co).
Nie ma na razie modyfikacji zrobionych przez Stanisława Skwiota.
Nie wyświetla też tempa, bo akurat w tym formacie ta informacja nie jest globalna, ale ustawiana w każdym patternie osobno!
I panorama jest dla 4 kanałów, a nie dla 3 jak w CMC.
Można ściągnąć też stąd.
RUNEXTa ustawiamy:

ST7,A:>BIN>STPLAY.COM,% /X
MUZ,A:>BIN>STPLAY.COM,% /X

A i dzięki wielkie dla Epiego za player oczywiście w wersji źródłowej (jak widać jak ktoś jest utalentowany, to nawet mając źródła narobi głupich bamboli).

Edit: I jak zwykle bugs & requests please!

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

2

łoooooooooooooooooo ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

3

Tadam! Brawo ten pan!

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

4

Właśnie odpaliłem ST7 w sensie trackera. Sympatycznie wygląda, tylko nie do końca mogę rozkminić jak ten program działa. Czy istnieje doń jakiś opis, bo może bym coś pod niego naskrobał ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

5

Weź dżojstik w dłoń i dajesz. Kiedyś miałem do tego miałą białą książeczkę, są nikłe szanse, że ją znajdę. Ew. być może ktoś już zeskanował.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

6 Ostatnio edytowany przez mono (2011-08-20 12:22:00)

Z klawiatury można sterować strzałką za pomocą Shift+kursory i Shift+Return. Shift+P odtwarza muzykę.
Edit: A = Shift+L ładuje song.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

7

Mono - nie mówię o używaniu trackera jako playera, bo proste kombinacje klawiszy obczaiłem. Nie mogę natomiast dojść do edycji muzaka(!), oraz do najbardziej prostej metody przerwania odgrywania muzyczki - wyłączając w tym względzie możliwość włączenia w tym celu opcji "sample" ;)- Intuicyjnie jest to program poziomu zerowego niestety, może uda się do tego przyzwyczaić. Oczywiście, jeśli to zadziała, oraz jeśli znajdzie się wersja v8 programu :D

Kontakt: pin@usdk.pl

8 Ostatnio edytowany przez mono (2011-08-21 00:36:15)

Wersja 08 jest tutaj (ST08.COM).
Nie znalazłem instrukcji niestety nigdzie.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

9

Przekopałem wszystkie bety i nie mam tego manuala. Ale mono jest dobry w disasemblery, to szybko ci rozkmini co i jak. :)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

10

Po analizie playerków w wersji 07 i 08 widzę, że:
1. Wersja 07 obsługuje:
- łączenie kanałów (autctl w patternie),
- zegar bazowy 1.77MHz dla #1 i #3 (ustawiany za pomocą yx w edytorze obwiedni częstotliwościowej, gdzie y jest dowolną nieparzystą wartością).
2. Wersja 08 obsługuje:
- filtr w #2 sterowany #4 włączony na stałe i używany do dudnień - wartość z #2 jest zmniejszana o 1 i wstawiana do #4,
- zniekształcenie instrumentu $Cx włącza pierwszą tabelę basów,
- zniekształcenie instrumentu $6x włącza drugą tabelę basów,
- nie ma brzmień 2-kanałowych (aczkolwiek kanały można łączyć w AUDCTL),
- zegar bazowy 1.77MHz dla #1 i #3 (ustawiany za pomocą yx w edytorze obwiedni częstotliwościowej, gdzie y jest dowolną nieparzystą wartością).
Jakby ktoś odkopał pliki dla ST w wersji 08, to mógłbym dodać support do playera.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

11

Wersja 0.2 obsługująca:
- tablice basów Stanleya,
- filtr #4 sterowany #2 (wykorzystywany przez Stanleya w Świecie Olkiego).
Poza tym zrobiłem proste narzędzie do konwersji muzyczek skompilowanych w formacie binarnej ST07 i ST08 do postaci źródłowej .MUZ.
Wywołuje się je tak:

$ ./rest.py SwiatOlkiego.bin

no i to zgra z pliku binarnego z muzyką (blok z muzyką musi być 1 blokiem pliku) plik SwiatOlkiego.MUZ.
Ponieważ aktualnie naliczyłem 3 różne playery do .MUZ:
- muzyczki .MUZ wypuszczone oficjalnie z SoundTrackerem 07; player ma 2 tablice częstotliwości: dla dźwięków 1-kanałowych i drugą na 2-kanałowych
- muzyczki z Miecze Valdgira 2; player ma 1 tablicę częstotliwości dla dźwięków 1-kanałowych i 1 dla basów 1-kanałowych (instrumenty o zniekształceniu $c0),
- muzyczki ze Świata Olkiego; player ma 1 tablicę częstotliwości dla dźwięków 1-kanałowych i 2 dla basów 1-kanałowych (instrumenty o zniekształceniu $c0 i $60), oraz na stałe włącza filtr w #4 sterowany #2, którym robi dudnienia - w tym celu bierze wartość z #2, odejmuje 1 i wspisuje do #4.
Ponieważ sam format .MUZ nie był modyfikowany, to proponowałbym zmienić nieco oficjalne nazewnictwo (zaproponowane chyba przez Epiego):
- muzyczki zgodne z ST07 rozszerzać .MUZ,
- muzyczki zgodne z MV2 rozszerzać .ST7,
- muzyczki zgodne ze ŚO rozszerzać .ST8.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

12

OIDP, Miecze Valdgira 2 grały dobrze w ST08, więc czemu mają mieć rozszerzenie ST7?

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

13

Może zatem zrobić następująco: dać MUZ, ST8 i ST9(?), oraz kiedy uda się już rozpracować wersję starszą (o, tę to tutaj), użyć rozszerzenia ST.

I Ty zostaniesz big endianem...

14

@epi: Bo dobrze gra w ST07? Co do rozszerzeń to nie obstaję przy swoim - chodzi, analogicznie jak w przypadku przeróbek procedury odgrywającej CMC (bo tam też nie zmienił się w żaden sposób format zapisu muzyki), żeby jakoś można było automatycznie rozróżnić muzyczki dla odpowiedniej procedury grającej.
@miker: Pomysł z .ST ok, ale czemu ST9?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

15

Dobra rzecz, mono. :)
Podziwiam samozaparcie w kodowaniu tego playera jako, ze nie byl to zbyt popularny edytor muzyczny. I do tego chodza sluchy, ze mial jakies bledy w procedurze odgrywajacej....  i generalnie jedynym "bonusem" (czy wyroznikiem) byl import trackerowej muzyki (.MOD) z konwersja - czyli mozna bylo miec zapis nutowy niektorych hitow muzycznych np. z Amigi (instrumenty trzeba bylo dorobic sobie samodzielnie). :)

Dziwny sposob odgrywanie muzyki w grze PANDEMONIUM to po prostu kaprys autora tej gry - wiem to od niego samego.
Natomiast ciekawi mnie  jak sie odtwarza sie teraz muzyczka z gry "Artefakt Przodkow"? Pamietam, ze w edytorze S.T. gralo to dobrze, natomiast skompilowana juz jakos sie "psula" w odsluchu... :(

16

No niby mało popularny, ale bardzo lubiłem muzykę z Mieczy Valdgira 1 i 2 a są dostępne tylko sapy.
W Artefakcie nie zauważyłem różnicy między tym, co w grze, a co gra player. Dank należy złożyć Epiemu za napisanie porządnej procedury odgrywającej, którą ja tylko modyfikuję tu i ówdzie :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

17 Ostatnio edytowany przez mono (2011-08-26 11:26:00)

Dracon napisał/a:

Dziwny sposob odgrywanie muzyki w grze PANDEMONIUM to po prostu kaprys autora tej gry - wiem to od niego samego.

Masz na myśli 3 kawałek?
W załączniku muzyczki z Pandemonium. Wygląda na to, że odtwarzane są standardową procedurą.

Post's attachments

Pandemonium.zip 1.63 kb, liczba pobrań: 3 (od 2011-08-26) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

18 Ostatnio edytowany przez mono (2011-10-16 11:21:17)

Nowa lepsza wersja 0.3 gra moduły z SoundTrackera w wersji sprzed 07.
Założyłem rozszerzenie .ST dla modułów w wersji pre 07. Taki SoundTracker miał:
- 4 ścieżki 1-kanałowe o max długości 64 pozycji,
- ilość instrumentów ograniczona do $3C,
- długość obwiedni ograniczona do $2C,
- obwiednia częstotliwościowa zapętlona,
- obwiednia głośności bez zapętlenia,
- choć teoretycznie można w AUDCTL umieścić dowolną wartość, to w praktyce w samym programie można zmienić tylko zegary bazowe (15k, 64k, 1.77M); nie można włączyć 9-bitowego licznika polly.
Format źródłowy plików dla tego SoundTrackera jest nieco inny, niż dla wersji 07/08, natomiast format danych skompilowanych dla procedury odgrywającej jest ZUPEŁNIE inny niż dla następnych wersji. A ponieważ mało kto pewnie widział takie moduły, to pozwoliłem sobie napisać drugi konwerter dla takich muzyczek no i wyjąłem z jego pomocą muzykę z Mieczy Valdgira.
Żeby skorzystać z konwertera i samodzielnie rypać muzyczki trzeba się trochę pobawić monitorem i znaleźć informację o zapętleniu i długości songu. Mając to, trzeba przygotować plik binarny z muzyką (adres muzyki jest ustawiany w procedurze odgrywającej przy inicjalizacji odtwarzania) i odpalić:

$ ./restpre.py MV11.BIN 2 21

co wygeneruje plik MV11.ST zdatny do załadowania SoundTrackerem lub odpalenia playerem.
RUNEXTa można skonfigurować:

ST ,A:>BIN>STPLAY.COM,% /X

po uprzednim wrzuceniu playera do A:>BIN>.
W paczce znalazły się muzyczki ze Świata Olkiego, Pandemonium, Mieczy Valdgira 1 i 2.
Zapraszam do użytkowania i zgłaszania uwag i błędów.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

19

za moment zasysam ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

20

Happy2.muz - odtwarzany nieprawidłowo.

... jak ostatecznie powinien brzmieć zapis np. dla panoramy -1,-1,0,1 i RUNEXT?? ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

21 Ostatnio edytowany przez mono (2011-08-27 23:36:59)

No póki co tego się nie da ustawić w RUNEXT, a tylko z linii poleceń:

A:>STPLAY HAPPY2.MUZ -1,-1,0,1

Dorobię ustawianie tej panoramy na /P p1,p2,p3,p4.
Dzięki - faktycznie gra źle. Przeoczyłem.

Edit: Oczywiście w STPLAY nie podaje się nru songu, bo zawsze jest tylko 1.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

22

Już wiem - HAPPY2.MUZ powinien mieć rozszerzenie .ST7 lub być odpalany z /B.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

23 Ostatnio edytowany przez mono (2011-10-16 11:21:32)

mono napisał/a:

No póki co tego się nie da ustawić w RUNEXT, a tylko z linii poleceń...

Wyjątkowo STPLAY się jednak da:

ST ,A:>BIN>STPLAY.COM,% -1,-1,0,1 /X

i powinno działać.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

24

Player w wersji 0.4:
* zmieniono procedurę detekcji stereo na (c) by drac030,
* konfiguracja panoramy dokonuje się obecnie parametrem /P p1,p2,p3,p4 (proszę poprawić ew. RUNEXT.CFG),
* poprawiono synchronizację subtempa.

Smacznego.
Oczywiście bugs&reqs itd.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje