1

witam,

ma ktos (gdzies byla publikowana) procedurke wypelniania czworokata?

pozdrawiam

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

eor-fillem?

3

Jakiego wypełniania (jeden kolor, gouraud, ...) ?
Czworokąt wypukły czy nie?
Czy na ekranie są tylko rozłączne czworokąty?
W jakim trybie?

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

4

- jeden kolor (najlepiej pattern zeby mozna to bylo rozszerzyc na rozne tryby)
- wypukly
- tak, rozlaczne

czy algorytm jest taki, ze rysuje sie posortowane krawedzie z wypelnianiem. a moze wypelnia sie po narysowaniu calego czworokata?

jeszcze raz zaznaczam czworokata a nie trojkata

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5 Ostatnio edytowany przez Fox (2011-01-26 11:28:32)

W takim razie rysujesz krawędzie wszystkich poligonów (liczba wierzchołków dowolna), a potem wypełniasz całość blitterem (zwanym też eor-fillem). Przykład np. w Drab.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

6

Króger w którymś zinie opisał swoją procedurę na rysowanie wypełnionego czworokąta, ale nie potrafię teraz znaleźć gdzie to było. Jedyne co znalazłem, to jego tutorial na temat wypełniania w trzecim seriousie. Swoją drogą takie podejście jest proste, ale niespecjalnie optymalne. W ogólności można rozszerzyć procedurę na trójkąt, aby wspierała czworokąt wypukły. Idea jest taka sama, jedyny problem, że rośnie nam wykładniczo liczba przypadków do rozpatrzenia - wiem, bo sam kiedyś to napisałem (choć nie do końca działało ;p).

7

Najprostsza uniwersalna metoda dla wypukłych i niewypukłych obszarów to "pożar prerii/powódź"..ale bardzo nieoptymalna.
Tu jest opis: http://grafika.aei.polsl.pl/doc/01-RASb.pdf

8

przydałby się spis artykulików z zinów, łatwiej by się szukało

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

9

Energy jest w sieci, idźcie naszym śladem. :-)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

10 Ostatnio edytowany przez pajero (2011-01-26 17:41:46)

Jeśli pokapujesz w CC65 to biblioteka jest gotowa.

Tu masz wątek w temacie....
http://www.atariage.com/forums/topic/15 … rary-cc65/

Post's attachments

Rotacja.png 2.48 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

11

chyba sobie coś przypominam, przecież kiedyś pisałem kurs assemblera i poruszałem ten temat, o tutaj

http://atariarea.krap.pl/artykul/kurs-a … a-cz.-8/31

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C