Widzę, że jednak ST-ZIP jest bezcenny... I pakuje lepiej :O, 100kb różnicy w stosunku do poprzedniej wersji.
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Fabryka - 16/32bit » GrafX2 port Atari Falcon
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Widzę, że jednak ST-ZIP jest bezcenny... I pakuje lepiej :O, 100kb różnicy w stosunku do poprzedniej wersji.
i ST-ZIP może mieć z tym problem. Generalnie to ma same problemy..
STZIP tutaj został dobrze :) opisany:
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 951#p81951
To stare dziadostwo, unzip.ttp który używam nigdy nie miał problemów z czymkolwiek.
mała uwaga, GRAFX2 można odpalić pod MiNTem z ochroną pamięci, trzeba zrobić tylko małą operację z konsoli(tylko raz), nie jest to ładne, ale no cóż:
flags -S ./nazwa_binarki.ttp
No to u mnie wychodzi coś takiego:
Errotr number 0 occured in file loadsave.c line 672 function Loadimage
jak się ładuje to wszystko ok . tak to zostało napisane.. bo ładuje najpierw skin i font z pliku konfiguracyjnego(a pola są puste w standardowym pliku) a potem ładuje ustawienia domyślne. Jak zrobie merdża z oficjalnym svnem to część rzeczy powinna działać lepiej, bo była do wersji 2.2 masa poprawek (jakieś 10 miesięcy tych poprawek ;) ).
No właśnie potem to chyba jakosik tak staje w miejscu, rażąc jeno czarnym ekranem.
ok, to musisz mi napisać jeszcze kilka rzeczy. Ile masz RAMU, jaka wersja TOS, czy masz FPU, czy odpalasz system z controlem (czysty system bez wgranych dodatkowych rzeczy jak masz tylko 4mb ST ram). Jakiego monitora używasz? RGB czy VGA? No i którą binarkę używałeś? Powinieneś z końcówką NL jak masz mniej ramu/wolniejszy sprzęt.
Możesz zmniejszyć zużycie pamięci ustawiając w pliku konfiguracyjnym nb of undo pages do np. 1 (nie wiem ile jest teraz). Ktoś miał problem też na TT z 4mb ramu(ale to raczej były bomby)...
Ograniczyłem sobie Falcona do 4mb, odpaliłem z controlem i program się uruchomił z ilością undo pages = 10 (pod vga). Zostaje jakieś 720kb pamięci wolnej.
Sprawdziłem też pod RGB i działa. Startowa rozdzielczość i tryb video powinien być dostosowany w pliku GFX2.INI (inaczej layout się rozjeżdża). Trzeba znaleść linijki z wpisem Windowed i 320, 240. Zamienić 'Windowed' na 'Fullscreen' i rozdziałkę np. na '320,200'. Tryby RGB są inne niż te VGA. No i tutaj wiadomo rozdzielczość jest zależna od ilości ST-RAM, więc przy większych rozdzielczościach tego ramu jest mniej no i wszystko śmiga wolniej (wiadomo dlaczego). Można sobie w preferencjach wyłączyć backupy i zmniejszyć ilość undo pages do np. 1.
Modyfikacja Merge_movement może też zrobić różnicę (częstotliwość próbkowania ruchu myszy). Np. ustawić na 20.
Jest czarny ekran u mnie, ale przez chwilę tylko, potem się wszystko ładuje, ale zostaje naprawdę mało ramu.
Mam pytanie ktoś próbował to odpalić GRAFX2 pod Atari TT? Jedna osoba napisała mi że się wywalił na starcie (bomby)...
Mogę spróbować, ale dopiero w sobotę lub niedzielę, jeśli innych chętnych nie będzie.
Ok, im więcej ludzi to sprawdzi tym lepiej. Może to będzie pretekst, żeby wyciągnąć TTkę z piwnicy ;)...
ttka jest na biurku, nawet na stałe podłączona ;) Tylko ostatnio lekki zapieprz i brak czasu...
sikor: pisałem o swojej stojącej w piwnicy :)
tak myślałem, ale chciałem Cie sprowokować do wizyty w piwnicy ;)
ok, zbudowałem nową wersję. Poprzednie źródła były stare (miały ok. 10 miesięcy), ta wersja zawiera ostatnie poprawki wrzucone przez autorów do projektu (wynik scalenia moich zmian z trunkiem SVN'a projektu). Np. flood fill juz działa poprawnie i został wyłączony automatyczny backup - może wkurzać pod single tosem i wolniejszych maszynach.
Ponadto użyłem poprawionego kompilatora gcc, który mógł dawać 'lewe' rezultaty przy operacjach matematycznych.
Do pobrania tutaj. To jest tylko binarka, więc potrzebny jest nadal poprzedni pakiet z danymi. Acha, jako, że były zmiany w kodzie prośba o skasowanie pliku CFG jeżeli jest.
Podobno udało się uruchomić GRAFX2 na TT w rozdzielczości 320x480, ale coś niedobrego dzieje się z wskaźnikiem myszy. Może dzisiaj to sprawdzę na prawdziwym sprzęcie. Możliwe, że powstanie wersja pod FireBee.
Np. flood fill juz działa poprawnie i został wyłączony automatyczny backup - może wkurzać pod single tosem i wolniejszych maszynach.
Czy to znaczy że jak ktoś ma coś mocniejszego to ta funkcja backupu nie jest dostępna w ogóle, czy można ją włączyć w opcjach? Tak wiem, sprawdź se sam :) ale chwilowo nie mogę :) A takie funkcja są naprawdę pożyteczne i szkoda było by z nich rezygnować :]
no w tej chwili nie, i tutaj nie chodzi o coś mocniejszego tylko o single tos i wolniejsze maszyny. Pod single tosem co jakiś czas lub określoną liczbę operacji robi snapshota i jak np rysujesz linie ciągłą to robi jest na chwilę 'zawiechę' i potem możesz rysować. W ostatniej wersji ten backup nie mógł być wyłączony z powodu jakiegoś błędu w konfiguracji, w tej wersji źródeł tak prawdę mówiąc to tego nie sprawdzałem.
Na szybszych maszynach to jest niezauważalne. No nie wiem wszystko wymaga masy testów i poprawek, a ja też jestem jeden i nie jestem w stanie sprawdzić wszystkiego. Jest jeszcze kilka rzeczy które nie działają jak lua i ładowanie plików 24/32 bit. Możliwe że też inne formaty nie ładują się poprawnie z wyjątkiem tych najpopularniejszych..
Będzie jeszcze nowy update, bo trochę napsułem. Dodatkowo skryptowanie w lua zaczęło działać.
Aloha!
Zbudowałem nową wersję 2.4wip:
http://nokturnal.pl/2011/06/grafx-2-2-4wip
Byś może niedługo pojawi się też wersja stabilna 2.3, bo poprawiłem buga, który dyskwalifikował rilis'a (nie odpalał się fileselektor).
pzdr,
saulot
nowy build ze wsparciem ctpci/radeon:
http://nokturnal.pl/2011/08/grafx2-2-4w … on-support . Wymagane są najnowsze sterowniki.
Aloha! Wrzuciłem wczoraj najnowszego builda GRAFX 2.4 "stabilna".
Jest to wersja pełna z warstwami, animacją i skryptowaniem lua, więc lepiej mieć mocniejszą atarynę.
pzdr!
Czesc,
piszac o najnowszych driverach na stronie Didiera masz na mysli tos_drivers 1.01 co widac w czasie bootowania falcona.Sciagnalem ta najnowsza wersje rozpakowalem ja na pratycji na razie TOS-owej pojawia sie komunikat Grafx24 compilation 4 Nov i itp i wraca do systemu. Ale jak sprawdzilem to mam drivery 1.00 beta 2, no to sie nie zdziwilem, ale skopiowalem z poprzedniej wersji ktora juz suportowala Radeona dwa pliki gfx.ini i gfxdef.ini do tej nowej wersji i teraz sie juz odpalil. Czyli co mozna tak ominac zeby nie instalowac najnowszych driverow ?, nie pamietam juz dlaczego ale muialem wlasnie wrocic do tej wersji 1.00 Beta 2 bo cos nie chcialo to tak dobrze dzialac jak ta wersja beta 2.
Pozdro
Kroll
heh, teoretycznie na starej wersji nie powinno działać, bo były tam zmiany, między innymi z vsync() nie działał prawidłowo(możliwe, że ta 1.00 beta 2 ma te zmiany). Musi być najnowsza wersja sterowników z oficjalnej strony. Zapomniałem zupełnie o tych plikach ini, bo chyba je trochę tweakowałem pod ataryny.
Na Radeonie nie mam teraz możliwosci testów. Jak działa to tylko się cieszyć.
Strony Poprzednia 1 2 3
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 16/32bit » GrafX2 port Atari Falcon
Wygenerowano w 0.020 sekund, wykonano 65 zapytań