26 Ostatnio edytowany przez mono (2010-11-23 18:51:58)

Czyli ogólnie "covox (detektor)+".

@Pajero: Ale tu mamy tylko 6 możliwych stanów - nawet na b4..6 maksymalna wartość to 127... A do zablokowania VBLKD wystarczy SEI, albo MVA #1 CRITIC ($42). W końcu potrzebujemy to zrobić tylko raz.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

27

To może tak.
1. przylutuj se ten jeden kabelek z łopornikiem
2. przetestuj (i popraw najpierw) swoją procedurę detekcji.
3. przyznaj się, że spodziewałeś się lepszych wyników.....

Ja tu Panie widzę za dużo tełorii.

28 Ostatnio edytowany przez mono (2010-11-23 19:49:57)

Teorii, teorii - teoria to podstawa :)
Jaki wariant przetwarzania testowałeś? 20ms czy 128us (z kodu w tamtym wątku to nie wynika)?
Gdyby to, co piszesz to była prawda, to żadna myszka CMI08, ani paddle w Arkanoidzie nie dawałyby rozsądnych wyników a rakietka pływałaby z lewej strony ekranu na prawą bez żadnej kontroli.

Edit: No nic. Szczerze powiedziawszy założyłem wątek, bo pomysł Pina mi się podoba. Nie zamierzam jednak pozostawać głuchy na argumenty i wyważać otwartych drzwi. Nie ukrywam - nie jestem elektronikiem i Atari znam raczej od strony programowania, niż  sprzętu. Skoro mówicie, że tak się nie da, nie robi, nieelegancko jest, no to szkoda.
@Pajero: Nie zarzucam Ci kłamstwa - z faktami się nie walczy :).

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

29

Może jest i elegancko, spróbuj jednak. Ostatecznie taki kabelek i ręczna konfiguracja się nie wykluczają. Jeśli będzie działać jak należy, to może przekonasz miliony użytkowników, żeby sobie to dolutowali.

KMK
? HEX$(6670358)

30

Draco, przecież wiesz że to nie jest kwestia przylutowania.se u mnie w komputrze. Trzeba by to sprawdzić na różnych modelach, z różnymi rezystorami od różnych dostawców, sprawdzić wpływ temperatury (być może jest pomijalny - ja tego obecnie nie wiem, bo jak pisaliśmy, jestem teoretykiem), co zapewne pajero już robił podczas swoich prób. A ja mam tylko 65XE i 800XE, których nie żal by mi było rozbebeszyć. Można się uprzeć i montować rezystor nastawny, ale wtedy trzeba jeszcze zapuszczać program (i to nie w basicu), żeby go wyregulować - odpada łatwy montaż, który był podstawową zaletą.
No i w końcu moim celem nie jest (mimo, że podoba mi się pina propozycja) przekonanie wszystkich do tego pomysłu, ale wypracowanie optymalnej metody na detekcję covoxa.
I żeby było jasne - NIE OBRAŻĘ SIĘ jak okaże się, że pomysł nie jest taki fajny i szkoda czasu :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

31

@Mono.
Ty się nie zrażaj. Tylko dopnij swego. Ja na swój sposób właśnie pomagam Ci...

.....i  jest to też zgodne z "rozdzielczością" paletek np. arkanoida. Gierka się samokalibruje - zakres Paddle od 4-228 wybiera user. Jednemu paletka "chodzi" w ekranie w zakresie (np) 32-191, innemu 48-207. Ot dokładność Pokey+potencjomentr.
Piszesz o 6 stanach - to za pomocą 3 bitów jest do określenia. Acz obawiam się, że tylko stany bitów 7654 (może 3) są wiarygodne (dla różnych kombinacji: konkretny Pokey+opornik*toleracja).

Ja bym się jednak tym wszystkim nie przejmował i zrobił test.
By Ci ułatwić, za podam moje wyniki badań na moim kompie (jak kalibrowałem SNESa):

Wartość PADDLE    -    VOLT na linii z oporem o wartości:   -    KiloOM
128  -  1,28  -  300
112 -  ???  -  265
96  -  ???  -  228
80  -  ???  -  183,8
64  -  1,99  -  148,5
48  -   ???  -  106,2
32  -  2,69  -  72,9
16  -  3,16  -  35,1

...wejścia POKEYa Paddle pracują do około  3,6V (acz piszę z niepamięci).

Czyli jak dasz opornik 82kOm to możesz się spodziewać wartości na PADDLE około 38....42.
Czytaj: zabawy co nie miara, by dobrać rezystor z typoszeregu dostępnego w handlu by uzyskać docelowe wartości na rejestrze.

32

to jeszcze kolejny pomysl, byc moze slepa uliczka ale...

- D500
- D600
- D700
- D220
- D240
- D260
- D280

mozna zauwazyc ze jednak wystarczy 1 bajt zeby jednoznacznie okreslic adres covoxa w przestrzeni dxxx np.50,60,70,22,24,26,28

atari nie uzywa adresu $d20c w przestrzeni POKEYa ani do zapisu ani odczytu wiec mozna go wykorzystac np do tego celu - odczytu adresu covoxa w systemie.

czytam o programowalnym dekoderze adresow 74688, ustawic go tak, zeby dekodowal adres $d20c i dawal odczyt wlasnie adresu covoxa...
mysle, ze elektronik bedzie wiedzial jak dopracowac ten pomysl.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

33

@Pajero: Nie, nie, nikt się tu nie zraża. Dzięki za wyniki pomiarów.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

34

dlatego nalegam poniekąd na detekcję Covoxa, gdyż napisanie np. dema, które samodzielnie używa Covox'a jako opcji jest praktycznie niemożliwe. Epij - dobrym przykładem jest nasz cover-muzak; Brull - gdzie niewprawny użyszkodnik uruchamiając na Atari bez covox'a czy emulatorze program po prostu usłyszy CISZĘ i stwierdzi, że być może coś się pojebało. Nie każdy, że tak powiem musi się na tym "znać" ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

35

xxl napisał/a:

atari nie uzywa adresu $d20c w przestrzeni POKEYa ani do zapisu ani odczytu wiec mozna go wykorzystac np do tego celu - odczytu adresu covoxa w systemie.

Używa go test Acid800 Phaerona. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

36

no to jak, będzie co z tej detekcji?? - jest na to rada / konkretny prosty sposób?? :)

Kontakt: pin@usdk.pl

37 Ostatnio edytowany przez epi (2010-11-26 05:07:39)

Pinokio, po co Ci detekcja, skoro doskonale wiesz gdzie jest Twój covox (w końcu nie jest telewizorem 21")?

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

38

Pomysł z wejściem paddle nie jest zły. Trzeba tylko zwierać to wejście do masy tylko wtedy, gdy jest wybrany właściwy adres covoxa, np przez podwójny inwerter 74XX06 lub pojedynczy wzmacniacz 74XX07.