1

No właśnie - czy jest gdzieś opis choćby przykładowych programów, albo nawet cała książka do praktycznego programowania ataryny ST/E? Może być w ojczystym języku angielskim bądź polskim ;) Jak zaprogramować muzykę, grafikę, co zrobić żeby fonty się wyświetlały tak a nie inaczej, w czym pisać i czemu tego używać do kompilacji... Takie kompendium by się przydało... Ciekaw jestem co można wycisnąć z tej maszynki :) Szukając natknąłem się tylko na asm'a dla motki 68k, jakieś pobieżne info i nic więcej...

Pozdrowienia

2

cześć, wszystko było maglowane w tym wątku:
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=7851

Są linki do dokumentacji i odnośniki do różnych tutoriali. Do kodowania np. dem polecam tutorial Jamesa Ingrama:
http://nokturnal.pl/downloads/atari/tut … INGRAM.zip
Poszukaj jeszcze w sieci tutoriali periheliona(na atari-forum.com)i earxa(powinny być dwa). Niezłą rzeczą jest przestudiowanie biblioteki reservoir gods (dla PureC + assembler http://rg.atari.org). 

Opcji jest dużo: GFA basic, c, m68k asm. Najbardziej optymalne jest łączenie dwóch pierwszych z assemblerem. Odnośnie narzędzi i środowisk to jest gfa basic, devpac(assembler m68k), PureC, vbcc (kompilator C), vasm (kompilator m68k), gcc (kompilacja skrośna, do kompilowania na atari potrzebny jest bardziej wypasiony sprzęt np TT lub falcon).

To oc będziesz jeszcze potrzebował to mapa pamięci ST/STE jako materiał referencyjny i jedziesz z koksem. http://www.powerphenix.com/ct60/F30_REGS.ZIP

Ja np. w tej chwili korzystam z cross kompilatora gcc 4.3 i vasma pod linuxem. To co w czym robisz to raczej kwestia preferencji, wybierasz środowisko, które Ci pasuje i robisz to co chcesz.

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

3 Ostatnio edytowany przez saulot (2010-06-30 21:38:12)

tutaj jest jeszcze trochę o programowaniu grafiki ST(cykl artykułów Lawsona): http://atari-forum.com/viewtopic.php?f= … on#p148552 (musisz być zalogowany).
Mam jeszcze skany jakieś dotyczące organizacji pamięci ekranu(z st-fana czy czegoś takiego)http://nokturnal.pl/downloads/atari/tut … tplany.pdf

=========================================
[www] https://nokturnal.pl
[ 16/32 bit Atari development wiki] https://bus-error.nokturnal.pl

4

Wielkie dzięki, jakoś umknął mi ten temat na forum. Jutro poczytam, pościągam kompilatory i będę się bawił na atarynie :)

Pozdrowienia

5

Pamiętaj, że żeby coś zapisać do jakiegoś rejestru to trzeba włączyć Supervisor. Brak tej wiedzy opóźnił moją karierę ;)

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

6

czyli przejsc do supervizora poprzez  Super() albo wykonac kod w Supexec() :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org