26 Ostatnio edytowany przez geo650 (2010-07-17 13:27:05)

Niestety, wyszło mi, że desired.samples = obtained.samples = 1024. Pozostałe dane także są sobie równe.

Pozostałe dane SDL_AudioSpec:
- obtained.freq = 44100,
- obtained.samples = 1024,
- obtained.format = 8,
- obtained.channels = 1,
- obtained.silence = 128,
- obtained.size = 1024.

Ale sprawdziłem dźwięk 16-bitowy (opcja wiersza poleceń -audio16) i okazało się, że dźwięk już gra prawidłowo, nic nie pyka. Niestety jest wyraźnie opóźniony, co będzie drażniło w grach. Nie mam pewności, czy można coś z tym zrobić. Ktoś już miał podobny problem w innej aplikacji portowanej na Samsunga.

Dalsze wieści z placu boju (2010-07-10...15):
- działa już klawiatura USB tak jak tego chciałem. Wymagało to dopisania paru linijek kodu w funkcji PLATFORM_keyboard() bo zmienna lastuni normalnie zawierała zawsze 0, przez co nie działały klawisze liter i cyfr.
- miałem problem z obsługą joysticka: w funkcji get_platform_PORT() było dziwne zjawisko, ale... PROBLEM ROZWIĄZANY: zmienna kbhits nie była inicjowana na czas i następowało odwołanie do zerowego adresu. Zamieniłem "if (PLATFORM_kbd_joy_0_enabled)" na "if (PLATFORM_kbd_joy_0_enabled && kbhits)" i to rozwiązało problem. Nawet udało mi się dolecieć do 3-go mostu w RiverRaid, co nie jest wynikiem satysfakcjonującym ale jak na pierwszy styk z klawiszowym joystickiem na dennej małej klawiaturze USB to i tak fajnie.
- był (albo jest) problem z opuszczeniem emulatora; po zakończeniu telewizor się restartuje; zasadniczo udało mi się przezwyciężyć problem poprzez usunięcie komend exit(0) i zakończenie głównej pętli, po której wywoływana jest dopiero funkcja Atari800_Exit(). Jest jeszcze problem z crash menu ale to mało ważne.
- jest jeszcze to wspomniane opóźnienie dźwięku, ale to zostawiam na później.
W TĘ SOBOTĘ postaram się wypuścić release 1.

No i zrobione - pierwsze wydanie gotowe:
http://sourceforge.net/apps/phpbb/samyg … php?id=253

DZIĘKI WSZYSTKIM, KTÓRZY POMOGLI.

27

Aktualizacja: wypuściłem drugą wersję Atari800 2.1.0 dla Samsungów:
http://sourceforge.net/apps/phpbb/samyg … php?id=258

Trochę było problemów z uruchomieniem joysticka SDL, bo z opcją "-nojoystick" klawiaturowy joy działał poprawnie, a SDL nie, natomiast bez tej opcji SDL działał, a klawiszowy nie. Wydaje mi się, że w kodzie są błędy (swap joya działa na stick a nie na trigger), ale i tak zamieniłem to po swojemu, tj. joy SDL nie powoduje odwracania kolejności joya klawiaturowego.
Tak czy owak, udało mi się pograć w River Raid joystickiem od PC. Trochę mieszane wrażenia. Chyba trzeba zrobić jakiś interface z USB na joy atarowy.
Do tego dorobiłem bardziej rozbudowaną obsługę pilota od telewizora.
Można jeszcze dużo w tym grzebać i udoskonalać, ale ja sobie chwilkę odpocznę :) Pozdrowienia!

28

Świetny Pomysł z Emulatorkiem Atari!!!


Mam ten sam model samsunga,  nie działa link.Mogę prosić o działającego linka?
Czy aplikacje wystarczy skopiować na Pena?

Dzięki

KAMMSoft!!!!!

29 Ostatnio edytowany przez geo650 (2011-07-14 21:54:24)

KAMMSoft napisał/a:

...nie działa link...

Nie mam ostatnio zbyt wiele czasu i widzę, że na SamyGO się trochę pozmieniało. Oto aktualny link do emulatora i innych plików dla telewizorów Samsung:
http://sourceforge.net/projects/samygo/ … ies/Games/

Aplikacje (gry) można skopiować na pena. Polecam zapoznanie się z dokumentacją:
http://wiki.samygo.tv/index.php5/Atari800_emulator
(sorry, że nie po polsku)

Pozdrawiam

30

Minęło trochę czasu (rok?) od "sportowania" Atari800 2.1.0 na TV Samsunga (z Waszą pomocą) i dziś postanowiłem do tematu powrócić, jako że zauważyłem nowsze wydania. Po zgraniu źródeł Atari800 2.2.1 przystąpiłem do kompilacji. Okazało się to nieco utrudnione z powodu reorganizacji plików źródłowych, ale jakoś dałem radę. Jedyna poważna modyfikacja skryptu portującego polegała na modyfikowaniu funkcji PLATFORM_AvailableResolutions(), ponieważ w pierwotnej postaci telewizor nie zwracał żadnej rozdzielczości. Po kilku próbach udało się emulator uruchomić na telewizorze. Do testów posłużył River Raid. ;)

Wszystko by było dobrze gdyby nie to, że wersja 2.2.1 w stosunku do 2.1.0 działa o połowę wolniej. Nie wiem co też tak zmieniło się pomiędzy tymi wersjami (chodzi o target SDL na procesor ARM), że zużycie CPU (600 MHz) wzrosło z ok. 50% do prawie 100%, a wskaźnik prędkości emulacji spadł z ok. 99% do ok. 50%.  River Raid jest zbyt łatwy :D a dźwięk jest już nie tylko opóźniony ale także bardzo poniszczony.

Może ktoś podpowie czy można coś zrobić, aby na nowej wersji uzyskać taką wydajność jak na starszej, a jak nie to może wrócę do 2.1.0.

31

byc moze chodzi o skalowanie obrazu?
tak czy inaczej - napisz do foxa, albo lepiej na liste mailingowa

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

32 Ostatnio edytowany przez geo650 (2017-03-05 20:01:48)

jellonek napisał/a:

byc moze chodzi o skalowanie obrazu?...

Dzięki za błyskawiczny odzew.
Próbowałem wszelkich ustawień dostępnych przez menu emulatora i nic. Próbowałem też inicjować tryb graficzny w mniejszej rozdzielczości (384x240 zamiast 960x540) - bez zmian. Także z opcją "-nosound" nic się nie zmieniało. Tryb turbo (F12) trochę przyspiesza ale i tak to nie 100% i brakuje dźwięku.
Cóż, chyba trzeba będzie powąchać ten mailing list. Wcześniej jeszcze przejrzę źródła.

EDIT1: napisałem na Atari800 mailing-list. Jest już kilka odpowiedzi. Badam.

EDIT2: wypuściłem kolejne wydanie portu Atari800 w wersji 2.1.0. Można pobrać stąd:
http://wiki.samygo.tv/index.php?title=Atari800_emulator
Czy uda się z nowszą wersją? Nie mam pewności. Spróbuję później.

EDIT3: Aktualizacja linku. Temat kolejnej wersji raczej zarzucam.