51

Dostałem m.in. ja, ale to "internal release" nie do publikowania - rzekł tak wyżej wspomniany. W każdym razie w tej chwili.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

52 Ostatnio edytowany przez xxl (2010-04-12 17:40:29)

drac030 napisał/a:

PS. Z "przypadkiem", którym działają produkcje XXL-a: coś w tym jest, wczoraj ściągnąłem JSW, NightDriver i NightShade (czy jakoś tak) ze strony Madteamu i niestety, na rdzeniu 1.22R nie chodzą. Może wymagają A?


:D

musza dzialac i na R i na A, to nie przypadek, to czary :-)


---
ps. "u mnie dziala"

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

53

No, czyli Candle miał rację.

KMK
? HEX$(6670358)

54

z tego co mi wiadomo, to xxl nie dostal rdzeni do testow (bez zlosliwosci tutaj z niczyjej strony - po prostu tak wyszlo), wiec nie mial szansy poprawic swoich programow tak, aby mogly wykryc rdzenie 1.22, wiec skoro dzialaly bez modyfikacji, to nie wykrywaly wersji rdzenia w ogole

przechodze na tumiwisizm

55

No ale niedziałanie konkretnych 3 gierek to jest jednak wina mojego sprzętu - w każdym razie mają prawo nie działać, bo - przepraszam, zapomniałem - nie mam dolutowanego słynnego kabelka udostępniającego pamięć od $8000 do $FFFF dla MEMAC A. Więc pewnie to jest przyczyną.

KMK
? HEX$(6670358)

56

juz raz to pisalem, ale widac nie dotarlo
jak sie zakoduje cos poprawnie (a) wylacz system, b) wlacz pamiec) to nie ma to znaczenia
oczywiscie xxl wie lepiej

przechodze na tumiwisizm

57

w tym wypadku oczywiscie ma racje a ty nie masz. odsylam do starego watku z kablem Candle... chccesz to jeszcze raz przerabiac?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

58

@draco

Tak tylko gwoli potwierdzenia: poprawione demo MrProper oczywiście działa poprawnie na 1.22A, właśnie testowałem. Dziękować ;)

59

xxl: mozemy to przerabiac az zrozumiesz o czym wlasciwie pisze - to moze troche potrwac, ale coz
z drugiej strony swiat jest pelen ciekawszych rzeczy do roboty niz udawadnianie tobie, ze nie masz racji

przechodze na tumiwisizm

60

no wlasnie, o czym wlasciwie piszesz i co chcesz udowodnic - konkretnie, ze nie potrzebujesz kabelfixa? to jedyny warunek zeby te gierki zadzialay :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

61

to ze kabelek nie jest potrzebny by vbxe dzialalo poprawnie przy dobrze (czytaj "wlasciwie") napisanym kodzie
kabelek jest potrzebny dla balaganiarzy, zeby electron spal spokojnie
byc moze starasz sie sobie usprawiedliwic wysylke komputera do electrona w celu przylutowania kabelka - masz do tego prawo ;) wszak kurier w obie strony troche kosztowal ;)

przechodze na tumiwisizm

62

Sam sprawdzę te gry w domku, a na razie proszę o spokój, Panowie ! :)

pomidor

63

Apropos kabelków: czy komuś udało się podłączyć VBXE na D6 w parze z Simplestereo na D6 ? Używając MODE, VBXE i całej tej reszty... Ja po X nieudanych próbach (test za pomocą neo i inertii) machnąłem w końcu ręką i zostawiłem D280... No tylko tyle że tracker mi działa bo można go tak ustawić :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

64

Electron ale po co sprawdzac gry. problem jest tu:

Candle napisał/a:

to ze kabelek nie jest potrzebny by vbxe dzialalo poprawnie przy dobrze (czytaj "wlasciwie") napisanym kodzie
kabelek jest potrzebny dla balaganiarzy, zeby electron spal spokojnie

ja uwazam, ze gdy memac 'zachodzi' na rom komputera przy WLACZONYM romie w poprawnie dzialajacym atari nie ma prawa byc kolizji, natomiast bez odpowiedniej modyfikacji przygotowanej przez electrona niestety .... system sie zawiesi :(

dlaczego kazdy z vbxe powinien zalozyk kabel? wystarczy odrobina wyobrazni na co pozwala wlasnie takie uzywanie memaca/blittera do pamieci vbxe zaslanianej przez rom (w pewnych sytuacjach)...

co zarzucic Candle... brak wyobrazni? ignorancje? pewnie ze mozna napisac program, ktory nawet bez tego kabelka zadziala ale to wymaga zachodu, w imie czego? promowac wadliwy sprzet? tak, brak kabla to wada. w instrukcji do vbxe masz to czarno na bialym.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

65

xxl napisał/a:

Electron ale po co sprawdzac gry. problem jest tu:

Candle napisał/a:

to ze kabelek nie jest potrzebny by vbxe dzialalo poprawnie przy dobrze (czytaj "wlasciwie") napisanym kodzie
kabelek jest potrzebny dla balaganiarzy, zeby electron spal spokojnie

ja uwazam, ze gdy memac 'zachodzi' na rom komputera przy WLACZONYM romie w poprawnie dzialajacym atari nie ma prawa byc kolizji, natomiast bez odpowiedniej modyfikacji przygotowanej przez electrona niestety .... system sie zawiesi :(

zgadzam sie

xxl napisał/a:

dlaczego kazdy z vbxe powinien zalozyk kabel? wystarczy odrobina wyobrazni na co pozwala wlasnie takie uzywanie memaca/blittera do pamieci vbxe zaslanianej przez rom (w pewnych sytuacjach)...

to prawda - wszystko prawda - niczemu to nie szkodzi, ale gwarantuje ze balaganiarstwo typu xxl'a, oraz faktyczne przypadki gdzie kabel jest potrzebny (PBI, CART) przejda plazem

xxl napisał/a:

co zarzucic Candle... brak wyobrazni? ignorancje? pewnie ze mozna napisac program, ktory nawet bez tego kabelka zadziala ale to wymaga zachodu, w imie czego? promowac wadliwy sprzet? tak, brak kabla to wada. w instrukcji do vbxe masz to czarno na bialym.

a tu juz bez komentarza, a moze z malutkim - dalej masz "od pluga" w polu "skąd"?

przechodze na tumiwisizm

66

Tzn. włączasz MEMAC A tak, że pamięć VBXE maskuje kawałek ROM-u? To nadal może spowodować zwis, jeśli tam będą procedury przerwań, albo SIO albo coś podobnego. Nie ma gwarancji, że w ROM-ie, który jest w kompie, np. VBL musi być w tym samym miejscu, co w XL OS-ie. W zasadzie jedne "bezpieczne" miejsca to FP i oba zestawy znaków.

KMK
? HEX$(6670358)

67

nie, vbxe nie zamapuje zadnej pamieci, gdy pojawi sie sygnal casinh, bo oznacza to albo refresz, co nie rzutuje, albo wybranie jakiegos romu - co juz ma znaczenie

przechodze na tumiwisizm

68

> to prawda - wszystko prawda - niczemu to nie szkodzi, ale gwarantuje ze balaganiarstwo typu xxl'a, oraz faktyczne przypadki gdzie kabel jest potrzebny (PBI, CART) przejda plazem

hehe, to w koncu prawda czy nie :D raz piszesz ze kabel nie jest potrzebny a teraz ze jednak faktycznie jest :D czyli ignorancja :(

> a tu juz bez komentarza, a moze z malutkim - dalej masz "od pluga" w polu "skąd"?

bylo OD: gdzie dodalem "pluga", ale po aktualizacji forum zmienilo sie na SKAD: :-) wiec zmienilem na zza miedzy, kiepsko by wygladalo Skad: pluga - nie? ;-)

@draco, chodzi o glownie procki IO przy wlaczonym romie, w innym przypadku mozna odlaczyc rom a w pamieci vbxe trzymac przerwania i reszte ale to nie o to chodzilo, funkcja memaca umozliwiajaca przykrycie dowolnego obszaru jest bardzo wazna i mysle ze jedna z bardziej udanych vbxe. dobrze by bylo zeby Electron tez zadeklarowal sie czy nie mozna programowo (funkcjonalnie vbxe) wyeliminowac ta kolizje o ktorej mowilem wczesniej.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

69

mielismy wtedy konkretny przyklad twojego niedzialajacego programu, ktory mogles zrobic tak, aby jednak dzialal i bez kabelka, ale uparles sie ze kabelek jest niezbedny zeby program ktory kozysta z pamieci w tym obszarze dzialal - no wiec nie jest - mozesz sam o to zadbac

eot

przechodze na tumiwisizm

70 Ostatnio edytowany przez electron (2010-04-13 12:33:57)

Odpowiedź moja jest taka - przy projektowaniu nowych MEMAC a/b założyłem, że może zaistnieć sytuacja, w której programista otworzy bufor znajdujący się częściowo w RAM a częściowo przykryty przez (włączony) ROM komputera. (np. okno 16K począwszy od $9000 - wówczas obszar $c000-$cfff pokrywa się z ROMem). Rozwiązaniem nieuniknionego konfliktu jest monitorowanie CASINH - a więc przylutowanie kabelka, które uznaję za obowiązujące wszystkich użytkowników vbxe. Bez tego kabelka nastąpi konflikt na szynie danych przy dowolnym odczycie obszaru $c000-$cfff - komputer się prawdopodobnie zawiesi.

podsumowując

- może być memac i włączony rom (OS/BASIC) (w tym samym miejscu)
- przykryty przez ROM obszar okna MEMAC nie nadaje się do użycia (jest tam tylko ROM)
- należy pamiętać, że o ile ROM (OS/BASIC) kontrolujemy, to CARTA już nie - tym bardziej jest konieczne przylutowanie kabelka - co prawda naszemu programowi to nie pomoże, ale komputer nie ucierpi od kolizji na szynie danych.

pomidor

71

Candle, przeliteruje

electron napisał/a:

Rozwiązaniem nieuniknionego konfliktu jest monitorowanie CASINH - a więc przylutowanie kabelka, które uznaję za obowiązujące wszystkich użytkowników vbxe.

no to jak Candle potrzebny czy nie ;-)

a odnosnie tego ze przeslalem electronowi swoje atari... stary, ja mu chcialem osobiscie ja przywiezc :D ale nie udzielil mi audiencji ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

72

1) wylacz system
2) wlacz okno od dowolnego adresu
3) zrob operacje na oknie
4) wylacz okno
5) goto 1

potrzebny ci do tego kabelek?
bedziesz mial konflikt z romem systemu ktorego nie ma?
no to jak xxl, rozumiesz co pisze, czy nie?

przechodze na tumiwisizm

73

do

org $2000
nop

tez kabelka nie potrzebuje

wow

ale czad.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

74

Oczywiście robiąc tak jak opisuje to Candle pozbywamy się problemu całkowicie.

pomidor

75

mozesz sobie miec to okno i od f000 i wciaz nie musisz miec kabelka - tyle ze za spowodowanie konfliktu bedzie nagroda

argumenty ci sie skonczyly?

przechodze na tumiwisizm