co do SDX i BH... nie pomogę niestety. W czasach kiedy ja tworzyłem z użyciem QA to używałem najczęściej BiboDOS 7.0, ew. MyDOS-a lub DOS II+. Z SDX nie miałem okazji korzystać w tamtych czasach. Ale jeżeli dobrze pamiętam to ktoś z tego forum chyba wspominał iż QA bez problemu chodzi pod SDX, a Bug Huntera nigdy nie używałem, także nawet nie wiem jakie mogą być problemy z korzystaniem z niego gdy używamy SDX.
co do komórki która zmienia się co ramkę, to systemowy VBL zmienia zawartość komórki $14 w każdej ramce.
co do QA i pisania w nim programu i kompilacji go bezpośrednio do pamięci i uruchomienie z poziomu QA, wystarczy wiedzieć dwie rzeczy:
1) opt %00010101 - asemblacja do pamięci
2) w oknie Setup, należy ustawić MemHi oraz Run np. na $a000 i od tego adresu ustawić asemblację dyrektywą org
tu masz prockę co pisze w hex na ekranie zawartość komórki $14. Kompiluje się w QA do RAM od aresu $a000, może być bezpośrednio z QA uruchomione, ustaw tylko MemHi oraz Run na $a000. W komórkach $58 masz zawsze adres początku pamięci ekranu jeżeli ekran był otwarty przez OS Atari.
opt %00010101
org $a000
l0 lda $14
ldy #$00
jsr hx
jmp l0
hx pha
lsr @
lsr @
lsr @
lsr @
jsr h0
pla
and #$0f
h0 cmp #$0a
sed
adc #'0'-32
cld
sta ($58),y
iny
rts
co do pisania tekstu na ekranie z użyciem edytora, polecam atariki: http://atariki.krap.pl/index.php/Zapis_ … 28PRINT%29
tam masz sporo przykładów w sekcji Niezbędnik kodera, tylko poszukać wystarczy... http://atariki.krap.pl/index.php/Katego … nik_kodera