1

W atariki i tym wątku wyczytałem, że rom nowego urządzenia włączany jest tylko na czas operacji i/o.
Analiza kodu procedury reset i przerwań maskowalnych wskazuje, że ten rom jest włączany przy manipulacjach rejestrem PDVREG ($d1ff), czyli przy wyborze nowego urządzenia (zapalenie konkretnego bitu odpowiadającego urządzeniu), a wyłączany po jego wyzerowaniu.
Czy dobrze więc rozumiem, że kiedy żadne nowe urządzenie nie jest wybrane wtedy zwyczajnie jest tam pakiet fp (o ile rom z systemem jest opuszczony)? Można na tym polegać, czy są jeszcze jakieś sytuacje (prócz podniesienia romu z systemem) kiedy pakiet fp nie jest widoczny dla cpu?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

2 Ostatnio edytowany przez drac030 (2009-11-10 17:37:06)

Dobrze rozumiesz. Co więcej, manipulacji rejestrem PDVREG dokonuje w zasadzie tylko OS (no i niektóre DOS-y wyposażone we własne SIO), więc dla normalnego programu pakiet FP jest zawsze tam gdzie jest, chyba że cały ROM jest, jak to ujmujesz, "podniesiony".

Urządzenia PBI mogą przyjmować przerwania IRQ i na czas obsługi takowego pakiet FP może zniknąć - ale to jest problem tylko wtedy, kiedy program zechce wywołać pakiet FP z poziomu np. VBL-a albo podobnego przerwania o wyższym priorytecie od PBI IRQ (wyższy priorytet ma chyba tylko SERIN). Co jest raczej nieprawdopodobne.

KMK
? HEX$(6670358)

3

Dzięki.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

4

A co z sygnałem MPD?

Nice shoes...

5 Ostatnio edytowany przez mono (2009-11-10 20:16:28)

Hmmm. Faktycznie jest na szybie PBI zanegowany więc teoretycznie elektronika mogłaby nim wyłączać w dowolnej chwili pakiet fp. Znane są takie przypadki w istniejących urządzeniach? Może są jakieś zalecenia firmy ATARI co do konstruowania nowych urządzeń?

@drac030: nie wiem skąd się wzięło to "podnoszenie" romów, ale odkąd pamiętam zawsze w ten sposób określaliśmy (z kolegami) wyłączenie romu i włączenie ramu :) Może z c64 - w podręczniku Bohdana Frelka ( http://www.starekompy.pl/frelek.jpg ) przy konfigurowaniu pamięci rysunki przesuwały części pamięci to w górę, to w dół...

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

6

No bo ROM trzeba podnieść żeby zobaczyć ten RAM który jak wiadomo jest POD ROMem :)
Inaczej się nie da.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

7

Hehe. Fakt!

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje