Nowy skorcz. Zapraszam:
http://pecus.pigwa.net/pliki/Atari/scor … -08-25.zip
W środku plik .obx ze skompilowaną grą oraz źródła do w formacie OMC65. Na razie nie przeskakujemy na MADSa bo za dużo roboty.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Scorch build 115
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nowy skorcz. Zapraszam:
http://pecus.pigwa.net/pliki/Atari/scor … -08-25.zip
W środku plik .obx ze skompilowaną grą oraz źródła do w formacie OMC65. Na razie nie przeskakujemy na MADSa bo za dużo roboty.
po uruchomieniu pliku OBX widać informację że to build 114 :)
:p
Grajcie (na ile sie da) i raportujcie błędy.
Przeciwnik komputerowy jak narazie nie ma intelygencji, nie wszystkie bronie są dostępne (ale te nie dostępne po prostu się nie wyświetlaja, a w przypadku broni defensywnych niedostępne mają zerową cenę - większość znaczy ;) bo z tych jest tylko spadochron (a w nim brak licznika pokazujacego ile spadochronow zostalo)).
Ze znanych błędów wiemy, że:
- czasem po ataku zostaje na ekranie tekst (który potem jest traktowany jak element tła - jak już opadnie) - wiemy kiedy i dlaczego tak jest... poprawimy.
- coś jest nie tak z odejmowaniem broni po strzale - tu jeszcze nie wiemy czemu - tym bardziej ze procedura jest prosta jak budowa cepa - nie ma gdzie sie mylic ;) .... i wcześniej się nie myliła, a nie pamiętamy by coś było w niej zmieniane
- po zakończeniu bitwy pozostaje na akranie ostatni czołg (a konkretnie obiekt P/M kolorujący go) - proscizna
- i jeszcze kilka innych drobiazgów :)
A wersja* kasetowa będzie? ;)
*rzecz jasna pomijając tą zrób.se ;)
no przeciez jest - zgrywasz tego .obx na tasme, dajesz na poczatku "!" i po sprawie.
Zasadniczo jest już kolejny (116) build... znajduje się w katalogu:
http://pecus.pigwa.net/pliki/Atari/scorch/
i tam będą lądowały kolejne (z założeniem, że dostępne będą tylko dwa ostatnie).
W nowym poprawione dwa drobne błędy "kosmetyczne" i dodane kolorowanie paska statusu w trakcie oddawania strzału (przyjmuje kolor czołgu).
BTW. ostatnio po latach doczytałem się w Annalog Magazine (jeden z pierwszych numerów; chyba z lat 83-84) że pierwowzór Scorcha zwał się ztcp Mountain Shot (lub też jakoś podobnie) i wyszedł na Atari 8bit na początku lat 80-tych ( w numerze była reenzja tej gry). Przez wszystkie lata myślałem że Scorch został "wynaleziony" na PC :)
Hej, faaajne!!!
A jaka entuzjastyczna recenzja: http://www.cyberroach.com/analog/an01/an1-018.htm
A tu sama gra:
http://www.atarimania.com/detail_soft.p … ON_ID=3552
:)
A to w BASICu jest :)
Prawie trafilem w druga armate i wywalil sie program z jakims bledem :)
Konkretnie eksplozja wypadla dokladnie na lewej krawedzi ekranu i .... ERROR AT LINE :)
Panowie.
Jak wszyscy zainteresowani i tak wiedzą wróciliśmy z Pirxem do prac nad Scorchem, odkopuję wątek :)
Na sąsiednim forumie pisaliśmy o postępach, ale jednym słowem (dwoma) - jest nieźle.
Projekt leży na GitHubie i każdy może przeglądać, kopiować, zgłaszać uwagi (do czego namawiam gwarantując, że je przeczytamy :P )
https://github.com/pkali/scorch_src
A sam plik wykonywalny jest tutaj: https://github.com/pkali/scorch_src/blo … scorch.xex
Ostatnio poprawiono sporo bugów, jest też trochę optymalizacji, jest jedna nowa broń, cała gra została przerobiona na "inverse" w celu ładniejszego podkładania spriteów (co już widać).
Sztuczna inteligencja jak na razie występuje w formie szczątkowej (choć ostatnich dwóch rozgrywek nie udało mi się zakończyć na pierwszym a nawet drugim miejscu :) ).
Zapraszam do aktywnego udziału!
Gierca rewelacyjna! Musze przyznać ze przez ponad 1h z synem graliśmy z wypiekami na twarzy... oczywiście wygrałem - tym większe moje szczęście :-)
Nowy build się ukazał: https://github.com/pkali/scorch_src/releases/tag/142
Cały czas głównie łatanie bugów, ale jest trochę zmian optymalizacyjnych.
AI.... bez zmian, choć tam też były poprawki :)
A tak w ogóle, to najnowsze wersje testowe są w gałęzi develop: https://github.com/pkali/scorch_src/tree/develop
Tu można się bawić w testowanie tego co "tworzymy" na bieżąco.
Ostatnio pojawia się nawet kilka zmian dziennie, choć to głównie poprawki błędów i optymalizacje, więc nie wiele różnic widać.
Wydaje się nam, że osiągnęliśmy punkt, gdzie czas na rozbudowę o nowe funkcjonalności, bo wszystkie znane bugi już są ogarnięte.
Czas na bronie defensywne. Zaplanowałem inną implementację niż była pierwotnie i zrobiłem testowy build w którym na początku rozgrywki każdy z graczy ma aktywowany spadochron. Bronie defensywne będą deaktywowały się po każdym użyciu i tak jest teraz. Tyle, że nie ma jeszcze inventory i możliwości wyboru i ponownej aktywacji broni defensywnej.
W związku z tym po zużyciu się spadochronu, do końca partii gracz nie ma już go (oczywiście w buildzie testowym).
Brać wybierać, bawić się: https://github.com/pkali/scorch_src/raw … scorch.xex
Panowie (i Panie).
Nowy build - nowe błędy! :)
Plik wykonywalny polecam ciągnąć z gałęzi develop, bo już są pewne rzeczy zmienione/poprawione/dodane mimo, że build 144 jest z wczora-wieczora.
https://github.com/pkali/scorch_src/raw … scorch.xex
A potrzebna Wasza pomoc.
Dostępne są bronie defensywne, część z nich z własnym zasobem energii a część jednorazowa (Białą Flaga nie działa - może jutro :) , a nie - już działa :) - zrobiłem).
Ich działanie jest (wstępnie) opisane tutaj: https://github.com/pkali/scorch_src/wik … ion-manual
Jednak ceny są z czapy, a startowe zasoby energii zawsze 99 jednostek.
Oznacza to, że gra nie jest "sprawiedliwa" czy też nie ma prawidłowego zbalansowania.
Zmienić to można ustalając odpowiednio wysoki (czy też niski) poziom cen na poszczególne bronie, ich ilość w pojedynczym zakupie, czy też startową wartość energii danej broni defensywnej.
Na razie zajmujemy się jakimiś bugami i rozbudową listy dostępnych broni (ale kończą się pomysły i wydaje nam się, że jest już dość duży wybór), ale za chwilę czeka nas zbalansowanie rozgrywki i Wasza pomoc będzie bardzo wskazana.
Piszcie, co jest za tanie, co jest za drogie, co chcielibyście dodać (usunąć), a my .... zastanowimy się :)
A w gałęzi develop zamienione jest już wywoływanie inventory z oddaniem strzału.
Teraz krótkie naciśnięcie spacji/przycisku joysticka to strzał, a długie - inventory. Oczywiście klawisz I - inventory także działa.
Zapraszamy do zabawy.
Aaaaaa... gracze komputerowi nie umio defensywy (jeszcze ;) ).
Wersja 144 dev z czytelniejszymi fontami z pierwowzoru
Fonty w pierwowzorze wyświetlane są w podwójnej szerokości, tu x1 i na potrzeby 8x8 niektóre znaki zostały podniesione i "skrócone", "0" ma dodane przekreślenie (bez przekreślenia jest czytelniej, ale "0" i "O" są wtedy identyczne), "k" nieduża zmiana dla lepszego wyglądu, strzałki góra i dół dorobione na wzór lewo i prawo.
[więcej szczegółów i inne wersje testowe w tym wątku]
Mnie siem podoba.
Na emulgatorze :)
Na prawdziwym sprzęcie z monitorem CRT może nie być już tak ładnie :)
P.-S. W gałęzi develop doszły dwie bronie defensywne: Battery i Nuclear Winter :) i na razie wincyj nie będzie!
Tak, czcionki o szerokości 1px na niektórych monitorach CRT stają się nieczytelne.
Szczególnie przy podłączeniu przez RF albo component. Przy s-video jest juz lepiej, ale to też sporo zależy od atarki i samego CRT.
A dziś wieczorem pogram sobie w nową wersję i potestuję te defensywne bronie ;)
Nuclear Winter trafiła do broni defensywnych choć jest to zasadniczo broń obosieczna :)
Jednak odpowiednio zastosowana (jeśli mamy w zanadrzu jakąś broń, którą możemy się odkopać) może być bardzo efektywna.
Tak, czcionki o szerokości...
Na miłość tfórców, FONTY, panowie, FONTY!!! Czcionka to odlew zecerski POJEDYNCZEGO ZNAKU!!! Jeden dupek z małej mikrej firmy źle przetłumaczył i większość się tego trzyma... Tragedia!!!
https://advist.pl/roznice-pomiedzy-fontem-a-czcionka/ - jeden z wielu opisów... Tragedyya w narodzie normalnie, a potem się człowiek z tumanami męczy i przez takie kwiatki egzaminy oblewają... Heh...
Podać melisę? :)
Musisz się Sikorku powoli zacząć godzić z faktem, że język się zmienia i ewoluuje i nie zawsze w kierunku, który się Tobie podoba. Już nawet słownik języka polskiego definiuje jedno z trzech znaczeń czcionki jako "zestaw znaków pisarskich dla danego urządzenia lub programu; font".
To że coś 200 lat temu oznaczało kawałek metalu, nie oznacza, że tak będzie już zawsze.
Kiedyś sieci też służyły tylko łapania ryb ;)
Ja się również dołączę do chóru (?) przeciwników wąskich fontów - na emulatorze i LCD z VBXE wyglądają spoko, problemy zaczynają się, kiedy ktoś podłącza Atari do CRT - wtedy nie jest różowo.
@bocianu, niestety język potoczny wbija się szeroko. Nie będę rzucał łaciną, bo to też już weszło do słownika. tym niemniej jestem człowiekiem starej daty i będę bronił czcionki - bo font nie jest niestety jej odpowiednikiem...
Mnie siem podoba. Na emulgatorze :) Na prawdziwym sprzęcie z monitorem CRT może nie być już tak ładnie :)
Nie pomyślałem o tym, faktycznie na niektórych CRT cienkie linie mogą wyglądać nie najlepiej - pamiętam efekt który powodował jakby kolorową poświatę. Ale przecież gra już używa cienkiego i do tego małego fontu 4x4 - do wyświetlania okrzyków bojowych / komunikatów, a to na słabym CRT to może być już zupełnie nieczytelne...
Z ciekawości jak podłączę Atari to sprawdzę jak to rzeczywiście wygląda na TV CRT / małym LCD i większym :)
PS. W wątku o fontach dałem też przykłady gdzie są grubsze literki.
W PAL powinno być w miarę ok, sprawdźcie na NTSC, gdzie lepiej działają artefakty...
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Scorch build 115
Wygenerowano w 0.034 sekund, wykonano 54 zapytań