26

teoretycznie da sie sworzyc tryb znakowy o wysokosci 1 linii i wygenerowac obraz podobny do trybu 15 basica tylko z 5 kolorami?

przyklad.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

27 Ostatnio edytowany przez tebe (2019-10-07 09:49:50)

tak, musisz tyko dysponować 240 zestawami znaków, a Ty przecież nie korzystasz z pamięci dodatkowej

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

28

to nie mozna zmienic adresu pamieci ekranu dla kolejnej linii? skoro to tryb kafelkowy to w zaleznosci od uproszczen moze wstarczyc 1 zestaw?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

29 Ostatnio edytowany przez tebe (2019-10-07 13:05:34)

w nowej wersji programu będzie można wstawiać grafikę z MIC-a

30 zestawów znakowych dla 30 wierszy, można dodać PMG i będzie jak na Commodore ;)

p.s.
XXL jeśli nie będziesz tam chciał wstawić innej grafiki jak w tym przykładzie to pewnie jeden zestaw wystarczy, tylko że każda linia definicji znaku musi zawierać tą samą informację

Post's attachments

fox3.obx 33.56 kb, liczba pobrań: 15 (od 2019-10-07) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

30

w programie Atari Graphics Studio (AGS), ten tryb jest oznaczony jako MCH-4

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

31

Trochę naiwne pytanie odnośnie źródła z pierwszego postu.
Dlaczego w DLI przełączam się między dwoma zestawami fontów?
Dlaczego jeden zestaw górne połówki (powtórzone), a drugi dolne (tez powtórzone)?
Czy dobrze rozumuję, że wystarczyłby mi jeden font do zakodowania np. plazmy, bez żadnego statycznego obrazka?

grzybson/SSG^NG

32

tak

https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal/ … mode_2.pas
https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal/ … mode_2.obx

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C