1

mala ankieta dla uzywaczy sparty dos x (w wersji dowolnej):
co wam pokazuje polecenie 'mem' dla pamieci 'Main' w najbardziej wypasionej i uzywanej konfiguracji.
chodzi mi o okreslenie, jaki jest najnizszy adres pod ktory mozna w miare bezpiecznie ladowac pliki FAFF.

btw, ja mam:
Main: $172c, $172c

2

Najniższy adres, gdzie to można bezpiecznie ładować, to $2000.

KMK
? HEX$(6670358)

3

rozumiem, ze $2000 to standard pochodny z plikow FFFF.
jednakze, gdyby sie okazalo, ze nikt nie ma memlo np. powyzej $1800 to mamy dodatkowe $800 (dla promila nowych rzeczy, ktore powstaja dla sdx :) ).

4

No jakby nie mamy, bo nawet jeśli teraz wszyscy mają to poniżej $1800 (o co raczej trudno), to jutro może powstać nowy equalizery.sys, dzięki któremu memlo przeciętne podniesie się z $1800 na $1900 i leżysz.

Po co w ogóle chcesz ładować binarkę pod stały adres, a jeśli już, dlaczego to nie może być $2000?

KMK
? HEX$(6670358)

5

a czy memlo po prostu nie można sprawdzić?? - Mając dodatkowo poprawkę na podniesienie memlo poprzez CAR:X.COM mamy odpowiedź w kwestii problemu. Na koniec, jeśli wyliczone memlo przekracza $2000 - odpowiedni komunikat z prośbą o zwolnienie odpowiednich zasobów ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

6

1. rozmawiamy o plikach FAFF, a nie FFFF, wiec X.COM wiele tutaj nie zdziala.
2. memlo jako tako sprawdzac nie trzeba. jak trzeba, to sdx pokazuje komunikat 'memory conflict'.
3. chcialem po prostu wiedziec, czy jest jakis niepisany standard dla plikow FAFF.

7

Nie ma. Segmentów $FAFF używa się jako "installerów" do nakładek, w tej roli zwykle się je ładuje od $0400 do $06FF, a reszta rezydenta jest normalnie w $FEFF.

KMK
? HEX$(6670358)

8

$FAFF pozwala też zopobiec ładowaniu binarki spod innego DOSa niż SDX (np. ze względu na użycie symboli)

9

i w moim konkretnym przypadku (ktory predzej czy pozniej ujrzy swiatlo dzienne) trub trafil w sedno.

10

No ale to dokładnie tak samo jak $FEFF, przy czym nie ma kwestii, gdzie wolno ładować. Nadal nie rozumiem pytania.

KMK
? HEX$(6670358)

11

w plikach FEFF troche upierdliwe jest uzywanie wlasnej grafiki (dl oraz pamiec ekranu) oraz samomodyfikowanie kodu.
nie twierdze ze sie nie da, ale wymaga jednej procki, ktora pozapisuje w calym programie wszelkie odwolania modyfikujace kod oraz dlubiace w grafice.
.

12

Z samomodyfikacją kodu w pliku $FEFF nie ma przecież żadnych problemów. A co do DL, wystarczy wkopiować ją gdzieś poza programem (np. na szóstą stronę).

KMK
? HEX$(6670358)