1

Przeczytałem w kilku postach o mapach. Jak nie macie co z nimi robić, to przysyłajcie do redakcji Atarynki...  :oops:  :oops:
Najlepiej - w formacie *.tif lub *.gif *.jpg, wraz z krótkim opisem txt. Może coś się da wydrukować?

Sikor umarł...

2

Mapy są w formacie PNG i jest ich obecnie ponad 60 do prawie 40 gier. Właśnie ostatnio Vasco zaoferował umieszczenie ich u siebie, ale gdybyś chciał niektóre wydrukować byłoby bardzo miło. Daj znać, którymi tytułami jesteś zainteresowany, oczywiście mogą być wszystkie :P , razem zajmują ponad 5 MB. Oto aktualny spis:

Action Biker
Adax
Alchemia
Around The Planet
Blinky's Scary School
Crumbles Crisis
Crystal Raider
Deimos
Digi Duck - 2 poziomy
Draconus
Dwie Wieże
Dziedzictwo Gigantów
Feud
Gallahad
Gold Hunter
Hans Kloss
Hawkmoon
Incydent
Jaffar
Joe Blade
Kernaw
Magia Kryształu
Miecze Valdgira
Miecze Valdgira 2
Misja
Montezuma's Revenge
Nadral
Neron
Pharaohs Curse
Pitfall 2
Preliminary Monty
Pyramid
Spiky Harold
Spy Master
Strzyga
Syn Boga Wiatru
Uczeń Czarnoksiężnika
Yogi Bear and Friend in Greed Monster
Zbir

---> atarowiec od 1984r. <---

Mapki sa dostepne pod adresem http://www.atari8.prv.pl/mapy.html

Oczywiscie adres strony to od dawna http://mapy.atari8.info ale nie o to chodzi :)

Autorzy map powoli twierdza, ze koncza sie gry do "omapowania", dlatego prosze abyscie napisali do czego jeszcze brakuje map, oki? Zanim cos napiszecie przejrzyjcie co juz jest!  8O

5

A do River Raida nie ma ? buuu.. szkoda ;)

6

J bym prosił mapkę do Freda....

"wszystko się kiedyś kończy......."

7

Oto aktualny spis:....

Cos nie tak w spisie, gdzie sa np. mapy do MAGII (z MIrage). BLACK LAMP, UNIVERSAL HERO albo ARTEFAKTU PRZODKOW ???   Nie badz taki skromny i nie przemilczaj... :D

W spisie nie ma mapek (moze wcale nie istnieja)  do gry RUN FOR IT, INFILTRATOR, HEAD OVER HEELS, PONG, JOE BLADE 2, MOLECULE MAN, SPELLBOUND i...  juz mi sie nie chce wymieniac...  :lol:  :P

8

Spis zamieściłem ponad pół roku temu, gdy jeszcze nie było strony z mapami. Wtedy były to moje wszystkie ukończone mapy. Od czasu gdy Vasco zrobił stronę prace ruszyły znowu pełną parą i w chwili obecnej część z podanych gier (i wiele innych  :D  ) posiada mapę. Ale nie uważam aby w związku z tym należało uzupełniać powyższy spis. Przecież każdy zainteresowany może sobie wejść na http://mapy.atari8.info gdzie zawsze jest najbardziej aktualny spis map  :P .
Co do Infiltratora, to wcześniej nie miałem pełnego spisu klawiszologii i nie pograłem sobie w tę grę. Wprawdzie jakiś czas temu ściągnąłem opis, ale mam stale problemy z lądowaniem. Jeśli ląduję bez wyciszenia silnika, to natychmiast po wylądowaniu zostaję zniszczony przez wroga. Natomiast przy próbie lądowania z wyciszonymi silnikami w pewnym momencie następuje gwałtowny wzrost temperatury oleju, wskutek czego spadają obroty silnika, zwiększa się prędkość opadania i ... :evil: .
Czy ktoś może mi napisać jak można bezpiecznie wylądować?

---> atarowiec od 1984r. <---

9

elo,
Spoko... Zrozumialem, ze skoro tu podajesz spis, to zawiera on wszystkie pozycje, tak abysmy mogli od razu tutaj dawac fachowe sugestie...  :)  ;)

Jest opis do INFILTRATORA - pozyczylem opis Strykerowi i on to juz zeskanowal - to powinno wyjasnic Twoje watpliwosci. Oczywiscie da sie spokojnie wyladowac - mi sie to kiedys udawalo...  :D
Szczegoly w tym skanie no i w ktoryms z Top Secretow.  8)

Co do map - brakuje jeszcze do paru gier RASTERA, np. Naturix ...

10

Heh.. kiedyś, lata temu miałem na papierze mapę do Smusia.. A w serwisie jej nie ma.. Ale nie mam teraz czasu na granie ;(

11

Smusia zacząłem obrabiać, ale jest tam pewien problem związany z tym, że poszczególne lokacje "zachodzą na siebie" w pionie. A ponieważ w przypadku braku możliwości przejścia z danej lokacji w górę lub w dół, grafika na sąsiadujących pionowo screenach różni się, więc nie da się przygotować mapy odwzorującej dokładnie plan gry. Nie wiem czy z tego co napisałem da się w ogóle coś zrozumieć, ale aby dokładnie wyjaśnić o co mi chodzi, musiałbym to pokazać na przykładach ;) . W każdym razie istnieją dwie metody podejścia do tego zagadnienia:
1. Łączenie pełnych screenów z pozostawieniem na przejściach pionowych zdublowanych elementów
2. Przycięcie screenów tak, aby przejścia pionowe były zestawione prawidłowo, kosztem murków oddzielających lokacje "nieprzechodnie" w pionie (pozostają tylko kolce).
Osobiście skłaniam się raczej ku temu drugiemu rozwiązaniu.

Dracon: właśnie z tego opisu korzystam. Z samym lądowaniem, jak napisałem wcześniej,  nie mam już problemu. Ale w opisie nie ma ani słowa o przegrzewaniu oleju wskutek wyciszenia silników :( . Może muszę poszukać innej wersji gry?

---> atarowiec od 1984r. <---

12

Jawser:   no to sprobuj poszukac innej wersji, ja mialem bodajze 2-dyskowa. :)
Jesli chodzi o sama gre to mialem czasem trudnosci w budynkach (po wyladowaniu) i czesto w powietrzu (tam czasem przeciwnik podszywal sie pod "swego" i szybko atakowal)...

Co do map, to oprocz NATURIX'a oczywiscie IMAGINE poprosze.
A co z PIECIOMA GOWNAMI EEPCHA, DROGA DO DUPLANDU, WETLINĄ i innymi podobnymi ???  ;)


Mapa do BLACK LAMP jest OK, podziwiam trud jej stworzenia!


O Twojej stronie dalem info na forum AtariAge, ale czesc ludzi sie skarzyla, ze nie moze wejsc na ten sajt....  Moze zobacz o co im chodzilo sam tutaj.

13

Z tego co przeczytałem to chodziło raczej o niewyświetlanie grafiki. Powodem było prawdopodobnie użycie  zamiast /, co nie działało pod niewindowsowymi systemami. Zostało to poprawione i już nie powinno być problemów.
Mapy do niektórych gier tekstowych są w produkcji.

Hrw: Mapę do Smusia wczoraj dokończyłem i wkrótce pojawi się na stronie.

Stryker: Wprawdzie na razie Freda nie planowałem (chociaż już o tym myslałem ;) ), ale czemu nie. Zresztą, w tę grę zawsze grałem z przyjemnością, wielokrotnie ją ukończyłem bez straty życia :D .

macgyver: Pomysł z River Raidem wcale nie byłby taki śmieszny, tyle, że jak wynika z innego wątku, gra chyba nie ma typowego zakończenia.

---> atarowiec od 1984r. <---

14

Nowe mapy na stronie: Deathland, Fred, Morky, Naturix, Run for It

---> atarowiec od 1984r. <---

15

macgyver: Pomysł z River Raidem wcale nie byłby taki śmieszny, tyle, że jak wynika z innego wątku, gra chyba nie ma typowego zakończenia.

A to mial byc wlasnie zart ;) Kiedys, jak bylem mlodszy, to obserwowalem (zawsze to bylo po game over) jak przelatuja kolejne "mosty" to doliczylem ponad 200 - potem juz mi sie znudzilo obserwowanie ;) Po prostu plansze sie co jakis czas powtarzaja - gra zajmuje ponad 8kB - nie widze realnych szans na inne rozwiazanie, szczegolnie biorac pod uwage podejscie do sprawy ówczesnych programistow (lata 1982-83).

16

Nowe mapy na stronie: Deathland, Fred, Morky, Naturix, Run for It

Wielki frasun dla ciebie za mapy!

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

17

A to mial byc wlasnie zart ;)

Tak wiem, ale może jednak przyjrzę się temu bliżej :P

---> atarowiec od 1984r. <---