1 Ostatnio edytowany przez gorgh (2009-04-30 15:06:40)

za rada xxl zarzucam nowy watek,narazie dwa ludziki na ekranie <<plik>> (joy1,przelaczanie ludzikow fire1 i fire2).
Od razu mala prosba o pomoc: jak obliczyc tor pocisku dla dowolnego kierunku ?
..
uscislenie: chodzi mi w  gruncie rzeczy o procke "rysujaca" linie proste od punktu a do punktu b .

2

proste? chodzi ci o algorytmy rysowania lini brasenhama i podobne?

przechodze na tumiwisizm

3

jeśli tak, to w paczce z mads-em jest bresenham

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4 Ostatnio edytowany przez gorgh (2009-05-01 11:49:55)

czy ma ktos pomysl jak przerobic fast_draw, zeby zamiast klasc  punkt na ekranie procka wpisywala zmiane x i y do 2 tablic (1-zmiana,0-bez zmiany)? a moze daloby sie wykorzystac jakies inne rozwiazanie np. z procki rysujacej "kosmos"(promieniscie rozchodzace sie punkty po ekranie). Co-coder wanted.

5

rysujesz punkty na 1/4 ekranu i kopiujesz je na pozostale 3/4 odbijajac i obracajac
mozna tez zrobic sobie jakies kwadracik na srodku ekranu w ktorym pojawialy by sie punkty na losowych wspolrzednych i pozniej je shiftowac do gory (w dol) i w lewo (prawo)
ale to tylko takie pomysly, pewnie sa madrzejsze, ze mnie marny koder na 6502

przechodze na tumiwisizm

6 Ostatnio edytowany przez gorgh (2009-05-01 20:46:25)

caly myk polega na tym zeby pocisk trafial w samego ludzika a nawet jego fragment,ostatecznie gdyby nie udalo sie z wyliczeniem toru pocisku to bedzie jak w "Najemniku" , bez pocisku ale z celownikiem. Sprobuje pogrzebac jeszcze w fast_draw ale pewnie komus innemu pojdzie z tematem 10x szybciej.
...
algorytm bresenhama okazal sie jednak calkiem prosty do zastosowania,jakby chcial ktos poczytac: >>link<<

7

maly update:
zmiana trybu gry z turowego na rzeczywisty,dodanie strzalow,wybor planszy (na samym poczatku gry prawo-lewo)
>>plik<<
p.s.grafik  poszukiwany.