> w programie piszesz procke ktora najpierw rysuje obiekty z tylu a potem rysujac gore prostokatu z przodu sprawdza co jest narysowane wszesniej (jaki font stoi) i w zaleznosci od tego dobiera odpowiedni znak.
ten sposob jest dobry tylko w przypadku gdy nie masz roznorodnych klockow na ekranie (u Ciebie jest jeden wiec moze to sie udac)
w.mnie nie powinienes sprawdzac "jaki font stoi" tylko dla kazdego rysowanego klocka trzeba sprawdzic max.3 sasiednie klocki - te z tylu (sprawdzac z tablicy nie ekranu) i na tej podstawie budowac plansze, plus jest taki, ze klocki moga miec rozne ksztalty i rozne patterny
> Ma ktos pomysl w jaki sposob przyslaniac sprite`a sprzetowego gdy stoi za klockiem?
jesli ma byc rysowany podczas 'odswierzania planszy' tp srawa jest prosta ale mysle, ze chodzi o ruch pm po juz narysowanej planszy.
podczas rysowania planszy musisz stworzyc jakas tablice 'glebokosci' ktorej elementy beda (dla grafiki znakowej) indeksem do maski dla znaku znajdujacego sie pod ta wspolrzedna na ekranie dzieki temu bedziesz mial zalatwiona nie tylko widocznosc ale tez kolicje. rozmiar i sposob tworzenia tablicy glebokosci zalezy od wielkosci sprita.
---
teraz sprawdzilem ta nowa wersje izo, swietny pomysl z ta pogrubiona linia dla krawedzi