Witam, jest jakiś odpowiednik (wzór przekształcenia) barwy RGB na kolor atarynki ?
Press play on tape...
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TileT Przeglądarkowy edytor map stworzony specjalnie z myślą o trybie tekstowym z kolorami i kwadratowymi pikselami
FujiNET firmware v1.5.0 Nowa wersja firmware, która wprowadza szereg ulepszeń i poprawek.
Prima Aprilis Compo 2025 Wystartowała nowa edycja Prima Aprilis Compo, w której obowiązuje jedno wyzwanie - piszemy wyłącznie w Atari BASIC.
maxYMiser FM v1.67 Nowa wersja trackera.
Echa Forevera 23 Wyniki konkursów dla platformy Atari.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » 0..255 == 0x [rr gg bb] RGB ?
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam, jest jakiś odpowiednik (wzór przekształcenia) barwy RGB na kolor atarynki ?
Tablica z 256 kolorami atarki (np. paleta z emulatora). W pętli obliczasz odległość Twojego koloru to każdego z kolorów z palety i wybierasz ten, który jest najbliżej ;)
funkcja w Turbo Pascalu zwracająca kolor Atari, autorem jest Rocky
n/w kod wykorzystywany jest w G2F
function rgbRead(cl: Tcolor):byte;
var l, d, c, ma, mi, r2, g2, b2: integer;
h, lu1, lu2, lu3: real;
r, g, b: byte;
begin
ma:=0; mi:=0; h:=0; c:=0;
R:=GetRValue(cl) shr 4;
G:=GetGValue(cl) shr 4;
B:=GetBValue(cl) shr 4;
if (r=g) and (g=b) then begin rgbRead:=r; exit; end;
if (r>=g) and (r>=b) then ma:=r;
if (r<=g) and (r<=b) then mi:=r;
if (g>=r) and (g>=b) then ma:=g;
if (g<=r) and (g<=b) then mi:=g;
if (b>=g) and (b>=r) then ma:=b;
if (b<=g) and (b<=r) then mi:=b;
d:=ma-mi;
if d=1 then begin rgbRead:=mi; exit; end;
r2:=r*100; g2:=g*100; b2:=b*100;
if r=ma then h:=(g2-b2)/d
else
if g=ma then h:=200+((b2-r2)/d)
else
if b=ma then h:=400+((r2-g2)/d);
h:=h*0.6; if h<0 then h:=h+360;
lu1:=r*0.297;
lu2:=g*0.586;
lu3:=b*0.109;
l:=trunc(lu1+lu2+lu3);
case trunc(h) of
21..31: c:=15;
32..43: c:=14;
44..63: c:=13;
64..84: c:=12;
85..147: c:=11;
148..171: c:=10;
172..191: c:=9;
192..209: c:=8;
210..261: c:=7;
262..276: c:=6;
277..297: c:=5;
298..318: c:=4;
319..334: c:=3;
335..360: c:=2;
0..14: c:=2;
15..20: c:=1;
end;
rgbRead:=c shl 4+l;
end;
dzięki Tebe, jeszcze tylko się chciałem upewnić: shl 4 to przesunięcie w lewo o 4 bity, czyli <<4, a shr w prawo czyli >>4 ? a trunc upraszcza wynik do int-a ?
dobrze kombinujesz MAW
No to potrzebuję wsparcia, bo nie wiem, co prawidłowo powinna zwracać procedura Get[barwa]Value(cl) w liniach 10-12. Po przeniesieniu do flasha mam:
function rgbRead (cl:String):Number {
//
var rgbnumber:String = parseInt (((cl.indexOf ("#") != -1) ? cl.split ("#")[1] : cl.split ("0x")[1]), 16).toString (16);
var l, d, c, ma, mi, r2, g2, b2:Number;
var h, lu1, lu2, lu3:Number;
var r, g, b:Number;
//
rgbnumber = ((rgbnumber.length < 6) ? ("000000").substr (0, 6 - rgbnumber.length) : "") + rgbnumber;
//
ma = 0;
mi = 0;
h = 0;
c = 0;
//
r = parseInt (rgbnumber.substr (0, 2), 16);
g = parseInt (rgbnumber.substr (2, 2), 16);
b = parseInt (rgbnumber.substr (4, 2), 16);
//
trace ([rgbnumber, r.toString(16), g.toString(16), b.toString(16)]);
if ((r == g) && (g == b))
{
trace ("gs?");
return r;
}
if ((r >= g) && (r >= b))
{
ma = r;
}
if ((r <= g) && (r <= b))
{
mi = r;
}
if ((g >= r) && (g >= b))
{
ma = g;
}
if ((g <= r) && (g <= b))
{
mi = g;
}
if ((b >= g) && (b >= r))
{
ma = b;
}
if ((b <= g) && (b <= r))
{
mi = b;
}
//
d = ma - mi;
if (d == 1)
{
trace ("a?");
return mi;
}
//
r2 = r * 100;
g2 = g * 100;
b2 = b * 100;
if (r == ma)
{
h = (g2 - b2) / d;
}
else if (g == ma)
{
h = 200 + ((b2 - r2) / d);
}
else if (b == ma)
{
h = 400 + ((r2 - g2) / d);
}
h = h * 0.6;
if (h < 0)
{
h = h + 360;
}
lu1 = r * 0.297;
lu2 = g * 0.586;
lu3 = b * 0.109;
l = int (lu1 + lu2 + lu3);
//
var val = int (h);
trace (val);
//
if (val < 5)
{
c = 2;
}
else if (val < 21)
{
c = 1;
}
else if (val < 32)
{
c = 15;
}
else if (val < 44)
{
c = 14;
}
else if (val < 64)
{
c = 13;
}
else if (val < 85)
{
c = 12;
}
else if (val < 148)
{
c = 11;
}
else if (val < 172)
{
c = 10;
}
else if (val < 192)
{
c = 9;
}
else if (val < 210)
{
c = 8;
}
else if (val < 262)
{
c = 7;
}
else if (val < 277)
{
c = 6;
}
else if (val < 298)
{
c = 5;
}
else if (val < 319)
{
c = 4;
}
else if (val < 335)
{
c = 3;
}
else if (val < 360)
{
c = 2;
}
trace ([c,l]);
return (c << 4) + l;
}
trace (rgbRead ("0xefffff"));
i w output dostaję wynik większy od 255:
efffff,ef,ff,ff
180
9,248
392
Czy to jest prawidłowość (przekroczenie wartości zakresu ze względu na złe odwzorowanie R), czy też ja znowu coś pomieszałem ? (ostatnia linia to wynik działania, poprzednie to wynik trace'ów
//EDIT: po godzinie googlania dochodzę do wniosku, że parseInt(rgbvalue.substr(pozycja, długość),16) zwraca dokładnie to, co ma zwrócić, a więc nie tu jest problem
przepuść to przez Free Pascal, będziesz mógł testować do woli
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » 0..255 == 0x [rr gg bb] RGB ?
Wygenerowano w 0.017 sekund, wykonano 48 zapytań