ArchieIl napisał/a:Wiesz... dla was guru to np. Drac030 ale on mi już wielokrotnie udowodnił, że nie rozumie nomenklatury jaka powstała przez te X lat od momentu gdy Atari 8bit przestało być produkowane.
Tak było kiedyś z DMA/bus masteringiem.
No b. ciekawe. Może mi przytoczysz moją wypowiedź, z ktorej wynika, że nie wiem, co to jest DMA albo bus mastering. Pośmiejemy się razem.
Tak jest teraz z WE/WY sterowanym przerwaniami, a nie z użyciem polling.
Jak to ci już naświetlił Pecuś, to nie jest tak, że ja nie wiem, co to jest we/wy na przerwaniach, ale tak, że ty nie masz pojęcia o tym, jak działa SIO w Atari, oraz do czego jest linia Interrupt na złączu SIO.
Więc źle zrozumiałeś tekst. I, notabene, zauważ, łaskawco, iż różnica pomiędzy tobą a sporą częścią dyskutantów tutaj polega na tym, że oni po prostu wiedzą (z teorii i praktyki) to, co ty dopiero musisz przeczytać z mozolnie wyszukiwanych w sieci tekstów, które na dodatek raz za razem opacznie rozumiesz, bo nie masz podstaw:
Dodatkowo znalazłem informacje, że w ROM istniały procedury SERIN, SEROUT czy jakoś tak, które miały obsługiwać przerwania od urządzeń ale nie znalazłem dokładniejszych informacji o tym jakie urządzenia z tego korzystały.
(ROTFL)
Nie zastanawia cię ten fenomen?
Stawiam jednak, że dla Drac030 WE/WY po przerwaniach to polling z opóźnieniami odczytu portów sterowanym przerwaniami zegarowymi.
Przegrałeś.
Przynajmniej z procedur SIO jakie znalazłem wynika, że timeouty i opóźnienia są z użyciem przerwań timerów POKEY ustalane ale to nie jest WE/WY sterowane przerwaniami.
No co ty powiesz :) Gdyby nie ty, nikt tutaj by na to nie wpadł. A tak btw. w którym miejscu jest napisane, że SIO generuje "timeouty i opoźnienia" przy użyciu timerów Pokeya?
To co znalazłem potwierdziło jednak, że powinno udać się asynchroniczne WE/WY zrobić nawet jeśli mam rację, że "normalne" urządzenia w Atari korzystają wyłącznie z polling.
LOL, "powinno się udać asynchroniczne WE/WY zrobić". I ty mi zarzucasz, że terminologii nie rozumiem.
KMK
? HEX$(6670358)