1 Ostatnio edytowany przez mono (2008-03-18 20:07:23)

Witam wszystkich.
Mam pytanie o dokładny rozkład wszystkich cykli procesora zajmowanych przez antic poczas malowania linii.
Wg informacji u balois'a udało mi się złożyć taką mapę kreślenia pojedycznej linii skanningowej:

               bbbbbbbbmmmmmmmmnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnmmmmmmmmbbbbbbbb
.....................----------------------------------------------------------------------------------------.....
     iixxxxxxx          w   w   w   w   w   w   w   w   w                                            ss      vv

b - broad
m - medium
n - narrow
i - interrupt signaling
x - interrupt executing
w - memory refresh
s - synchronization
v - counter change

gdzie:
b/m/n - cykle zajmowane przez ekran odpowiedniego rozmiaru,
- - cykle widoczne na ekranie,
i - sygnalizacja przerwania DLI,
x - wykonywanie procedury przerwania DLI,
w - cykle zajmowane przez antica do odświeżania pamięci dram,
s - moment od którego rozpoczynamy po sta wsync,
v - moment, w którym zmienia się zawartość vcount

Co jednak z liniami z LMS, VSCROLL i HSCROLL ?

Jeśli ta mapka jest nieprecyzyjna proszę o uszczegółowienie.
Jeśli temat był wyczerpująco poruszany na jakimś wątku proszę o linka (nie zauważyłem w dotychczasowych dyskusjach).

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

2 Ostatnio edytowany przez tebe (2008-03-17 18:47:18)

przecież jest dokumentacja do ANTIC-a, tam jest to rozrysowane, a u Ciebie brakuje jeszcze PMG

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

3

:o

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

4

Czytaj "Dlaczego ANTIC jest dobry dla 6502" Foxa w Syzygy (#5?)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

5

Dzięki epi. Wygląda na pierwszy rzut oka, że opis jest dość dokładny, choć nieco rozbieżny z tym, co widziałem do tej pory. Zagłębię się i zobaczymy.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje