Hej!
Co do pchania MCU... kiedyś o tym pisałem. Głownie chodzi o problemy przy asynchronicznych zegarach SID/ATARI. Nie byłoby to jakimś strasznym problemem ale chciałem zachować możliwość prostego "STA SID_REGISTER", zmieniając tylko odwołania w PLAYER-ach z C64 z $D400 na $D500 bez żadnych poważnych modyfikacji player-ów w miejscach gdzie następowałby zapis do rej. SID-a.
Mam właściwie dwie wersje SlightSID-a:
1) Simple SlightSID - zbudowana przy pomocy paru zatrzasków HCT574 i paru bramek, waliło mi się to okrutnie ze względu na asynchroniczność (to moje założenie iż SID chodzi ze swoim ~0.98MHz a szyna ATARI ze swoim 1,773447MHz. Nie miałem możliwości sprzętowych w tamtych czasach aby to debugować porządnie więc odpuściłem na długi czas....
2) MCU SlightSID - na ideę tego wpadłem jak chciałem zrobić dopalacz Floating Pointów do ATARI. Wziąłem jakiegoś PIC-a serii 18 i podpoiłem przez PSP do szyny ATARI. Zadziałało bez zarzutu wiec postanowiłem dołożyć SID-a... ale potem zmienił mi się stan cywilny, pojawiła się żona... potem dzieciak... i czasu mało... Stryker mnie poganiał, interesował się, dopytywał a ja nie miałem czasu potem chęci aby dociągnąć to do końca.
Ale wracając do SIDów... do ATARI da się go podpiąć bardzo prosto praktycznie z wykorzystaniem naprawdę kilku scalaków, wtedy jest on taktowany synchronicznie do szyny Atari lecz z niższą częstotliwością (około 0,88MHz), co wymaga zmian w Playerach aby zmienić częstotliwości na właściwe. Takie rozwiązanie miał chyba GUMI/TIGHT ale nie do końca wiem bo tylko słyszałem to przez chwilę na jakiejś Ornecie chyba.
Na dzień dzisiejszy wiem jaki błąd robiłem podłączając asynchronicznie Simple SID-a i dało by się go podpiąć bez angażowania MCU. Ale skoro jest już prototyp z MCU to nie chciało mi się do idei SimpleSID wracać :)
pozdrawiam
Seban